Toon posts:

menukaart om de maand anders, hoe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor een klant heb ik een menukaart ontworpen in illustrator, op A3 formaat. Die menukaart gaat gedrukt worden. Geen probleem.

Nou wil die klant om de maand z'n kaart wijzigen, het liefst doet 'ie dat zelf. Zijn er mogelijkheden, buiten illustrator om, voor die klant om de inhoud te wijzigen, terwijl de opmaak hetzelfde blijft? Of wordt het knippen/plakken voor mij in Illustrator?

thanks.

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Volgens mij is het niet mogelijk bijvoorbeeld txt-files in te laden. Ik denk dus dat het gewoon copy & paste wordt, maar ben er niet zeker van.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Het wordt lastig, ik denk niet dat je het extern kan inladen, maar zelfs voorbij dat punt moet je hem er wel op wijzen dat er steeds drukkosten bbij komen kijken. Wordt dus denk ik voor jou een uurtje per maand werk en dan hem naar de drukker toesturen. betwijfel of die namelijk behoefte heeft zelf illustrator aanteschaffen en vervolgens te leren.

|{ brrr }] |

Verwijderd

Ik ben geen designer maar heb eens meegekeken bij een van onze designers. Die vertelde mij dat er een pakket is dat tekst binnekrijgt op een bepaalde manier (bijvoorbeeld een database). Daarmee genereerd ie de plaatjes in een bepaalde layout. Uit de database haalde hij tekst uit alle talen en alles floepte uit de printer en werd opgeslagen. Zoiets zoek je. Ik kan het morgen eens vragen aan hem.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:48

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

zorg gewoon dat er een inlegvel inzit waarin de dag/week-/maand-aanbieding inzit, eventueel kun je de prijzen als invulruimte leeglaten, eerlijk gezegd denk ik dat het anders te kostbaar is, maar tevens dat dit de methode is die andere restaurants ook toepassen en dus voor klanten makkelijk te begrijpen is.

als ik in een restaurant lunch zoek ik ook altijd eerst naar een inlegvel (gewoon goedkope zwart-wit kopie, angezien het ook dag/week-aanbiedingen zijn verwacht je ook geen dure oplossing)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

RM-tf, dat klinkt als een goed oplossing zeg :)

Gewoon een eenvoudig ipv een moeilijke oplossing zoeken voor het probleem...

Verwijderd

Kun je hem niet in HTML laten genereren oid?

• OkkE

OkkE

Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 14:09:
Kun je hem niet in HTML laten genereren oid?
HTML drukken.. :? :o

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Mr_Gee
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-08 13:25

Mr_Gee

Ik Heb Gesproken

yup HTML lijkt mij ook de oplossing, met een CCS en evt frames....

Proffesioneel Platzak

Verwijderd

Ja? Een standaard layout - maar met tekstvelden. Of moet het grafisch een pracht zijn? Anders zou zoiets toch een "mogelijkheid" zijn. Ik geef alleen maar een mogelijke oplossing. Niet de ultieme oplossing ofzo... :)

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-08 10:43

DeFeCt

je wéét toch

Indesign kan content inlezen vanuit een externe xml file, misschien dat dit een oplossing is?

de oplossing van RM-rf is uiteraard goedkoper... :)

Flickr

• OkkE

OkkE

Oke, je hebt gelijk het is een oplossing, met HTML. Maar inderdaad niet de beste. :)

Verwijderd

Ook html kan prachtig worden met hoge resoluties enzo.
Je hoeft het namelijk toch niet op inet te kunnen zien. Dus het aantal kbs maken dan geen bal uit.
En als je het toch in dezelfde layout en plaatjes op inet wilt dan maak je daar low res. plaatjes van.
simpel :)

• 2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 13:52

2

Ik zou eerder denken aan pdf bestanden. Die kun je namelijk door PHP laten generen. Heb me hier nooit echt in verdiept, maar denk dat het op zijn minst wel mogelijk moet zijn om een tekstbestand in een template te laden. Dan kun je ergens op een servertje een soort CSmsje draaien.

Kijk verder op http://www.php.net/manual/en/ref.pdf.php

Verwijderd

Topicstarter
Wow, wat een hoop ideeen! _/-\o_

Zeker de combinatie indesign/xml of PDF/PHP trekt me wel. De menukaart moet er wel altijd picobello uitzien, ik ben bang dat een gekopieerd inlegvelletje geen oplossing is...

De kosten zijn verder geen probleem in die zin, dat de klant er al rekening mee had gehouden. (t mag wat kosten :) )

Morgen neem ik even contact op met de drukker over de mogelijkheden.

Iedereen bedankt voor het reageren, ik ben een stuk geholpen!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

PHP kan toch ook afbeeldingen genereren?

Zolang het maar op en asociaal hoge resolutie gebeurt is het goed te drukken op A3 formaat.

Je kan het ook zo doen dat de klant een lage resolutie voorbeeld in zijn browser kan zien en dan met een druk op de knop een hoge resolutie versie genereren en meteen een opdracht naar de drukker sturen via email met de locatie van de af te drukken afbeelding in hoge resolutie (meteen emailen vinden ze meestal niet zo leuk)

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Het probleem met drukken is dat dat het vaak maar in een paar EPS kleuren mag. FullColor drukken is ontzettend duur. Dus wat betreft "HTML drukken" lijkt me dat gewoon geen oplossing omdat dat ook bestaat uit RGB samenstelling en niet uit CMYK bestaat. Voor zwartwit maakt dat natuurlijk niet zo heel veel uit.

Een uurtje werk voor jou is denk ik goedkoper dan allemaal gekke systemen bouwen zodat ze het zelf kunnen gaan doen... want je kent klanten... je moet altijd alles toch nog een keer gaan uitleggen en dan komen ze weer ergens niet uit etc etc etc

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:52
ik gebruik illustrator 10 niet, maar ik meen te hebben onthouden eens in een review gelezen te hebben dat het tekst uit een database kan halen, dus misschien heb je niets anders nodig dan illustrator.

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

* Yellow|A denkt eventjes na over de oplossing van RM-rf

"Weet je, das uitgekiend snood en simpel."

[ot}
dit was offtopic, maar ik moest wel eventjes kwijt dat her een oplossing is die ik ook maar 's ga toepassen voor iets :)
[/ot]

|{ brrr }] |

• sketcher
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-10-2025

sketcher

gaaaap

als t een paar centen mag kosten schaf je jezelf een goeie A3 printer aan en print je t voor hem uit nog ff lamineren en niemand die t verschil met een pers ziet
je zei dat t om een restaurant ging dus om waat voor oplage gaat t dan? 30, 40?

ik wist t wel bereken de kosten aan je klant door en printen die hap heb je tenminste ook weer elke maand wat te doen ff 1 keer per maand een uurtje nieuwe menu's en prijzen kloppen is toch leuk verdient dacht ik zo. veel suc6 >:)

nostyle

Pagina: 1