Toon posts:

[Debian "woody"] Promise Ultra133 TX2 werkend krijgen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus zojuist van de site van Promise even de patch voor kernel 2.4.18 gedownload, maar hoe moet het nu verder? Linux is tot op zekere hoogte toch nog vrij nieuw voor me (okee, ik heb na veel moeilijk doen vrijwel al m'n hardware prima werkend gekregen).

Ik heb dus geen idee wat ik met dat bestand moet.

En nu ik toch m'n problemen aan het opnoemen ben: ik heb een SB Audigy en die werkt, met de meest recente Emu10K1 driver perfect, maar als ik straks upgrade naar kernel 2.4.18 (was 2.2.20-idepci, maar is nu 2.2.20, omdat ik anders de Emu10K1 niet kon compilen), kan ik dan gewoon de daarin meegeleverde Emu10K1 driver gebruiken? (het schijnt namelijk zo te zijn dat die driver alleen goed werkt voor een SBLive!).

Verwijderd

Ik denk dat je het beste kernel 2.4.19 kan downloaden van hier www.kernel.org. Daar zitten de drivers voor jou kaart standaard in.

Die kernel compileren doe je zo.
cd /tmp
tar xjvf /directory waar je je kernel source hebt staan
cd linux
make X of Menuconfig (libncurses5-dev moet je dan geinstalleerd hebben)
Ga naar load alternative configuration onderaan het scherm en laad het bestand /boot/config-2.4.18 of hoe het ook heet. Loop alle opties nog eens na en onder het menu ata drivers staat jouw promise kaartje.
make dep clean bzImage modules modules_install
daana cp arch/i386/boot/bzImage /boot/vmlinuz-2.4.19
cp .config /boot/config-2.4.19
download je audigy drivers van hier: http://prdownloads.source...1-v0.20a.tar.bz2?download
Pak die op dezelfde manier uit als je met de kernel hebt gedaan. Edit het bestandje config in de directory van de driver source en geef het path van de linux kernel source op. Zet Seqencer support ook op yes. (hiervoor moet je in de kernel oss support in het menu sound op yes hebben gezet.)
typ nu make en daarna nog een keer make en daarna make install
rm /vmlinuz.old /vmlinuz
ln -s /boot/vmlinuz-2.4.19 /vmlinuz
ln -s /boot/vmlinuz-(ander vmlinuz versie) /vmlinuz.old
lilo
reboot :)

Verwijderd

t is wel grappig, dat ik nog geen dag geleden een toppic over het zelfde onderwerp begonnen ben en er niemand op gereageerd heeft.......

[rml][ Debian] Installeren met Promise u133 controller...[/rml]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 10:21:
Ik denk dat je het beste kernel 2.4.19 kan downloaden van hier www.kernel.org. Daar zitten de drivers voor jou kaart standaard in.

Die kernel compileren doe je zo.

[duidelijke uitleg]
_/-\o_

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:46

Arno

PF5A

In kernel 2.4.19 zit een bugje waardoor die TX2 niet goed werkt. Ik weet zo niet waar de oplossing staat, maar mijn server had hetzelfde probleem. Met de 2.4.18 schijnt het wel goed te werken.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
Traag schreef op 15 oktober 2002 @ 13:38:
In kernel 2.4.19 zit een bugje waardoor die TX2 niet goed werkt. Ik weet zo niet waar de oplossing staat, maar mijn server had hetzelfde probleem. Met de 2.4.18 schijnt het wel goed te werken.
Okee, alles wat moest werken, werkt met kernel 2.4.18. :)

Maar, hoe mount ik die Ultra133? Ik heb er namelijk een 80Gb schijf aan hangen met een kapotte WinXP en ik wil dus de data eraf halen.

En, nu ik toch aan het vragen ben: hoe mount ik m'n digicam (mass-storage)? Ik had namelijk via Google al eens een how-to gevonden voor een Finepix 2600, maar die kan ik op de een of andere manier niet meer vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Someone? Anyone?

/me kan alleen maar wat dingen vinden over RAID en SCSI controllers, maar niets concreets over het mounten ervan *

Bovendien stond de Ultra133 niet in de config van m'n kernel, maar slechts de Ultra100. Bovendien heb ik nog steeds geen idee wat ik nu met het eerder genoemde bestand moet; er was namelijk iemand die zei dat ik met 'patch -p1 < bestandsnaam' dat ding moest installeren, of met 'patch -i bestandsnaam', maar hoe ik het ook doe, ik krijg deze foutmelding:

code:
1
2
3
4
5
can't find file to patch at input line 4
Perhaps you used the wrong -p or --strip option?
The text leading up to this was:
-----------------------
| diff -urN linux-2.4.18.org/MAINTAINERS linux/MAINTAINERS

En dan nog een regel of 3.

Iemand die een idee heeft? :)

• Arioch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 14:11

Arioch

<geek>

kijk eens in de map /dev
code:
1
ls /dev | grep hd

Dan krijg je een lijst met al je hard disks.

Als je ntfs hebt moet je eerst je kernel compilen met ntfs read only support.
Daarna kan je de hd mounten met:
code:
1
mount -t ntfs /dev/hdx

Heb je een fat32 partitie? doe het dan zo:
code:
1
mount -t vfat /dev/hdx

Verwijderd

Topicstarter
HET IS GELUKT! :)

Iedereen die een handje geholpen heeft: onwijs bedankt!

Ik heb weliswaar toch zelf moeten ontdekken hoe dat patchen werkt, maar het is dus gelukt :)

En wat betekend het voor mij? Er is nu ruim 50Gb aan data gered die door WindowsXP al als "verloren" was opgegeven omdat het tijdens een repair de bootsector en aanverwante dingen gesloopt had. Linux redt de dag. :)

En m'n Divx en DVD's draaien ook een stuk sneller :)
Pagina: 1