Toon posts:

Scandisk van Win2K

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn pc aanzet gaat die eerst de hd checken (80gb) en als ik dat niet cancel van te voren duurt het heel lang, dus reboot ik hem eerst weer.

Hoe kan ik in win2000 deze optie disablen

In win98 heb je nl msconfig en in 2k niet, hoe doen we dat ?

• weerdo
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Niet.

Eens die scan afmaken en voortaan je PC op een fatsoenlijke wijze uitzetten.

Verwijderd

Er zit wel een msconfig in windows 2000, uit de FAQ:
In Windows 98 zit de tool msconfig om bepaalde programma's niet automatisch op te laten starten. In Window 2000 is deze tool niet (meer) meegeleverd. Wil je dingen in Windows 2000 niet meer laten opstarten, dan zal dit handmatig moeten. Let wel op! In onderstaande tabel staan registry keys. Het crashen van Windows na het aanpassen van je registry valt buiten de verantwoording van GoT.

C:\Documents and Settings\Username\Start Menu\Programs\Startup

C:\Documents and Settings\All Users\Start Menu\Programs\Startup

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunServices

HKEY_LOCAL_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

HKEY_LOCAL_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunServices
:Y)

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 10:18:
Er zit wel een msconfig in windows 2000, uit de FAQ:
[...]
:Y)
Verwarrend, je laat MSCONFIG van Windows 98 ofzo zien neem ik aan? edit: oooooooooh snel plaatje weghale he :)
Scandisk staat alsnog niet in je run of startup.

edit: je kunt alleen de timeout in seconden aanpassen in HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\AutoChkTimeOut

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Heb even vergezocht... (plaatje was inderdaad niet van toepassing :P )

Start, uitvoeren -> chkntfs /x c:

En dan, als het goed is, doet ie het niet meer :)

Verwijderd

yeps, XceeD. Dit is de oplossing die door M$ zelf wordt gegeven en deze was ook een direct hit als je het had opgezocht in de Knowledge Base van M$ of op Technet van M$

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 10:38:
yeps, XceeD. Dit is de oplossing die door M$ zelf wordt gegeven en deze was ook een direct hit als je het had opgezocht in de Knowledge Base van M$ of op Technet van M$

Inderdaad eerst even op microsoft.con kijken. Sterker nog, het staat ook wel hier in de search ;)
MSConfig in Win2k stond inderdaad in de WOS FAQ.

jbalk, je hebt gelijk voor wat betreft eerst zoeken (ook hier op GoT). Maar als je even in het WOS policy kijkt zie je ook dit staan:
Het bedrijf waar Steve Ballmer CEO is heet Microsoft en kort je af met MS. Termen als M$ en Mickeysoft zijn enkel kinderachtige verbasteringen en voegen niets toe. Dus ajb niet doen. Ditzelfde geldt ook voor Linsux etc. Een gefundeerde discussie over pro en cons mogen natuurlijk, maar dit is enkel flamen.
dus probeer eens een nieuw toetsenbord als de S het niet meer doet op je huidige :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.