[XP] remote desktop

Pagina: 1
Acties:

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023
Ik heb mijn computer opnieuw geinstalleerd. Voorheen kon ik gewoon verbinden met remote desktop zonder dat er iets werd gevraagd. Nu meldt hij dat ik (of een andere) account al extern ben aangemeld, en dat als ik doorga, deze account wordt afgemeld. Leuk en aardig allemaal ;) , maar dat wil ik dus niet. Vgl. mij moet ik ergens aanvinken dat ik alleen 'administrative' sessies wil toestaan, maar waar doe ik dat?

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025

Diaboluzzz

Dreikwarter !

Dat zelfde heb ik hier ook, misschien ff RDP opnieuw installeren ?

http://www.NUiPhone.nl/

• wizl
En hoe doe ik dat? Bij windows setup in het configuratiescherm staat er geen RDP bij?

• Diaboluzzz

Diaboluzzz

Dreikwarter !

www.microsoft.com en dan even zoeken op RDP, tis maar heel klein dat programma'tje dus ff opnieuw downen is vaak sneller dan de cd zoeken enz enz.

wel eerst ff de oude versie verwijderen.

• wizl
Maarruh, RDP zit toch ingebakken in XP. Ik wil dus met de ene XP machine een remote desktop sessie starten op de andere :P

• camiels
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:09
wizl schreef op 15 oktober 2002 @ 12:51:
Maarruh, RDP zit toch ingebakken in XP. Ik wil dus met de ene XP machine een remote desktop sessie starten op de andere :P
Dat kan ook gewoon, het is echter altijd zo dat wanneer er een rdp sessie wordt gestart de huidige ingelogde gebruiker naar de achtergrond wordt verplaatst |:( . Eigenlijk net als wat er bij het user-switchen gebeurt.

[ Voor 0% gewijzigd door camiels op 15-10-2002 12:54 . Reden: Taalfout ]

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Fast user switching staan aan? Welke user gaat het over,en staat deze daadwerkelijk al aangemeld? Niets over te vinden in de Microsoft Knowledge Base?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• wizl
blackd schreef op 15 oktober 2002 @ 13:16:
Fast user switching staan aan? Welke user gaat het over,en staat deze daadwerkelijk al aangemeld? Niets over te vinden in de Microsoft Knowledge Base?
Nee, fast user switching staat UIT, ik heb nl. ook de netware client geinstalleerd. Verder maak ik gebruik van Dynamic Local Users van Novell. Dat houdt in dat de betreffende gebruiker pas lokaal wordt aangemaakt op het moment van inloggen. De user die ik gebruik is lid van de groep administrators, en idd. zowel de knowledge base, als technet en groups.google leveren niets op ;)

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik schop even.
Ik heb namelijk hetzelfde probleem.
Het moet toch mogelijk zijn om met XP Pro twee sessies tegelijkertijd te draaien, zonder dat er een hoeft uit te loggen?

• blackd
  • Niet online
Fantomas: juist, met Fast User Switching, afaik :)

Maar met Novell zal dat wel niet gaan vrees ik.

• Diaboluzzz

Diaboluzzz

Dreikwarter !

ik heb geen novell en fast user switching aanstaan en ook ik heb het probleem. :?

• Fantomas
  • Niet online
blackd schreef op 16 oktober 2002 @ 17:53:
Fantomas: juist, met Fast User Switching, afaik :)

Maar met Novell zal dat wel niet gaan vrees ik.
Nee, ik heb het al geprobeerd met Fast user switching aan en uit maar het resultaat blijft hetzelfde.

Op mijn andere PC (.Net server) kan ik wel gewoon meerdere sessies draaien zonder uitgelogd te worden.

Dus waar ligt het dan aan?

• blackd
  • Niet online

• Fantomas
  • Niet online
Nee, dit gaat gaat over iets anders.
Bedankt voor het zoeken, maar dit was het dus ook niet.

Dit was mijn laatste kick, als niemand het weet dan moet ik toch maar iets anders gaan verzinnen.
Pagina: 1