Toon posts:

TV-out geeft goed beeld maar....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de TV-out aangesloten en heb een extreem leesbaar beeld.
(ik kan zelfs de lettertjes van mijn icoontjes erg goed lezen, i.t.t. een tv bij vrienden, waar ik niets van de kleine lettertjes kan lezen...)

Echter lijkt het wel of ik op een waterspiegel kijk. Er zijn over bijna het gehele beeld golfjes te zien. (net of je een steentje in het water gooit, maar dan geen ronde gofjes, maar meer als de gofjes in zee.) Dit is zeer iritant. (vooral met heldere/lichte beelden, met donkere zwarte beelden zijn de golfjes nauwelijks zichtbaar.)

Ik gebruik TV-Tool en heb een ASUS GF4 4200i.
Ik heb de opties in tv-tool naar mijn idee goed staan.
(ik heb ook talloze andere opties geprobeerd, waaronder flikkerfilter instellingen, pal of ntsc, verschillende resoluties. Maar telkens blijft dat golfende effect op mijn tv zichtbaar...

Weet iemand waar dit door komt?

Oja, ik heb ook andere kabels geprobeert, en mijn tv in dezelfde wcd als de comp geprobeert. Ook heb ik de tv van mijn broertje geprobeert. Maar wat ik ook deed, de golfjes bleven...

Zelf zit ik nog te denken aan de refresh-rate, alleen weet ik niet waar/hoe je die kan instellen. Ik heb wel eens een oude monitor gehad die een soortgelijk effect toonde wanneer de refresh-rate net te hoog stond. (nog iets hoger was het beeld toaal vervormt/verdwenen). Maar zoals ik al zei: Ik weet niet hoe je de refresh van de tv-out aanpast..

Verwijderd

De refreshrate doet er niets toe, dit wordt toch bepaald door je tv, dit zal gewoon 50Hz zijn. Zelf denk ik toch aan bijvoorbeeld een niet goed afgeschermde kabel of iets van dien aard.

Verwijderd

Refreshrate van je videokaart staat waarschijnlijk te hoog (<50Hz of >50Hz) :+

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 00:09:
Refreshrate van je videokaart staat waarschijnlijk te hoog (<50Hz of >50Hz) :+
Lees je uberhaupt wel wat er in een draad gepost wordt :? :+

-

Heb je het al zonder tv-tool geprobeerd? Dus gewoon met nView?
Ik gebruikte namelijk ook gewoon nView (GF4MX werkt niet onder tvtool, de laatste keer dat ik het probeerde althans.. wegens ingebouwde tv-out chip).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nu ook zonder tv-tool geprobeerd.
Echter zijn de golfjes hier ook aanwezig.
De golfjes zijn kleiner en bewegen sneller.

TV-tool gebruik ik eigenlijk alleen nog om makkelijk de tv-out te kunnen activeren.
Met N-view is dit omslachtig... Moet een hele knoppenreeks af.
Het beeld op clone laten staan zou een oplossing zijn, echter werkt mijn tv alleen met 800x600. Dit is te laag voor mijn monitor, zo zou ik dan telkens mijn monitor op 800x600 moeten zetten voordat ik een film ga kijken....

Dus vandaar tv-tool.

• BlubberZwijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 15:51
Bij mij doet tv-tool het niet eens :( krijg wel gekleurde balken maar na switchen alleen maar een zwart scherm :( (tvool 6.8)

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:37

bladebla

<Piéééép>

Hej, 'k heb die golfjes nu ook met een radeon 9000. Met mijn GF2 had ik ze niet. Ik had al wat zitten mijmeren dat het met signaal storingen van andere kabels te maken had, maar ik heb het nog niet kunnen oplossen. Het is niet heel erg hinderlijke maar met lichte beelden idd duidelijker te zien.

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

Verwijderd

Topicstarter
Ik was benieuwd of bladebla al het probleem had opgelost?
Ik heb verschillende kabels geprobeerd, ook afscherming gebruikt...

Maar probleem bestaat nog steeds. Ik vind dit wel hinderlijk... Halfweg het kijken van een film, krijg ik pijn in mijn ogen en hoofd...

:(
Pagina: 1