Toon posts:

Beeld op Acer TFT niet rustig.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier een Acer 15" TFT (FP555) aangesloten op een Ati 3D RAGE PRO.

Het beeld staat absoluut niet scherp, de letters trillen het grootste deel vd tijd. Als ze stil staan zijn ze verder wel scherp.

Of ik nu de standaard win2000 drivers of de nieuwste drivers gebruik, het maakt niets uit.

Vreemd is dat ik op precies op dezelfde combinatie met een andere pc geen problemen heb.

Iemand die een idee heeft wat ik nog zou kunnen proberen?

Verwijderd

Probeer eens een andere resolutie. de problemen die je beschijft lijken namleijk op de problemen met een TFT die niet op zijn optimale reso staat.
Anders zou ik een andere videokaart proberen.

Verwijderd

Topicstarter
De resolutie die ik gebruik is wel goed, 1024*768 op 60 Hz (aanbevolen).

Een andere videokaart...Bedoel je een ander merk/type, of een andere gelijke, omdat deze misschien "kapot" is?

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-08 22:43
Je refreshrate zo laag mogelijk zetten.
Bij mijn TFT7020 heb ik op 85Hz wazige beeld.

Verwijderd

een refreshrate van 60 hz is veel te laag (dan zie je het beeld knipperen), probeer de refreshrate minimaal op 75 hz te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Ook met de refreshrate op zijn laagst bewegen de letters nog, daar lost het dus niet mee op.

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:44

-ET-

Phone Home

Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 16:44:
een refreshrate van 60 hz is veel te laag (dan zie je het beeld knipperen), probeer de refreshrate minimaal op 75 hz te zetten.
Dat gaat niet op voor een TFT. Die knippert namelijk niet. Vaak is 1024*786@60hz de aanbevolen reso voor een 15" TFT.

wat voor aansluiting gebruik je 15-SUB of DVI

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 16:44:
We hebben het hier over TFT en niet over CRT.

Wat voor TFT monitor is het?
lezen is ook een vak apart 8)7 8)7

Misschien heeft hij een auto instel knopje of iets dergelijks?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Acer 15" TFT typenr FP555 met analoge ingang.

Auto-instel-knopje aanwezig, maar geeft geen verbetering.

Verwijderd

Je moet hem instellen dmv het menu op je tft-scherm zelf. Ik heb een Apple TFT op mijn GF4, en die deed dat in het begin ook. Er moet iets opzitten van 'TRACKING' zoals het bij mij heet, dan stel je de letters scherp, zeg maar je hele beeld. Dat is het enigste wat je eraan kan doen, en 60Hz is uiteraard de goede frequentie.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2002 18:27 . Reden: Auto-instel werkt vaak niet goed dus niet gebruiken! ]

Verwijderd

Oke nou iets simpels heb je al geprobeert om drivers voor je TFT scherm te installeren ik had hetzelfde probleem als jou, en ik de drivers voor mijn monitor heb geinstalleerd werkt hij perfect !

Verwijderd

Topicstarter
Zowel met de standaard vidkaart drivers / nieuwe vidkaart drivers en plug&play monitor / speciale drivers: geen verbetering.

Ook opvallend dat de trillende letters zich voornamelijk bevinden midden in het scherm, links en rechts trillen ze minder tot niet.

Verwijderd

Topicstarter
Opdat misschien mensen er later er ook nog wat aan hebben, het is opgelost door de fase bij de TFT-instellingen (OSD) anders in te stellen.

Probleem is nu helemaal opgelost :)
Pagina: 1