Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] Molski's 1e CaseMod... (klein beetje 56k onvriendelijk)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In vergelijking tot anderen op dit forum, stelt dit waarschijnlijk (nog) niet echt weinig voor, maar het is dan ook alleen maar een server die eigenlijk alleen maar in een kast staat :)

Het is een Mitel E-Smith SME server v5.5 met een P2-300@337Mhz 256MB RAM 10,2GB MaxtoR HDD

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/garooze/cm.jpg

Er zitten 2 groene CCFL's van 10cm in. Deze zijn eigenlijk voor een auto, want er zit een klein kastje (daar is dat rooie ledje van) in waar ik ze uit, full of op music kan zetten. Op de music stand kan ik nog schakelen tussen min en max voor de sterkte waarop die licht geeft bij de muziek (maar bij mij staan ze gewoon op full).

Verder heb ik de hele kabelbende zo netjes mogelijk langs de randen van de kast proberen weg te werken.

De platte IDE kabels heb ik in 3en verdeeld zodat ze 3x zo dun werden zeg maar.

Het 3,5" rack voor mijn HDD en floppy drive heb ik weggehaald, de HDD zit nu bovenin het 5,25" rack vlak onder de CD-ROM. Om de HDD komt nog zo'n silent drive. Floppy Drive zit er niet in en hoeft er niet in (overbodige luxe zeg maar :P ).

CPU fan maakt een beetje lawaai dus die is vervangen door een nieuwe (maar zoek nog een passief koelblok hiervoor. Iemand ??)

Kostenplaatje van de hele PC (+ casemod)

Kast 45 euro
P2-300 + cooler 25 euro
Asus mobo 20 euro
Window 13 euro
CCFL's gratis (van mijn zwagertje van Car Specials in A'dam-Z.O)
10,2GB Maxtor HDD 15 euro

Verder is de server echt ongelofelijk stil, stond er zelf van te kijken, je hoort alleen de HDD en voor de rest niks (of ik moet die extra fan aanzetten waar ik een schakelaartje voor heb gemaakt in een leeg PCI slot).
Deze PC is nog lang niet "afgemod", zo nu en dan komt er steeds iets bij. Kost me bijna niks elke keer, dus daarom vind ik het leuk om er zo af en toe iets aan te doen, hij is nu nog niet echt speciaal, maar veel ideetjes borrelen er in mn hoofd :)
Kast word bv. binnenkort nog mooi glanzend zwart gespoten.

Molski

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

resize pics aub, dit is zelfs kabel onvriendelijk, enm hier bij TNO is het snel hoor, maar dit duurt bij mij zelfs lang.
maar het is een goed begin, keep on modding, hij is nog lang net klaar ! ;)

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Verwijderd

Niet alleen 56k onvriendelijk, ook 1gigabit.. trage pic server ;)

Maar verder wel strak gedaan, nice!

• SmegHead
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05-2023

SmegHead

aka Ace Rimmer

Nou, echt breedbandvriendelijk is het ook niet, waar staan die plaatjes? timboktoe :? :P

Maar leuk beginproject en als het fout was gegeaan had je hem gewoon om kunnen draaien :)
Nu het echte werk he; koffiezetapparaat erin, biertap erlangs, geintegreerde telefoon om pizza te bestellen enz enz :D

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
ff een vraagje, hoe heb je je voeding gekoeld, zodattie zo stil is, ben nml zelf ook bezig met een mp3 servertje ;)

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Verwijderd

Topicstarter
Die voeding heb ik niks aan veranderd. Was al gigantisch stil van zichzelf. Kon het eerst ook niet geloven, zo'n cheap-ass no-name 300watt voeding. Veeeeele malen stiller dan mn A-Open voeding :)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-11 18:12

Turkish

zhé germans

Het maakt niet uit waar ik het bekijk, het blijft heel erg traag met die pix :(

Voor de rest, het begin is er ;) Nu idd nog de essentiële dingen als een bierflesjes opener, geïntegreerde koelkast en frituurpan 8)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

hoho, je vergeetde pizza warmhouder, bier gals houder en handsfree telefoon met voicedialing voor de pizza koerier !

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Verwijderd

Topicstarter
Pics ff op een andere server gezet. Mn eigen server redt het niet als er word ge-upload, mail gechecked, ge-internet, pics bekeken en nog is op mn FTP bezig ben :) Poep chello met z'n klote 15kb/s. Wou dat ik die 15kb/s is wat kon modden :P

Molski

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

je kunt het proberen natuurlijk he, dat is de juiste tweakers instelling, zeg niet dat het niet kan, probeer het eerst tot je erbij neervalt, en zeg dan dat het heel moeilijk is !

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

ohw ja, je hoeft geen groeten onder een post te zetten, ook geen naam ofzow hoor, lees de faq maar eens :)
we doen elkaar altijd stil de groeten, onder elke post staat eigenlijk een onzichtbare groet

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

droupsnoet schreef op 15 oktober 2002 @ 09:43:
ohw ja, je hoeft geen groeten onder een post te zetten, ook geen naam ofzow hoor, lees de faq maar eens :)
we doen elkaar altijd stil de groeten, onder elke post staat eigenlijk een onzichtbare groet
Signature heet dat, alleen propt iedereen daar zijn systeem specs in 8)7

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Casejunkie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-11 11:22
best mooi gemaakt!

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

• sleeping_hollow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

sleeping_hollow

We want your soul.

Ziet er heel netjes uit, en weer eens een andere vorm window dan standaard vierkant.

You are free to do as we tell you to

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

ik bedoel het niet op die manier, al is het idd daar wel voor jah

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Demoniac schreef op 15 oktober 2002 @ 09:46:
[...]

Signature heet dat, alleen propt iedereen daar zijn systeem specs in 8)7
Off topic :
Waar moeten dan de systeem specs staan?

On topic :
Verder modden! En wanneer het je niet eens geld hoef te kosten, zou ik er helemaal voor gaan.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:44

PnD

like in Pinda ^_^

Volgens mij heb jij die windowkit van mij gekocht :P

Waarom heb je de rubbers niet gebruikt?

Dit is btw mijn mod molski

[rml][ CM][ PICS][ OC] Modemonvriendelijk[/rml]

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij heb jij die windowkit van mij gekocht :P
Daar heb je groot gelijk in ja :)
Waarom heb je de rubbers niet gebruikt?
Zaten we (ik en die vriend van me die me geholpen heeft) wel aan te denken, maar hebben besloten om ze niet te gebruiken omdat dit er ook wel heel cool uitzag zo met die boutjes. Daar komen nog een keer gekleurde op te zetten voor een nog leuker effect en binnenkort word de case zwart gespoten en dan zou die niet eens meer opvallen. Gekleurde boutjes zullen wel weer mooi staan als die gespoten is :) Maar geen zorgen hoor......rubbers worden nog wel gebruikt bij een volgende mod ;)
Dit is btw mijn mod molski
Ziet er ook heel mooi uit vind ik. 't is een mooie case die je hebt vind ik, vooral hoe die nu is is die zeker wel phat!
Pagina: 1