Toon posts:

Geheugen naar de neut?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg steeds vaker berichten in win2k dat memory cannot be read, en dan terminate mijn applicatie. (Steeds een ander adres overigens)

Ligt dat aan windows (ism andere software), of is mijn geheugen aan het verslijten.

Ik heb meestal mijn PC dagen (weken?) achterelkaar aan, misschien dat er iets mis gaat met de administratie van processen?

Details:

Win2k (SP3?)
P3 500
AOpen BX mobo
256 + 64 Mb Ram (133Mhz, 100Mhz)
Leadtek Gf2MX400

• ProgrammerX
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-02-2021
Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 11:01:
Ik krijg steeds vaker berichten in win2k dat memory cannot be read, en dan terminate mijn applicatie. (Steeds een ander adres overigens)

Ligt dat aan windows (ism andere software), of is mijn geheugen aan het verslijten.

Ik heb meestal mijn PC dagen (weken?) achterelkaar aan, misschien dat er iets mis gaat met de administratie van processen?

Details:

Win2k (SP3?)
P3 500
AOpen BX mobo
256 + 64 Mb Ram (133Mhz, 100Mhz)
Leadtek Gf2MX400
Als je je pc zo'n lange tijd achter elkaar aanlaat wordt de kans dat er iets gebeurt natuurlijk wel groter. Zeker als je een programma gebruikt wat een memory leak heeft ofzo :)

Doet het probleem zich voor bij meerdere programma's of is het steevast dat programma waar je het nu over hebt ? Laat me raden, als je opnieuw hebt opgestart gaat het weer een tijdje goed zeker ? :) Persoonlijk denk ik dat het gewoon aan de software ligt wat je gebruikt, eventueel i.c.m. met win2k.

P.S. Memory check bij het booten al eens helemaal laten lopen ?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Test eens je geheugen met memtest86 (www.memtest86.com) :)

Verwijderd

Topicstarter
Soms gebeurt het al na een half uur en soms pas na een week.
Het gebeurd bij meerdere programma's

Bij het booten loopt de mem-check normaal...

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Die mem-check zegt niks.
Doe - zoals BalusC zei - die memtest draaien 1 nacht met de extra tests aan, dan heb je een sluitend antwoord of je geheugen wel of niet goed is.

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:01

TwoR

Gekleurde stippen

Ja gewoon ff een goede mem test draaien.
Pagina: 1