Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] LaptopLCD los van laptop (verlengen)

Pagina: 1
Acties:

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hi,

Ik heb een Toshiba Satelite 220CS en daarvan wil ik het scherm loshalen en los van de laptop zelf ergens kunnen plaatsen. Hiervoor moet ik dus het snoer naar het scherm verlengen.
Het is een kabel 40-aderige kabel bestaande uit hele dunne, losse adertjes.
Solderen is geen probleem voor me, maar wat ik wilde weten óf het mogelijk is (of het beeld idd aankomt zonder storing) en welk soort kabel ik dan moet nemen (volstaat een IDE-flatkable)?

Hebbben jullie tips :*), of wordt het nix ;(

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

ik ben ook wel benieuwd, dus niet sluiten svp :)
hoewel je altijd nog de output van je laptop kan gebruiken, misschien handiger als je die hebt.

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 02:54:
ik ben ook wel benieuwd, dus niet sluiten svp :)
hoewel je altijd nog de output van je laptop kan gebruiken, misschien handiger als je die hebt.
Op zich goed, natuurlijk, maar het LCD scherm is lekker plat, en ik heb het geld er niet voor (over) om een tft te kopen. Zeker niet voor deze laptop! ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

misschien heb je hier nog iets aan...

Connecting VGA card to various monitors

misschien kan je van de tft een kabel maken dat het een monitor wordt zodat je het overal op kan aansluiten en dan je dus via de monitor uitgang op je laptop het eraan plugt..

zie maar wat je ermee doet..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Room42
  • Niet online
hmmm.... denk het niet :|
So the conversion between normal PC graphics cards and LCD display taken from old laptop is generally very complicated and usually not worth of a try. To do the conversion you would first need to get to know what type of interface that LCD screen uses, then get the specifications of that interface, then specifications of that specific LCD and then design your own interface for that. Very complicated and not worth of the problem to try to do that at least if you plan to do this for saving some money (maybe a good educational experiment for a very good hardware/electronics expert, but not recommended for any average electronics homebuilder).
Ja, ik kan der ook een kopen, maar dat is volgens de tekst rond de $250.
Dus dan, indien mogelijk, gewoon verlengen.

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11 12:42
Denk dat het wel zou lukken je moet denk ik alleen niet een standaard flatkabel gebruiken. Je kan beter kijken denk ik voor een met een Mantel eromheen (minder storingsgevoelig).

Alles is terug te redeneren naar 4

• McFizban
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-11 17:54

McFizban

Hackito ergo sum.

Even op letten dat je losse kabeltjes geen coax kabeltjes zijn (Ja ze bestaan echt zo dun).
Als dat niet het geval is: gewoon proberen, maar zeker niet te lang maken.
Ik schat dat een meter wel te halen is met afgeschermde kabel.

Een VGA aansluiting kun je wel vergeten. DVI zou nog kunnen als je de goede chips kan vinden.

[ Voor 0% gewijzigd door McFizban op 15-10-2002 15:35 . Reden: typo ]

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

Pagina: 1