Toon posts:

Mobo kapot of is het het geheugen?

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zaterdag voor mn broertje zn nieuwe pc in elkaar gezet, maar dr gebeuren het een en ander aan vage dingen mee :'( Het assembleren ging allemaal prima, hij boot oke, hij detecteert gewoon de hd, cdromdrive en floppydisk, maar dan! Windows startte niet op: foutmelding 0x7E. Windows installeren gaat echter ook niet, hij geeft consequent leesfouten van cd's of als ie eens wat doet uiteindelijk alsnog een blauw scherm met dezelfde foutmelding of foutmelding 0x50 (pagefault). Alsof dat nog niet genoeg was gaf ie gisteren ook nog eens 3 biepjes bij het booten, wat een base 64k ram-failure betekent. Maar dat deed ie dus maar 1 keer. Uiteindelijk wilde ik memorytest gaan draaien, maar die krijg ik ook niet aan de praat. Hij begint allemaal geheugenadressen te geven die voorbij blijven scrollen maar doet niets. Op de site van memtest86 staat dan het volgende:

This the BIOS reporting floppy disk read errors. Either re-write or toss the floppy disk.

Wil dit alles nu zeggen dat het geheugen naar de knoppen is of zou het iets anders kunnen zijn?

Even voor het overzicht: het systeem waar ik het over heb is een:

Gigabyte GA7-VTXE+ mobo (KT266A)
Athlon XP 2000+ (palomino)
256 MB OEM DDR2100

Dit alles besteld bij Sallandautomatisering:)

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 14:15

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Heb je die spullen nieuw besteld, zo ja.
Gewoon terug sturen naar Salland en een mail naar de helpdesk sturen.
Mijn bestelde producten van Salland vertoonden ook opstartproblemen en heb gewoon een neiuw mobo, nieuwe proc en nieuw geheugen gekregen.

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wil dit alles nu zeggen dat het geheugen naar de knoppen is of zou het iets anders kunnen zijn?
Ja, praktisch alle symptomen wijzen op gaar geheugen.. Overigens kan dit ook liggen aan veel te agressieve geheugentimings. Zie verder ook Voor alle "M'n PC doet het niet" topics! Als het echt het geheugen is, dan kun je de reepjes nog altijd inruilen bij Salland :)

Het is niet echt zinnig om een topic te openen waarin de conclusie al min of meer is getrokken, dicht dus.

Dit topic is gesloten.