Walloutlet Bedradings probleem

Pagina: 1
Acties:

• Red Cell
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:48
Goeie dag tweakers en tweaksters,

Ik heb een probleempje. Ik heb laatst via m'n werk zo'n stekkerbalk geregeld.
Hier zitten ook netwerk outlet's op. Deze wou ik gisteren aan gaan sluiten maar er verscheen een probleem. 't werkt niet... ;(

Aan de ene kant van het draad zit een normale RJ45 stekker met als draadvolgorde
1. bruin
2. wit/bruin
3. groen
4. wit/blauw
5. blauw
6. wit/groen
7. oranje
8. wit/oranje

Aan de andere kant heb ik dus de walloutlet. Deze heb ik al in diverse variaties geprobeerd van dezelfde draadvolgorde als hierboven tot een cross en rollover.

Nou zijn de bovenstaande draadschema's volgens de EIA/TIA 568A standaard.
Maar op 't afdekklepje staat en een andere volgorde aangegeven maar wel onder de 568A vermelding. Wel te verstaan:
1.wit/blauw
2. blauw
3. wit/oranje
4. oranje
5. wit/groen
6. groen
7. wit/bruin
8. bruin

Ik zal op dit punt ook ff 't hele netwerk uitleggen dat ik wil bereiken. Het begint met m'n server, deze gaat met een strait kabel naar m'n hub. Vanaf deze hub komt weer een strait patchkabel naar de walloutlet. Vanaf de walloutlet komt de kabel naar een pc beneden (minder dan 20m) aan deze kant zit een rj45 stekker die waarschijnlijk t.z.t. vervangen word door een andere walloutlet.

Ik heb de walloutlet zelf ook al getest door de draden strait tussen de 2 aansluitingen aan de achterkant de doen en dan 2 utp's aan de voorkant. Toen ik dat deed werd het signaal netjes doorgegeven.

Ik heb nou al best 't een en ander geprobeert maar werken wil 't niet.
Ik hoop dus dat iemand weer hoe dit dradenschema moet.
Vanavond als ik de digicam weer thuisheb zal ik een paar foto's maken van de diverse onderdelen zodat 't verhaal wat duidelijker word.

Einde :+

The mystery of life isn't a problem to solve, but a reality to experience. A process that cannot be understood by stopping it. We must move with the flow of the process. We must join it. We must flow with it. - Jamis

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
Ik heb hier zelf ooit ook problemen mee gehad, en ik geloof dat ik de draden toen in spiegelbeeld aangesloten had, maar met foto's is het voor mij een stuk duidelijker om te zien wat er fout kan zijn, daar wacht ik dus ff op.
Maar outlet's aansluiten is vooral een kwestie van logisch nadenken.

[ Voor 0% gewijzigd door Koffie op 15-10-2002 13:39 . Reden: Moet dat nou, zo'n hele lap txt kwooten zonder enig nut :? ]

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Verwijderd

http://roxmoore.com/cat_5_color_code.html

check hier eens, zelf gebruik ik altijd 568B, je moet even achter de naam van de gebruikte walloutlet zien te komen, veel van die outlets hebben een hele andere volgorde van aansluiten aan de achterkant zitten.

• Red Cell
Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 14:44:
http://roxmoore.com/cat_5_color_code.html

check hier eens, zelf gebruik ik altijd 568B, je moet even achter de naam van de gebruikte walloutlet zien te komen, veel van die outlets hebben een hele andere volgorde van aansluiten aan de achterkant zitten.
die volgordes wist ik ook wel, deze staan in m'n cisco e-book.

Over de fabrikant van de outlet kan ik weinig zeggen. Het enigste herkenbare teken is een M logo op 't bovenste afdekplaatje. Ik zal daarvan vanavond ook wel een foto maken.

The mystery of life isn't a problem to solve, but a reality to experience. A process that cannot be understood by stopping it. We must move with the flow of the process. We must join it. We must flow with it. - Jamis

Verwijderd

moet je niet een cross kabel doen tussen de server en de hub en andere comps?

• Jorn
Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 15:37:
moet je niet een cross kabel doen tussen de server en de hub en andere comps?
Nee, dit gaat puur over het bedraden, als er sprake is van een hub/switch moet het allemaal straight zijn.

Verwijderd

als je alles 1op1 aansluit moet het goed gaan, maar wel de paartjes laten waar ze horen (1+2 3+6 4+5 7+8)
Het valt me op dat de volgorde in de RJ45 stekker precies goed is, alleen verkeerd om (1<>8 8<>1 etc) Voor de werking maakt dit niets uit, gewoon de outlet ook van 8 naar 1 bedraden.

• Red Cell
Het is avond en hier komen de foto's :)

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/tjm.dezwart/walloutlet1.jpg
De achterkant van de walloutlets. De linker heb ik cross bedraad om te testen of deze het doet. de rechter is een voorbeeld van de situatie dit ik wil creeren.
aan de andere kant van die draad zit een rj45 in de hierboven beschreven draadvolgorde.

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/tjm.dezwart/walloutlet2.jpg
de 2 walloutlets en rechts ervan de kastjes die ik beneden aan m'n muur wil schroeven t.z.t.

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/tjm.dezwart/logo.jpg
het enigste logo wat ik kon vinden op de kastjes. dit op aanvraag van iemand waarvan ik in dit scherm zijn naam ff niet kan lezen :+

Verdere antwoorden/foto's etc. zijn op aanvraag beschikbaar :+

als de plaatjes langzaam laden kom dat waarschijnlijk m'n homepage provider

• Red Cell
even een zacht schopje omdat zonder antwoord m'n netwerk hier in wat inoperationeel is.

• Jorn
Doe het eens anders, doe van het snoer met die stekker die je aan je outlet wil het stekkertje eens in de outlet.
Nu kijk je in het stekkertje naar de volgorde van de draden, en op die manier kijk je welk draad waaraan moet, dat werkte bij mij!

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Meet eens met een multi-meter of er wel elektrisch contact is.....

En moet je die draden misschien niet strippen voordat je ze monteerd ?

• Red Cell
j_iscool schreef op 16 oktober 2002 @ 17:50:
Doe het eens anders, doe van het snoer met die stekker die je aan je outlet wil het stekkertje eens in de outlet.
Nu kijk je in het stekkertje naar de volgorde van de draden, en op die manier kijk je welk draad waaraan moet, dat werkte bij mij!
't is idd een leuk idee maar niet helemaal werkzaam. Er zit namelijk een printplaatje tussen waardoor ik niet kan volgen waar de individuele draden heen gaan.
little_soundman schreef op 17 oktober 2002 @ 03:21:
Meet eens met een multi-meter of er wel elektrisch contact is.....

En moet je die draden misschien niet strippen voordat je ze monteerd ?
voor je 1ste opmerking moet ik teleurstellen, ik heb geen multimeter en dan is alsnog 't probleem dat 't andere kant van de kabel 2 verdiepingen lager ligt. Iets wat doormeten bemoeilijkt.

Voor je 2de opmerking aan de achterkant van de walloutlet (zie foto hierboven) zie je allemaal plastic blokjes waar de draden tussen zitten. Hiertussen zitten als 't ware kleine mesjes die door 't plastic heen snijden en contact maken.

Ondertussen heb ik in m'n testopstelling wel een soort van succesje geboekt. Ik heb met de bedraden van de outlet zoals in 't eerste schema bovenaan de pagina contact met m'n test pc hier naast me kunnen maken. Athans hij zegt (w2k) dat ie verbinding heeft, 't probleem is dat na een paar sec hij zegt dat ie hem weer kwijt is en een paar sec later weer vind etc en ga zo maar door.

Is het mischien een idee om een professioneel bedrijf eens te bellen en vragen of zij een idee hebben wat ik mis doe?

Verwijderd

meestal staan er 2 vershillende kleuren codes op de outlets, 1 voor straight en een voor crossed.
maar zoals ik gelezen heb moet je gewoon alles straight hebben en dus gewoon aansluiten zoals het op de outlet staat (welke van de 2 moet je even kijken)

mischien andere walloutlets kopen???

• Red Cell
Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 12:05:
meestal staan er 2 vershillende kleuren codes op de outlets, 1 voor straight en een voor crossed.
maar zoals ik gelezen heb moet je gewoon alles straight hebben en dus gewoon aansluiten zoals het op de outlet staat (welke van de 2 moet je even kijken)

mischien andere walloutlets kopen???
als je kijkt op een van de foto's zie je een dekseltje waarop 2 volgordes staan. Er staat wel EIA/TIA 568 bij maar dat is niet de correcte volgorde. Ik heb 't ook al geprobeerd volgens het schema op 't dekseltje maar dat doet ook helemaal niks.

de foto's zijn klikbaar en dan is het beter te lezen.

[ Voor 0% gewijzigd door Red Cell op 17-10-2002 12:22 . Reden: een ideetje wat ik kreeg. ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:45
Die ongetwiste snoeren aan de linkerkant op je foto, ik neem aan dat dat alleen om ff te testen is? Als je die dingen niet goed getwist houdt, kan je er op rekenen dat je geen 100Mb connecties haalt.

• Red Cell
_JGC_ schreef op 17 oktober 2002 @ 12:32:
Die ongetwiste snoeren aan de linkerkant op je foto, ik neem aan dat dat alleen om ff te testen is? Als je die dingen niet goed getwist houdt, kan je er op rekenen dat je geen 100Mb connecties haalt.
't was een test om te zien of de outlet wel signalen doorgaf. :)

Pagina: 1