[GF4] schokkend beeld

Pagina: 1
Acties:

• TheGHunter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-04 00:42
Ik heb een vreemd probleem, heb de search gebruikt maar kom er nog steeds niet echt wijs uit.

Mijn probleem, Ik heb een POV Ti4200XP 128 mb, en hij is overclocked tot 300/650. In 3Dmark heb ik geen problemen, maar als ik in spellen zit ( Ut2k3 en Battlefield 1942 bijv.), dan loopt alles normaal, maar opeens stopt t beeld, ook is dr geen schijfactiviteit meer en geen geluid. Na een seconde of 6/7 is er weer niks aan de hand en loopt hij weer gewoon door. Dit herhaalt zich random en soms gebeurt t ook helemaal niet. Met mn GF3 Ti200 had ik daar geen last van. Iemand enig idee waar t aan zou kunnen liggen?

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

temperatuur?

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

En als je hem weer even op normale kloksnelheid zet, doet hij het dan nog?

• TheGHunter
systeem wordt stressed 51 graden voor de proc en 43 graden voor de kast, standaard koelers en ik heb nog zo'n ding onder mn videokaart zitten die de warme lucht afzuigt naar buiten toe. Op de videokaart zelf heb ik volgens mij geen temp meter zitten dus dat weet ik niet.

/EDIT Ja als ik de kloksnelheid weer naar standaardwaarden terugzet doet hij dat ook nog.

Verwijderd

Ik denk dat dit een teken is dat je kaart niet stabiel loopt op 300/650. Doet ie dit ook als je hem een beetje minder hoog klokt? If not: probeer je kaart eens beter te koelen, door een extra fan of heatsinkies op je mem te zetten (als dit nog niet het geval is).

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
Probeer eens terug te klokken. Mischien dat dat het is. Heb je het ook bij wat lagere settings? Verder kan je een nieuwe driver proberen. Welke heb je nu?

Edit: :P net te laat. Ik denk trouwens toch niet dat het de oc is. Anders zou je gewoon een lockup krijgen.

Het kan ook goed je voeding zijn.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• TheGHunter
Denk idd niet dat t aan de oc ligt nee, omdat POV zelf garandeerd dat ik mn kaart tot 310-650 over kan clocken.

/EDIT Tis een 300 watt voeding, moet geen problemen opleveren toch?

• Michali
Denk het niet nee. En drivers en settings?

• TheGHunter
Ik draai nu 40.52 als driver, das de snelste bij mij tot nu toe. wat bedoel je met settings?

• Michali
Probeer eens de 30.82 drivers. die zijn officieel. En met settings bedoel ik de settings in ut etc. op welke speed heb je agp staan trouwens? en heb je fastwrites aan staan?

• TheGHunter
ik kreeg er 29.xx drivers bij, maar die liepen niet echt goed. agp staat op 4x en ja, fast writes staat aan

• Michali
zet agp eens op 2x, fastwrites uit, en 30.82 drivers. eens proberen of dat helpt.

• TheGHunter
Okay ff proberen

• Michali
Dit schreef je in het POV ti 4200 topic.
Gisteren mn POV XP binnengekregen, tot nu toe zeer tevreden mee . ut2k3 loopt perfect met alles op highest enzo. nu 1 vraagje, ik haal maar een score van 10257 in 3dmark op 300/650. Hoger gaat tie ook niet omdat hij zichzelf dan steeds ophangt. Ik zie dat er mensen zijn die hun kaart al hoger gekregen hebben. Iemand enig idee hoe dat kan dat ik die snelheden niet haal? sys zie beneden!
wat heb je hierna veranderd dan

Edit: goeie 3dmark score trouwens, was dit nog met ouwe drivers?

• TheGHunter
Nee, dat was met 40.41 drivers, maar omdat t met 40.52 drivers nog wat beter liep, heb ik die erop gezet.

/EDIT Ik heb 40.41 er weer opgezet ja, maar die deden ook precies tzelfde

• Michali
Hoe heb je die erop gezet. Direct geinstalleerd of eerst de vorige verwijderd en daarna de nieuwe?

• TheGHunter
Natuurlijk eerst de oude verwijderd en daarna pas de nieuwe

• TheGHunter
Nope, ook met alles wat je me gezegd heb Michali ( 30.82, fast writes uit en 2x agp doet hij nog steeds tzelfde ) :'(

• Michali
Keus is aan jou wat je wil doen/proberen. Je zou een verse install van xp(of andere versie) kunnen doen. Het 'zou' het kunnen zijn maar hoeft ook niet dus...

verder zijn mijn ideeeeeen op.

• TheGHunter
Okee, toch bedankt voor je hulp, denk dat mn pc toe is aan t herinstall van WinXP.

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:17

inXs

known as inXs

Ik denk toch dat het een oc probleem is eigenlijk. Heb je al geprobeert om hem op default te zetten en dan te testen? Zo ja dan ermm weet ik het ook niet meer... En zo nee, waag eens een poging.

superB

• Michali
bl!kje schreef op 15 oktober 2002 @ 12:54:
Ik denk toch dat het een oc probleem is eigenlijk. Heb je al geprobeert om hem op default te zetten en dan te testen? Zo ja dan ermm weet ik het ook niet meer... En zo nee, waag eens een poging.
TheGHunter schreef op 15 oktober 2002 @ 11:01:
/EDIT Ja als ik de kloksnelheid weer naar standaardwaarden terugzet doet hij dat ook nog.
LEES!

Pagina: 1