[debian/unstable] gnome-terminal font gaar

Pagina: 1
Acties:

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:37
als je sinds het weekend weer es je unstable geupgrade hebt, heb je waarschijnlijk net als mij dat je maar 1 font in je gnome-terminal hebt, maakt niet uit welke je kiest, en dat ie gigantisch groot is. Nou heb ik al geprobeert om libfreetype te downgraden naar de vorige en dan xfs gerestart, maar dat mocht niet baten.
iemand anders wel weer z'n fontje normaal kunnen krijgen?

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:44

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

* Creepy heeft hetzelfde probleem.
Maar sinds de update van X naar 4.2 (en alle bijbehorende zooi) zijn de fonts over het algemeen een stuk beter geworden.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Download gnome-terminal 2.0.1-3. Het is overigens aan te bevelen de debian-gtk-gnome mailing list te volgen. Daar staat dit soort dingen meestal al erg snel in.

• Sjonny
jups .. die upgrade naar x 4.2 heeft me fonts thuis eigenlijk meer verklooit dan verbeterd.
in mozilla is die font nu heeel dik, maar op me bak op me werk werd het wel beter :?

• Hagar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-10-2025

Hagar

Diabootic

Hier is het er ook niks beter op geworden.
Een aantal apps krijgen zeer slechte AA fonts (terwijl ik AA toch echt uit heb staan)
Terwijl ze de volgende keer dat ik ze opstart er weer normaal uit zien.

Nu ook zonder stropdas

• Sjonny
whoa :) ik heb nou alles met anti-alias meuk :)
code:
1
2
GDK_USE_XFT=1
export GDK_USE_XFT

aan m'n .xinitrc toegevoegd, en wonder boven wonder .. nix nieuws voor andere mensen natuurlijk.. vannaaf thuis ook maar weer es gaan klooien..

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Bij mij is er inderdaad na het weekend ook iets verander aan m'n fonts. Mozilla is bij mij nu bv ook AA, al lijkt het wel 'blurry'. Misschien even wennen? Of wellicht dat er twee mechanismen aan AA doen. :?
Mijn gnome-terminal font is trouwens juist kleiner dan normaal geworden (En alle fonts zijn inderdaad hetzelfde)

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• Sjonny
bij die gnome-terminal 2.0.1-3 kan je je font al wel wat beter selecteren, maar nog niet je locale instellen. zo kan ik bv geen é zien, en displayed ie de rest van de zin ook niet, of half.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 14:06

deadinspace

The what goes where now?

Pagina: 1