Warmte probleem met mijn - MSI k7T turbo + AMD Athlon 1400

Pagina: 1
Acties:

• skabouter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-08 17:02
Beste Got leden,

Ik heb sinds gisteren een groot probleem met mijn pc, als ik nl opstaret gaat alles goed maar naar 45 sec restart de pc vanzelf :/

Yoen ik in de bios ginhg kijken zag ik tot mijn schrik dat de processor in die 45 sec 85C wordt.

Maar toen ik aan het koelblok voelde bleek dat deze lauw/warm was en niet heet zoals je zou verw88.

Mijn pc bestaat uit een MSI k7T turbo + AMD Athlon 1400.

In mijn bios heb ik de optie shut down on temperature above .... al uitgezet,
maar toch blijft de pc rebooten.

plz help me out!

[ Dislect ]

Verwijderd

Zou wat koelprut gaan gebruiken tussen je core en je cooler. Wat voor cooler heb je precies. Het is namelijk een welbekend feit dat de AMD Thunderbird 1400/133 nogal heet wordt. En dan bedoel ik als heet als in koelen met een FOP38 F16 (45dBa) en dan wordt hij nog 45/50 graden stressed.

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Lijkt me tijd voor een betere cooler, + combinaite van koelpasta

suc6

ps> zet die functie maar weer aan (veiliger)

Verwijderd

Even je koelblok er af halen en opnieuw (heel dun) insmeren met koelpasta? Het kan zijn dat het er te dik op zit.

Verwijderd

ok... fan draaid nog? haal je blok er eens af... zit waarschijnlijk zo'n thermopad onder.. krap die er af, haal wat koel prut doe er wat van op de core plaats je koeler terug en gaan met die banaan :)

[bahh, te laat]

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 11:35:
ok... fan draaid nog? haal je blok er eens af... zit waarschijnlijk zo'n thermopad onder.. krap die er af, haal wat koel prut doe er wat van op de core plaats je koeler terug en gaan met die banaan :)

[bahh, te laat]
en niet zon klein beetje ook :P :+

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08-2025
skabouter schreef op 15 oktober 2002 @ 11:31:
Beste Got leden,

Ik heb sinds gisteren een groot probleem met mijn pc, als ik nl opstaret gaat alles goed maar naar 45 sec restart de pc vanzelf :/

Yoen ik in de bios ginhg kijken zag ik tot mijn schrik dat de processor in die 45 sec 85C wordt.

Maar toen ik aan het koelblok voelde bleek dat deze lauw/warm was en niet heet zoals je zou verw88.

Mijn pc bestaat uit een MSI k7T turbo + AMD Athlon 1400.

In mijn bios heb ik de optie shut down on temperature above .... al uitgezet,
maar toch blijft de pc rebooten.

plz help me out!
Niet echt slim om de beveiliging uit te zetten, of wil je zograag gelijk een nieuwe cpu kopen.
Is die temp verandering gekomen in de bestaande situatie of heb je zelf een andere cpu of koeler geplaatst, anders is het wel erg vreemd dat de temp. in 1 keer zo hoog wordt.

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 18:37

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Buiten alle hardwarematige problemen om: Doet je PC ook restarten als je 45 seconden lang in de bios blijft?

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Verwijderd

Lijkt erop dat de Heatsink niet optimaal kan koelen en dus te heet wordt. Kan komen omdat hij niet goed aanklemt of de ventilator draait niet meer volledig.

Haal de heatsink er vanaf, maak hem schoon en verwijder het stof en plaats hem weer met een heel klein drupje koelpasta. En zorg dat de ventitor ook zeker draait.

Welke koelblok heb je?
Pagina: 1