Brom op speaker

Pagina: 1
Acties:

• metalant
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-07 19:27
Ik heb mijn video en geluidkaart aangesloten op de TV, maar nu kijg ik een brom op de speakers van de TV (bij computer naar TV), of op de boxen van de PC (bij het TVKijken op de PC).

Wat is hier aan te doen? Dit komt toch door een aardlus o.i.d?

Verwijderd

Kijk ff of alle bekabeling niet langs Trafo's of iets anders magnetisch lopen. Wat je ook kan proberen is het stekkertje v.d. Kabelaansluiting eruit halen. Hiermee los je niet het probleem op, maar je weet dan misschien wel dat het daaraan licht.

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 15:31
Dit probleem heb ik ook en bij mij is het probleem weg als ik m'n antenne-kabel eruit trek. Bij wie moet ik nu gaan klagen? Bij m'n kabelboer?

Verwijderd

Je computer aangesloten op een geaard stopcontact ?

Verwijderd

Had er eerst ook last van op mijn oude systeem, maar door alles goed te aarden was het probleem opgelost.
Het is verstandig om je compter aparatuur op 1 stopcontact aan te sluiten en zeker niet op twee verschillende groepen. En pas op dat je niet op een groep zit waar b.v een wasdroger op is aangesloten, dit kan voor piekspanningen zorgen.

Verwijderd

Je kan ook een Ground Loop Isolator tussen je line out van je geluidskaart en je line in naar je tv of versterker plaatsen. Hiermee haal je de brom weg. Altai is en fabrikant van die apparaatjes.
Er schijnen ook speciale kabelwandcontactdozen te zijn die een weerstandje hebben om dit soort problemen te voorkomen.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:18

Boss

+1 Overgewaardeerd

'k heb d'r ook last van. Is gewoon klote. Alleen kosten die Isolator apparaatjes iets van 200,-, geloof ik.
In ieder geval onstaat het verschijnsel (heb ik me laten vertellen), doordat er een 'earth-loop' in je systeem zit. Dat houdt in dat de aarde van al je apparaten 'kortsluiting' maakt, waardoor hij gaat rondzingen. Die kotsluiting is een logisch gevolg van alles op alles aansluiten. Is denk ik niets tegen te doen, behalve zo'n apparaatje

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Ik denk dat de mantel van je coax op de kast van je pc aansluiten wel helpt, moet je pc wel geaard zijn.

Jag

Verwijderd

Nee, die isolator kost hooguit een paar tientjes.

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 15:31
Waar vind je zo'n isolator?

• metalant
Mijn computer is aangesloten op een geaard stopcontact, de TV is dat niet. De computer zit ook op een andere groep dan de TV. De wasmachine zit weer op een ander groep, dus daar heb ik geen probleem mee. (Hoe wisten jullie trouwens dat ik die heb en dat die aanstond?)

Ik zal het eens verder gaan onderzoeken.

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 17:58
De mantel van je TV kabel is geaard, dus heb je een Heeeeel grote aardlus.
Kwestie van ergens anders je aarde loshalen.
Of een filter ertussen...

• metalant
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>De mantel van je TV kabel is geaard, dus heb je een Heeeeel grote aardlus.
Kwestie van ergens anders je aarde loshalen.
Of een filter ertussen...[/quote]Ik kan het niet volgen. Ik heb de TV kabel niet aangesloten op mijn computer, alleen een S-Video en een geluidskabel.
Pagina: 1