Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[toetsenbordmod] Toetsen gaan niet soepel, glijmiddel nodig

Pagina: 1
Acties:
  • 414 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-11 17:45
Ik ben bezig met een mod aan m'n toetsenbord, er zitten ledjes tussen de toetsen. Alles gaat best zo maar de toetsen doen het slecht. Ik heb alle toetsen van het bord afgehaald en het losse plastic stuk lekker gewassen met dreft. Was echt smerig. Maar ik heb ook een soort glijmiddel weggewassen :( . Het was een geelig goedje, heel vet en glibberig. Ik heb op m'n pijltjestoetsen vaseline geprobeerd maar dat mag niet helpen. Ik heb ook 2 electronica zaken in de buurt opgebeld maar die weten wel dat het bestaat maar hebben het niet :(

Weet iemand waar je zoiets kunt kopen / bestellen? Het is stevig en geel, zal dus niet een spray zijn.

Dank alvast....

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11 19:51
misschien was dat ook wel rotzooi.......

het kan zijn dat de ledjes je toetsen in de weg zitten

TheS4ndm4n#1919

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
effe goed schoonmaken id ,.,,,

vasaline helpt altijd >:)

Verwijderd

Siliconen olie gebruiken. Is misschien te dun.

let op:
De meeste vetten lossen het plastic op, en als de dunste bestandelen uit het vet verdampen , "smelt" het opgeloste plasic aan elkaar vast

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

RocketKoen schreef op 15 oktober 2002 @ 10:52:
misschien was dat ook wel rotzooi.......

het kan zijn dat de ledjes je toetsen in de weg zitten
Nee, op toetsenborden zitten soms ijzertjes onder de toetsen (bij de spatiebalk en andere grote toetsen) en daar zit een soort 'oorsmeer' (de kleur lijkt er op) aan om te zorgen dat het soepel over het plastic glijdt.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• pierre-oord
Nog wat info dan: Toen ik de toetsen eruit haalde, waren ze allemaal vet aan de onderkant. En zoals demoniac zegt, dat spul bedoel ik. Dat zag je goed zitten bij die toetsen met ijzertjes idd. Ik kon het spul niet echt zien bij de andere toetsen. Maar ik neem aan dat dat ook wel van dat spul zal zijn. En nee, de ledjes zitten niet in de weg. Alle toetsen glijden erlangs. Op het moment moet ik nu harder op een toets drukken, en als ik CS zit te doen en ik zet het toetsenbord links van me neer en oefen dus ook een beetje schuine druk uit op de pijltjes bijvoorbeeld, willen ze amper naar beneden. Het is nu echt zo van KLAK KLAK als ik toetsen indruk. Zelfs een oud rammel TB dat ik nu gebruik typt beter!

• Demo

Demo

Om de andere toetsen te laten glijden kan je misschien eens met een bus siliconenspray over je TBtoetsenbord spuiten (als de toetsen er uit zijn!)

edit:
Tnx epsilon voor de disclaimer :P

[ Voor 0% gewijzigd door Demo op 15-10-2002 14:12 . Reden: rechtzaken voorkomen ]

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

Verwijderd

ik zou ff langs de drogist gaan en glijmiddel kopen ik had hetzelfded prob bij mijn afstnadbediening en het werkt echt goed. mede doordat glijmiddel geen rubber of plastic mag aantasten (condooms die oplossen lijkt me neit fijn).

dus gewoon ff tube halen en het liefs niet te waterig

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:11

Epsilon

Demoniac schreef op 15 oktober 2002 @ 13:17:
Om de andere toetsen te laten glijden kan je misschien eens met een bus siliconenspray over je TB spuiten (als de toetsen er uit zijn!)
Disclaimer: GoT is niet verantwoordelijk voor schade veroorzaakt op eventuele ThunderBirds (tm) CPU's. Het gaat hier om ToetsenBord.

:Y)

Verwijderd

uhmm bij die zelfbouw modelrace auto's (elektro & benzine)
zitten ook tubbetjes met van datzelfde gele spul dat is smeermiddel soort olie
dat zal het hoogstwaarschijnlijk zijn. Dat wordt dus zoeken naar een modelbouw winkel bij je in de buurt je kunt het op zijn minst ook ff proberen bij http://www.tamiya.com Succes! :7

Verwijderd

Er is speciale vet maar hoe dat heet weet ik zo niet meer ik zal mijn pa vanavond ff vragen als hij thuis komt

• Chopper_Rob
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-05 14:31
Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 14:14:
uhmm bij die zelbouw modelrace auto's (elektro & benzine)
zitten ook tubbetjes met van datzelfde gele spul dat is smeermiddel soort olie
dat zal het hoogstwaarschijnlijk zijn. Dat wordt dus zoeken naar een modelbouw winkel bij je in de buurt je kunt het op zijn minst ook ff proberen bij http://www.tamiya.com Succes! :7
Pcies dat vet zit altijd op de tandwieltjes enzo. Ook bij andere apparatuur met tandwielen of andere mechanica

https://drinkwaterpunten.nl

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:08

TwoR

Gekleurde stippen

Probeer het eens bij een elektro zaak die hebben dat vet vast wel liggen wat je op tandwieltjes endergelijke smeert

• pierre-oord
ja ik ga ff in de buurt naar een modelbouwzaak. Dach ik net nog aan. Maar eerlijk gezegd heb ik het idee dat ik die toetsen gewoon ver***** heb. Jemoet erg hard drukken. Siliconenspray heb ik net nog geprobeerd. Werk ook niet goed, beetje maar.

Iemand intresse in een MS toetsenbord, wit, met rode en gele 3mm ledjes a 20 euro nu voor 5 euro, ex venzendkosten ;)

Ik gooide hem bijna door raam maar da's zonde van raam. Ik koop maar een nieuwe logitech a 22.95 pleuro maar bedankt allemaal:
En onthoud dit: bezint eer ge aan een toetsenbord mod begint...

Verwijderd

ik wil um wel kopen. wa gaat dat kosten??????

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 18:31:
ik wil um wel kopen. wa gaat dat kosten??????
Voor € 5 magie hem hebben. Moet je wel de verzendkosten dokken. Ik woon in Oegstgeest, ophalen mag je hem daar ook. Ik denk dat de admins nu gaan schreeuwen: vraag & aanbod of zo :o ;) , dus mail maar voor details. pierre-oord@hotpop.com

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

ach gut, hij woond in de kak buurt van leiden ;)
nou daar kom ik nog nbiet eens als je MIJ 5 pleuro betaalt O-)

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

• Demo

Demo

Koop een Cherry toetsenbord zou ik zeggen... ze zien er oersaai uit, maar niet kapot te krijgen!

• _Cyber_
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06-2021
Zou lager vet mischien werken??

Af anders een pakje roomboter :P

-=System Specs=- | Shit does not happen, it's made by an asshole.....

• Demo

Demo

_Cyber_ schreef op 16 oktober 2002 @ 10:32:
Zou lager vet mischien werken??

Af anders een pakje roomboter :P
Ik denk dat het spul wat de meesten hier noemen idd lager vet is... beetje geel/oranje achtig (oorsmeer kleurtje) :?

• pierre-oord
Nou dat TB staat ook een beetje krom enzo. Dus laat maar gaan. Die-hard tweakers voor 5 pleuro isie van jullie. Wel komen halen of verzendkosten dokken.

En niet hier anders worden admins boos zoals ik al zei

Pagina: 1