Toon posts:

[w2k] 2 probleempjes; opstarten en internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zo ongeveer alle topics doorgelezen die betrekking hadden op w2k of opstarten, maar geen antwoord gevonden.
om eerlijk te zijn heb ik niet gekeken naar die andere vraag maja...
het volgende is er aan de hand:

1) het opstarten van w2k gaat heel langzaam op mijn systeem (duurt 2 tot 3 minuten). uiteraard moet dit sneller kunnen! wat kan ik hier aan doen?

2) ik moet het momenteel nog doen met een 56k lijntje (ja lach maar ;) )...
als w2k ongeveer 1 dag aanstaat krijg ik in IE (5.5) vaker 400, 403 en 404 errors, bij welke willekeurige site dan ook. het enige wat helpt is dan opnieuw opstarten waarna hij het weer ongeveer n dag goed doet. daarna weer hetzelfde probleem. heeft iemand hier ook last van of ervaring mee en hoe is dit te voorkomen?

------
config: AMD Athlon XP 1800+ / 512Mb DDR / MSI K7T266 Pro2-RU / 40 GB Maxtor / GeForce2 MX400 / SB Live! Platinum ... .. .

Verwijderd

heb je aln sp3 erop gezet? misshein dat dat helpt.

Verwijderd

Topicstarter
hmmm jah, kga m morgen thuis downen...
maar zou dat ook het langzaam opstarten verhelpen??

verdere tips/ervaringen zijn ook nog welkom!! :)

• CaptBiele
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-06 11:32

CaptBiele

No Worries!

Is wel een lastig probleem. Ik zou sowieso ff het opstartproces opschonen. Er worden heel veel services gestart die je waarschijnlijk niet nodig hebt... haal die eruit. Weet wel wat je doet, want er staan hele belangrijke processen tussen.

Heb je bij de geavanceerde instellingen van IE gekeken? Wellicht dat je kan testen of ie wel goed draait met andere opties... (het kan trouwens ook met software te maken hebben)

Verwijderd

Topicstarter
nou, ik heb alle non-windows services al uitgeschakeld gehad... maar dit helpt niets. nog sterker, na een compleet nieuwe installatie start hij direct al zo langzaam op... :(
vanavond probeer ik wel SP3 te downen, kijken of dat iets veranderd...

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:38

SpeedBart

Futurama 0wnage

Er was toch ook zo'n soort bootvis voor windows 2000 zodat deze sneller opstarte of zie ik dat nu verkeerd?

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

Verwijderd

Topicstarter
nou ben ik toch iets heel stoms vergeten te melden...
*slaat zichzelf* 8)7

ik heb namelijk n netwerk... en das uiteraard ook de reden van het vertraagd opstarten. maar nou schijnt er n manier te zijn om dit te voorkomen...
hoe?

en voor dat internetprobleem heb ik nog steeds geen oplossing gevonden :|

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 20:09:
nou ben ik toch iets heel stoms vergeten te melden...
*slaat zichzelf* 8)7

ik heb namelijk n netwerk... en das uiteraard ook de reden van het vertraagd opstarten. maar nou schijnt er n manier te zijn om dit te voorkomen...
hoe?

en voor dat internetprobleem heb ik nog steeds geen oplossing gevonden :|
Probeert ie via DHCP een IP adres te krijgen dat ie niet krijgt? Stel anders handmatig een IP in, of schakel ICS op je servertje in. Misschien helpt dat dan wel voor beide problemen?

Verwijderd

Topicstarter
BreadFan schreef op 16 oktober 2002 @ 20:15:
[...]

Probeert ie via DHCP een IP adres te krijgen dat ie niet krijgt? Stel anders handmatig een IP in, of schakel ICS op je servertje in. Misschien helpt dat dan wel voor beide problemen?
hij heeft n handmatig IP en ICS is al ingeschakeld... daar ligt t zeker niet aan...
overigens heb ik r nu n probleem bij... jaaaa t wordt steeds vager...

hij crasht namelijk spontaan, geheel willekeurig... loopt echt helemaal vast. nix doet t meer, de enige mogelijkheid is resetten... het vreemde is dat dit ook nooit na bepaalde tijd gebeurd, soms al na 5 minuten, soms pas na n dag... maar het blijft extreem irri, vooral als je net n cdtje aan't fikken bent...

anyone a solution?

Verwijderd

het is heel obvious, maar ik zag het de laatste keer dat ik het zelf had ook over het hoofd.... schijfruimte?

herinner me dat ik me ook afvroeg waarom ik de hele tijd 404's kreeg maar dat kwam dus om dat mijn C: partitie helemaal vol was... windows waarschuwde me niet omdat ik een andere shell gebruik, maar kan ook uitstaan of misgaan uiteraard.

Verwijderd

Topicstarter
C:\ Free: 4.10GB of 6.83GB
D:\ Free: 3.39GB of 6.83GB
E:\ Free: 4.19GB of 11.71GB
F:\ Free: 5.49GB of 11.86GB

daar zal t niet aan liggen neem ik aan...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 20:12:
C:\ Free: 4.10GB of 6.83GB
D:\ Free: 3.39GB of 6.83GB
E:\ Free: 4.19GB of 11.71GB
F:\ Free: 5.49GB of 11.86GB

daar zal t niet aan liggen neem ik aan...
Had het ook niet echt verwacht, maar khad het zelf ook een keer .. voelde me erg lullig toen ik erachterkwam :)

Verwijderd

Topicstarter
thx anyway... viel te proberen... maar kheb dus nog steeds advies nodig, want zelf kom ik r niet uit... :/

Verwijderd

Een oplossing krijg je alleen maar door lange-termijn troubleshooting...

Haal alle kaarten uit je computer, behalve de videokaart en je modem.

Ga met bovenstaande config een dagje of 2 dagen draaien en kijk naar de effecten. Als het geen problemen geeft, doe je er elke keer 1 kaart bij. Op het moment dat je problemen krijgt, snap je gauw genoeg welke kaart dat eventueel is.

Voordat je aan dit lange termijn troubleshooting begint, zou ik eerst mijn moederbord updaten naar de laatste BIOS versie en ik zou ook alle drivers van al mijn toegevoegde kaarten controleren of ze van de meest recente versie zijn. Ik zou daarna op de windowsupdate site controleren, of ik geen bugfixes vergeten ben. (zijn alle drivers "driver-signed" door Mikkiesoft?...dat wil ook nog wel eens problemen veroorzaken.) Microsoft garandeerd een goed werkend systeem, wanneer alle drivers "Driver-signed" zijn. (Natuurlijk zijn hardwarefouten niet meegeteld.)

Suc6

el Pappie

Verwijderd

Topicstarter
nah Pappie... dan ga ik daar vandaag maar eens mee beginnen... t is een omslachtige methode (*had eigenlijk op n concreter antwoord gehoopt*) maar wie weet helpt t...
t is natuurlijk wel zo dat ik deze configuratie al vanaf maart dit jaar succesvol draai en dat ie pas 2 maanden problemen geeft, zelfs na n complete format... in de tussentijd is er qua hardware niets veranderd.
kan het misschien n bios-setting zijn?
ik probeer gewoon alle mogelijkheden na te gaan. in elk geval zal een bios update geen kwaad kunnen, want ik weet dat r een beschikbaar is...
alvast bedankt!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Pappie heeft wel gelijk, sommige devices nemen veel tijd in beslag om te laden
zo had ik een scsi kaart en een mpeg kaart in mijn pc zitten en die combi duurde het gewoon relatief lang om win2k op te starten

Nu zijn deze 2 devices eruit en win2k start redelijk snel op (kan altijd sneller natuurlijk)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
t langzaam opstarten is vooral de netwerkkaart... maar een functie schijnt dit te kunnen verhelpen... :?
t crash probleem en het internetpagina probleem (zoals ik deze maar even noem) zijn hiermee echter niet opgelost... vooral het crashen vind ik toch t ergste, dus graag suggesties...
Pagina: 1