Ik heb zaterdag voor mn broertje zn nieuwe pc in elkaar gezet, maar dr gebeuren het een en ander aan vage dingen mee
Het assembleren ging allemaal prima, hij boot oke, hij detecteert gewoon de hd, cdromdrive en floppydisk, maar dan! Windows startte niet op: foutmelding 0x7E. Windows installeren gaat echter ook niet, hij geeft consequent leesfouten van cd's of als ie eens wat doet uiteindelijk alsnog een blauw scherm met dezelfde foutmelding of foutmelding 0x50 (pagefault). Alsof dat nog niet genoeg was gaf ie gisteren ook nog eens 3 biepjes bij het booten, wat een base 64k ram-failure betekent. Maar dat deed ie dus maar 1 keer. Uiteindelijk wilde ik memorytest gaan draaien, maar die krijg ik ook niet aan de praat. Hij begint allemaal geheugenadressen te geven die voorbij blijven scrollen maar doet niets. Op de site van memtest86 staat dan het volgende:
This the BIOS reporting floppy disk read errors. Either re-write or toss the floppy disk.
Wil dit alles nu zeggen dat het geheugen naar de knoppen is of zou het iets anders kunnen zijn?
Even voor het overzicht: het systeem waar ik het over heb is een:
Gigabyte GA7-VTXE+ mobo (KT266A)
Athlon XP 2000+ (palomino)
256 MB OEM DDR2100
Dit alles besteld bij Sallandautomatisering:)
This the BIOS reporting floppy disk read errors. Either re-write or toss the floppy disk.
Wil dit alles nu zeggen dat het geheugen naar de knoppen is of zou het iets anders kunnen zijn?
Even voor het overzicht: het systeem waar ik het over heb is een:
Gigabyte GA7-VTXE+ mobo (KT266A)
Athlon XP 2000+ (palomino)
256 MB OEM DDR2100
Dit alles besteld bij Sallandautomatisering:)