Mensen,
Naar aanleiding van m'n vorige topic, een nieuw topic, welke misschien voor meer mensen interesant kan zijn.
Volgende situatie
NT4.0 domein
server 1 = BDC & citrix server
server 2 = BDC & citrix server
server 3 = member server & database server
server 4 = PDC & DHCP server & DNS server & ras server & printserver
server 1 & 2 vormen dus mijn citrix farm.
Momenteel staat ons ERP systeem daarop geinstalleerd, als zijnde een "published" application.
De gebruiker krijgt dus op z'n lokale werkstation (NT4.0 WIN2K, Windows 98) een snelkoppeling op z'n bureaublad van die "published application".
Als hij daarop klikt, wordt alleen de application geopend.
Wat ik nu wil.
Published desktops
Ik wil een desktop creeren met daarop alleen de snelkoppelingen die ik erop zet en dus geen "network neighborhood".
een start menu zonder bijv. "find" en "Run"
Dit valt dus allemaal te realiseren met Poledit.
Maar als ik een group policie aanmaak wordt deze op alle gebruikers van de groep toegepast, dus ook als die gebruikers lokaal inloggen.
Het moet dus alleen de terminal servers aangaan.
Het probleem is eigenlijk, dat de userdatabase die gebruikt wordt, het zelfde is voor zowel aanloggen op werkstations, als aanloggen op terminal sessie's.
Als ik een computer policie maak, dan vind ik dus juist de instellingen niet, welke ik met een group policie kan doen!
wie weet een goeie howto's, of kan me vertellen waar ik moet beginnen.
Naar aanleiding van m'n vorige topic, een nieuw topic, welke misschien voor meer mensen interesant kan zijn.
Volgende situatie
NT4.0 domein
server 1 = BDC & citrix server
server 2 = BDC & citrix server
server 3 = member server & database server
server 4 = PDC & DHCP server & DNS server & ras server & printserver
server 1 & 2 vormen dus mijn citrix farm.
Momenteel staat ons ERP systeem daarop geinstalleerd, als zijnde een "published" application.
De gebruiker krijgt dus op z'n lokale werkstation (NT4.0 WIN2K, Windows 98) een snelkoppeling op z'n bureaublad van die "published application".
Als hij daarop klikt, wordt alleen de application geopend.
Wat ik nu wil.
Published desktops
Ik wil een desktop creeren met daarop alleen de snelkoppelingen die ik erop zet en dus geen "network neighborhood".
een start menu zonder bijv. "find" en "Run"
Dit valt dus allemaal te realiseren met Poledit.
Maar als ik een group policie aanmaak wordt deze op alle gebruikers van de groep toegepast, dus ook als die gebruikers lokaal inloggen.
Het moet dus alleen de terminal servers aangaan.
Het probleem is eigenlijk, dat de userdatabase die gebruikt wordt, het zelfde is voor zowel aanloggen op werkstations, als aanloggen op terminal sessie's.
Als ik een computer policie maak, dan vind ik dus juist de instellingen niet, welke ik met een group policie kan doen!
wie weet een goeie howto's, of kan me vertellen waar ik moet beginnen.