Toon posts:

wat nodig voor een goede server?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wil een pc als servertje gaan gebruiken. Kan dat zo maar of heb ik toch even een extra koelertje enzo nodig? (pcocessor AMD K6-II 450). Hoe zit het met de voeding, wordt deze ook niet te warm?

Verwijderd

Zolang je die PC maar niet in de gangkast tussen de isolatie zet is warmte geen probleem.

Meestal is bij een server toch het Geheugen/Hardeschijf de BottleNeck.... De processor draait volgens mij gemiddelt genomen minder hard dan met koetje....

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb W2k advanced server draaien op een AMD/k6-400 maar met 92mb geheugen.. uhm.. 64 + 32.... hoe meer geheugen hoe beter denk ik dus.... volgende week 256 erin kjken of het scheelt.

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 17:08
een extra koelertje zul je waarschijnlijk niet nodig hebben.

Wat extra snel ofzo moet zijn is afhankelijk van wat je met je servertje wil doen.
Voor alleen internet sharen en een mp3 of file servertje heb je niets veel bijzonders nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Geheugen/Hardeschijf de BottleNeck

???
Qua snelheid, temperatuur, stabiliteit??
Het is de bedoeling dat die bak 24/7 up is.

Verwijderd

Hoeft nix te veranderen hoor
Mijn celly is al een jaar 24/7 up.
werkt perfect.

Kep een celly 466, 128 mb, 2x20 gig schijf, Pioneer 104s dvd, Hollywood + mpeg, 2 speed brandertje, en een Geforce 2 mx.

Verwijderd

Capoeiristas
van 96 naar 256 helpt heeel veel ik had win2k advanced server op een dual p1 233 met 128 mb en het was heel sloom en met 128 mb op me p3 ging het slecht dus ik ga er 256 nij kopen toto dat ik 384 in me p3 hebt en dan lekker met terminal server met citrix spelen :)
Pagina: 1