Toon posts:

UT2003 - GF4 Ti4400 Low FPS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk ut2003 is uit, wil ik het spelen, kijk ik verbasend naar m'n fps ik vind hem heeeeel laag. Ik haal in het spel in eeen openlucht level alles op max en 1280x1024 maar 20 fps of iets hoger en als beetje aan het fraggen ben lagt m'n pc zelfs :S :S
ik heb een:
amd athlon xp2000 (running at XP2200)
512mb Ram
Gf4 ti 4400 Leadtek
Detonator 40.81

met 3d mark haal ik rond de 11521 punten das dus niet zo heel slecht maar in ut lukt het me op de één of andere manier niet om een redelijke fps te krijgen, of hoort dit gewoon en trekt m'n pc dit allemaal niet? Ik zelf denk dat ik ergens verkeerde instellingen heb.

Verwijderd

FSAA misschien te hoog?

Verwijderd

Al gecontroleerd waar je AGP snelheid op staat?

Verwijderd

Topicstarter
FSAA???? was dat???? Yep hij staat op 4x agp, heb toch ook z'n score in 3d mark dat kan niet op andere agp snelheid denk ik

Verwijderd

:/ 40.81? Waar haal je die vandaan?

Check deze stettings:
http://www.beyondunreal.com/content/articles/26_1.php

En dan met name deze settings:
UseTripleBuffering
UseVSync
Dit scheelde bij mij weer een groot aantal fps.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 11:16:
FSAA???? was dat???? Yep hij staat op 4x agp, heb toch ook z'n score in 3d mark dat kan niet op andere agp snelheid denk ik
Full Screen Anti Aliasting. Of dat aan/uit staat check je in je videokaarteigenschappen :P

Die 20fps is idd te weinig voor je specs ja. Lopen andere spellen ook zo brak of is het alleen maar UT2003?

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
umm is eigenlijk alleen ut2003 echt raar idd ik snap er niks van ik haal met 3d maar wat ik zeg met gemak de 11500 punten

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

1280 * 1024 laat je fps nogal zakken, hoor, op een g4ti4600 hier ook.
probeer gewoon eens op 1024 te draaien anders of zet even in je drivers texture sharpening uit

zet je detail dingen anders eens een bit naar beneden en gooi je physics naar low, dat wil misschien nog wat helpen

(btw, dat texture sharpening stond volgens mij in 30.82 (in tegenstelling to wat iedereen zegt) wel uit, want ik haal met de benchamrk van de demo ongeveer dezelfde scores als met de 30.82 als ik texture sharpening UIT zet :) )

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Verwijderd

Topicstarter
brrrr haha *** is dat texture sharpening, waar kan ik dat instellen??? in ut of ergens bij m'n video kaart???

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik al gedaan, maar ik vind het raar ik moet het toch kunnen draaien op max of niet???

Verwijderd

nee, niet... UT2003 draaid op de nieuwe unreal engine, nieuwste van het nieuwste en dus enzo :)

ik draai op een 1800+ @ 1700Mhz met een PoV GF4200XP @ 315/700 en 512MB Corsair en haal nu 80 tot 90 @ 800x600.
ik kan me voorstellen dat je op een niet overclocked systeem op 1280x1024 niet meer haald dan 20 met alles op highest ;)

Verwijderd

Topicstarter
L@L nouja als ik niet online speel haal ik dus wel de 40 a 50 frames :D maar als ik online speel gaat het fout omdat iedereen super snel beweegt etc

Verwijderd

Topicstarter
Brrr help me ff aub

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-01 15:14
Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 12:52:
L@L nouja als ik niet online speel haal ik dus wel de 40 a 50 frames :D maar als ik online speel gaat het fout omdat iedereen super snel beweegt etc
raar, normaal kosten de bots juist meer rekenkracht en zou die online beter moeten draaien. Is die lag niet gewoon je internetlijntje?

sensei_d.fpv channel

Verwijderd

Topicstarter
ummm adsl basic, ping van rond de 60 a 80 denk het niet dus en als ik stat fps doe zie ik het zelf ook

Verwijderd

Ik heb juist hetzelfde probleem met mijn gf ti 4400

Verwijderd

Lan iemand ons helpen want dit stoort me enorm

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-02 21:38

me1299

$ondertitel

Ik heb zelf een Tbird 1400 @ 1470, GF4 TI 4200 @ 4400+ (:P)

Met 3Dmark haal ik ruim 9000 punten.

Maar UT 2003 draait zelfs op 1024x768 met normal detail en een hoop grafische foefjes uit van geen meter. Snap er helemaal nix van. Een vriend van mij met een P3 1Ghz en een GF3 haalt gewoon nog veel meer frames dan ik.

Ik heb zo'n beetje alles bedacht, het enige wat die PIII heeft boven mijn Tbird is SSE2.
Verder draai ik zonder FSAA, Vsync uit, en detail op Best Perfomance.

Ik stoor me hier ook mateloos aan. 800x600 gaan draaien vind ik een beetje domme optie aangezien ik niet voor nix geld in mijn systeem heb geinvesteerd, daar wil ik dan ook een beetje grafisch plezier in terug zien.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:15

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Ik zit hier met een AthlonXP 1600+, 768MB RAM en een GF4 Ti4600 (Detonator 30.82) en in DM-Antalus haal ik op 1024x768x32 met alles op normal ook maar max 40 fps :( In BR-Anubis haal ik zelfs met alles op high nog 70 fps, maar ik ben toch niet tevreden...

* Whieee draait UT op 1600x1200x32 OpenGL, high detail, 2x aniso, en Quincunx FSAA met 80 fps :P (met aniso en fsaa uit zelfs op 120 fps *D)

btw: volgens mij heeft een PIII geen SSE2 maar SSE (net als de AthlonXP). SSE2 werd pas geintroduceerd met de P4 :Y)

Launching containers into space

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-02 21:38

me1299

$ondertitel

Whieee schreef op 15 oktober 2002 @ 22:40:
Ik zit hier met een AthlonXP 1600+, 768MB RAM en een GF4 Ti4600 (Detonator 30.82) en in DM-Antalus haal ik op 1024x768x32 met alles op normal ook maar max 40 fps :( In BR-Anubis haal ik zelfs met alles op high nog 70 fps, maar ik ben toch niet tevreden...

* Whieee draait UT op 1600x1200x32 OpenGL, high detail, 2x aniso, en Quincunx FSAA met 80 fps :P (met aniso en fsaa uit zelfs op 120 fps *D)

btw: volgens mij heeft een PIII geen SSE2 maar SSE (net als de AthlonXP). SSE2 werd pas geintroduceerd met de P4 :Y)
SSE dan ook goed :+

Maar dat heeft mijn Tbird niet.. Wel 3Dnow ofzo. naja whvr.. misschien komt er ooit een patch ofzo.

Vind het alleen erg vaag enzo

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• cky
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-02 18:17

cky

weet het niet zeker, maar volgends mij loopt dit spel veel beter met de oude drivers 30.82
misschien kan je dat een proberen...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 14:17:
ummm adsl basic, ping van rond de 60 a 80 denk het niet dus en als ik stat fps doe zie ik het zelf ook
Je hebt het ook in singleplayer?

Ga even in ut2003.ini en je ziet dit op false staan:

UseTripleBuffering
UseVSync

Wijzig het naar True.

Klik nu ff met de rechtermuisknop op je desktop / eigenschappen / instellingen / geavanceerd / probleem oplossen, zet hardware versnelling op het hoogst.

Klik weer ff met de rechtermuisknop op je desktop / eigenschappen / instellingen / geavanceerd / geforce 4 / direct 3d instellingen , zet mipmap detail op hoge snelheid.

Download geforce tweak utility even vanaf www.guru3d.com en zet daarmee onder system alle 'fast writes' aan.

Test het spel nu nog eens.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 10:38:
[...]
Download geforce tweak utility even vanaf www.guru3d.com en zet daarmee onder system alle 'fast writes' aan.
Dat lijkt me niet zo'n goed idee. Lees guru3d:

"GTU 3.2 is not compatible with the 29.60 (or newer) drivers"
http://www.guru3d.com/geforcetweakutility/

Daarnaast wil ik nog maar even wijzen op mijn eerdere bericht en verwijzingen naar http://www.beyondunreal.com/
Deze instellingen werken echt, maar op verschillende manieren en verschillend per Detonator driver. Even uitproberen dus...

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2002 12:08 . Reden: Typo ]

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09-2025
Koop een radeon9700pro. Dan kun je wel met 50+ frams draaien in de reso en details die jij wilt....

Verwijderd

OcNewB schreef op 16 oktober 2002 @ 12:12:
Koop een radeon9700pro. Dan kun je wel met 50+ frams draaien in de reso en details die jij wilt....
Meeste mensen hebben het geld daar niet voor, zoals ik, en ik game nog met een geforce 2 Ti, ut2003 draait goed op 1152*nogwat dus ik houd hem ook nog een tijdje.

Verwijderd

dubbel..

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

OcNewB schreef op 16 oktober 2002 @ 12:12:
Een ongelofelijk onnodige troll. Het heet hier niet voor niks 'Tweakers.net', we proberen problemen op een zinnige manier op te lossen. Nieuwe hardware is dus geen optie in dit geval.

Ik zou eerst je Detonators eens proberen te downgraden, liefst naar 29.xx. Ik had zelf namelijk problemen met 40.xx, en downgraden werkte. De problemen waren anders dan jij nu omschrijft, maar je weet het maar nooit. Ik heb overigens een vergelijkbaar systeem, XP1900+ met GF4 4400.

Mother, will they like this song?

Verwijderd

(ik had ff onder een vriends naam gepost, ik ben dus deze topic gestart) Ik heb het nog steeds niet voorelkaar maar met vsync en buffering op true kom je een heel eind en details wat naar beneden zit je rond de 75 fps :D en outdoor rond de 30 a 40.
Persoonlijk denk ik dat het iets te maken heeft met merknamen 8)7 8)7 De reden hiervoor is, dat overal waar ik zie dat mensen zeggen dat ze geen problemen hebben is dat ze een PENTIUM hebben en geen AMD. Dat geld ook zo bij een goede vriend van me. En aangezien achterin het boekje één hele pagina daar aan geweid is, is dat het misschien???

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 23:36: Ik heb het nog steeds niet voorelkaar maar met vsync en buffering op true kom je een heel eind en details wat naar beneden zit je rond de 75 fps :D en outdoor rond de 30 a 40.
Volgens mij ligt het daar niet aan. De pentium loopt erg goed met ut2k3 maar ik heb ook geen problemen.

Daarnaast zeg je "het nog niet voor elkaar te hebben"? Je eerste topic heb je het over 20 fps en nu over 30-75fps? Volgens mij is dat toch een redelijke verbetering: de score is redelijk gemiddeld/goed.

Verwijderd

haha ja okay das misschien wel waar maar de kwaliteit is ook zichtbaar achteruit gegaan :( op m'n systeem hoeft dat toch niet zo veel achteruit???? Moet ik dat vsync nou uit of aan zetten, zelfde geld voor dat tribuffering

Verwijderd

Hoezo is de kwaliteit achteruit gegaan, grafisch? Het je de details in ut2k3 lager gezet?

Die settings moet je maar even zelf uitproberen. Gewoon testen met verschillende settings en kijken wat het beste loopt. Ik zou de vsync overigens uitzetten :).

Verwijderd

Hoezo moet ik het dan uitzetten??? Dan moet ik toch ook buffering uitzetten??? Daardoor is m'n fps juist hoger. Ja ik m'n details etc wel lager gezet. Heb nu gewoon een hoge fps.

Verwijderd

?????

• Thanatos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06-2025
Volgens mij is het redelijk normaal.. UT2K3 is nou eenmaal een gigantisch veeleisend spel...
Oja, specifieke problemen met AMD en UT2K3 zijn volgens mij bullshit, bij een drietal vrienden en bij mezelf werkt het perfect... (XP2200, XP1700, Duron 1300 en bij mij Duron 700@728)

• Maximize
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
vsync kun je uitzetten in de ut2003.ini:

[D3DDrv.D3DRenderDevice]
DetailTextures=True
HighDetailActors=True
SuperHighDetailActors=False
UsePrecaching=True
UseTrilinear=True
AdapterNumber=-1
ReduceMouseLag=True
UseTripleBuffering=True
UseHardwareTL=True
UseHardwareVS=True
UseCubemaps=True
DesiredRefreshRate=85
UseCompressedLightmaps=True
UseStencil=False
Use16bit=False
Use16bitTextures=False
MaxPixelShaderVersion=255
UseVSync=False
LevelOfAnisotropy=1
DetailTexMipBias=0.800000
DefaultTexMipBias=-0.500000
UseNPatches=False
TesselationFactor=1.000000
CheckForOverflow=False
DecompressTextures=False
UseXBoxFSAA=False
DescFlags=0
Description=

en eventueel ook uitzetten in het configscherm

Verwijderd

Ja, dat weet ik dat ik het daar uit moet zetten.
Toch bedankt

Verwijderd

Ik zal het nog een keer herhalen Blight: Gewoon testen met verschillende settings en kijken wat het beste loopt.

Bij mij staat vsync uit en dat scheelt me ongeveer 10 fps! Daarnaast staat bij mij in tegenstelling tot de settings van MaXiMizE:
SuperHighDetailActors=True
:p

Verwijderd

Admiraal, wat voor een pc heb je dan??? Radeon 9700 Pro?

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:20

Ankh

|true

check zijn sig ;)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:20

Ankh

|true

bij mij loopt het niet al te goed, ik heb nu wel 75Hz staan, loopt al beter. maar ik heb nu wel 100fps maar het schokt :? heb drivers 40.72 (andere lopen niet) en heb een gforce 3 ti 200 van hercules, hij staat op standaard 175MHz engine clock en memory op 400 MHz, ik kan hem ook OC'en maar nu ff niet.. want het zou gewoon moeten draaien.
dit verwijd ik dan ook aan windows XP SP1, sinds ik het ge installeerd heb werkt het niet lekker meer. ik ga straks format doen en herinstalleren kijken of het dan wel werkt... :)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Pagina: 1