kabel-mania

Pagina: 1
Acties:
  • 242 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• codemann
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-08 11:27
Een overzichtje van alle kabels aan mijn Versterker/DVD/TV/PC, met een paar vraagjes :
(alle opmerkingen zijn welkom)

Video DVD Speler -> TV : Ik lees in andere threads dat je het beste resultaat behaalt als je de DVD Speler rechtstreeks met je TV verbindt, geldt dit ook als je een Digital Out hebt op je DVD Speler en hem zo met je Versterker verbindt (met een tulp aansluiting) ? Ivm die tulp aansluiting, dat moet coaxiaal zijn lees ik op de ene pagina, op de andere pagina lees ik dat het totaal niks uitmaakt, hoe zit dit nu? Of gebruik ik beter een S-Video connector? Totaal in de war hier dus :)
Audio DVD Speler -> Versterker : Dit is ook zo'n enkele tulp aansluiting aan beide kanten (DVD Speler Digital Out -> Versterker DIGI3). Merk je verschil als je een extra beschermde kabel pakt met vergulde connectoren? Of is dit zinloos?
Computer -> Versterker : Dit is zo'n enkele tulp naar een stereo jack, best een extra beschermde kabel met vergulde connectoren neem ik aan? Is wel niet makkelijk te vinden lees ik in andere threads...
TV <-> Versterker : Aangezien ik maar een heel eenvoudig tv'tje heb, heb ik enkel een scart aansluiting. Nu wil ik toch zowel audio van mijn TV door mijn speakers laten komen, als DVD's op die TV bekijken. Ik heb een scart connector gevonden die 6 tulp connectoren heeft (3 in - 3 out), nu enkel deze kabel nog verguld zien te vinden :)
Remote DVD Speler -> Versterker : Remote Out Versterker -> Remote In DVD Speler, hiervoor gebruik ik het bijgeleverde kabeltje (oranje)

[EDIT1]
was ik ff vergeten, mijn specs :

Audio :
Marantz SR-5200 A/V Receiver
Marantz DV-4200 DVD Player
B&W DM 602 S3 Front Speakers
B&W LRC 60 Center Speaker
oude philips boxkes vanachter, voorlopig goed genoeg ;)

PC :
AMD XP 2000+
512MB DDR-RAM
SB Audigy
(de rest van m'n pc is niet echt van belang schat ik)
[/EDIT1]

[EDIT2]
EXTRA : als ik mijn tv-out wil gebruiken moet ik 2 dingen aansluiten op dezelfde kabel, namelijk voor de DVD Speler en de tv-out van mijn PC. Bestaan er splitters waardoor dit mogelijk zou zijn?
[/EDIT2]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:46

JvS

Ik heb hem zelf ook

[nohtml]
codemann schreef op 15 oktober 2002 @ 09:30:
Een overzichtje van alle kabels aan mijn Versterker/DVD/TV/PC, met een paar vraagjes :
(alle opmerkingen zijn welkom)

Video DVD Speler -> TV : Merk je verschil als je een extra beschermde kabel pakt met vergulde connectoren? Of is dit zinloos?
Een composietaansluiting (dat is die 'digitale tulpaansluiting') is ongeveer kwalitatief de slechtste manier om 'm aan te sluiten. s-video is al beter en nog beter is een scart met RGB. Via je versterker hoeft helemaal niet, je versterker doet er niets mee (het is overigens ook helemaal niet digitaal). Ik vind dure kabels niet nodig, eerlijk gezegd. Liever een normale 21polige RGB scartkabel of een normale svideo kabel (dat gebruik ik) dan een gouden composietkabel :).

Meer info rgb etc: [search=RGB composiet svhs video]
Computer -> Versterker : Dit is zo'n enkele tulp naar een stereo jack, best een extra beschermde kabel met vergulde connectoren neem ik aan? Is wel niet makkelijk te vinden lees ik in andere threads...
Is prima, dure digitale kabels zijn IMO onzin voor dolby digital, omdat dit een data signaal is.
TV <-> Versterker :
Mjah schitterend :)
[EDIT2]
EXTRA : als ik mijn tv-out wil gebruiken moet ik 2 dingen aansluiten op dezelfde kabel, namelijk voor de DVD Speler en de tv-out van mijn PC. Bestaan er splitters waardoor dit mogelijk zou zijn?
[/EDIT2]
Ja, switchboxjes, die zijn wel te vinden.

Met jouw TV heb je dus niet de mogelijkheid nog een scart aan te sluiten, als dat zo is, is je huidige opstelling de beste, tenzij je je DVD speler met een s-video aansluiting aan kan sluiten :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp