[win2k] locatie application data zelf instellen/wijzigen

Pagina: 1
Acties:

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:56

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
* JvS is bezig met het ruige windows2000 en heeft nu een mooie, verse strakke installatie met alle minimale toeters en bellen.

Nu maak ik bij elke re-install een back-up van m'n mail, m'n favorites, m'n ICQ lijst en noem maar op. Ik ben op het geniale (*vind ik) idee gekomen om eens een ghost van mijn systeempje te maken, zoals deze nu is en ik aangezien ik ICQ en de mailboxen enzo altijd lomp over de verse installs heen kopieer, ben ik op het lumineuze idee gekomen om deze programma's eens op een andere partitie te installeren, zodat ik de ghost gewoon keihard terug kan zetten en ik m'n mailbox, my documents, ICQ (met allemaal verse nieuwe vriendjes!), m'n desktop en noem alle dynamische dingen maar gewoon up to date op d:\system\etc heb staan en ik ze gelijk werkend heb :).

Nu wil het in de meeste programma's wel lukken om ze wijs te maken, dat ze een dir op m'n D: schijf moeten gebruiken om het dynamische spul in op te slaan (met tweakUI standaard directory's aanpassen en bij tools in programma's), maar bij sommige programma's lukt dit niet, en die gaan allemaal dynamische data op C:\Documents and Settings\JvS\Application Data zetten en dat wil ik dus niet. Ik wil totaal van alle dynamische content die je gewoon terug kan kopieren op mijn C:\ schijf af, zodat ik mijn ghost die ik deze week nog ga maken gewoon altijd veilig terug kan zetten!

Mijn simpele vraag is dus: Kan ik die directory ook wijzigen? Ik heb geprobeerd er topics over te vinden met [search=application data locatie wijzigen] maar het wil nie echt lukken, kom alleen 10.000 topics tegen over mail backuppen, en dat kan ik wel, maar wil ik dus niet meer. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat niet iemand anders dit al geprobeerd heeft? Smartftp is bijvoorbeeld een programma dat ftp's met passwords in application data opslaat en dat wil ik dus niet.. :{

Iemand een idee hoe ik dat moet doen?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik had het hier laatst met Lampje over, en die had het volgende gevonden:
HOW TO: Change the Default Location of User Profiles and Program Settings
Alleen dit gaat dus over de hele map 'Documents and Settings' waar dus alle profielen in staan.

Even in het register gezocht:
Onder deze key kan je je path naar Application Data aanpassen, dit geldt dus per user. Deze zou je aan kunnen passen, en daarmee behaal je denk ik wel het gewenste effect.
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Het is te laat om het voor je uit te zoeken nu, ik ga echt zo slapen. MAar wat me als eerste te binnen schiet zijn de gebruikers- en systeemvariabelen onder systeemeigenschappen --> geavanceerd --> omgevingsvariabelen. Hier zou je volgens mij wel wat waardes toe kunnen voegen.

[off-topic] Wat ik zelf een hele fijne tweak vind is de volgende bij de systeemvariabelen:naam: devmgr_show_nonpresent_devices met waarde 1. Herstartje en dan eens in apparaatbeheer --> verborgen apparaten weergeven! Voor de gein i's kijken hoeveel monitors of wat dan ook er staan. Zeker als je een ZEER cleane install wilt is dit handig, dubbele apparaten hebben bij mij al vaker probs veroorzaakt. Windows onthoudt alles, dus als je bv. clean installed heeft 'ie een standaard monitor, waarna jij daar een Dell van maakt of zo. Normaliter zie je er maar één, maar met deze tweak kun je de standaardmonitor alsnog verwijderen. [/off-topic]. Lang lulverhaal geworden trouwens. ;)

This title is for sale, please send me a PM

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Ik ben ff wezen zoeken, sta nl. ook op het punt om een mooie schone reinstall te doen met als resultaat een fool-proof image die ik er rücksichtslos overheen knallen ZONDER alle shit kwijt te zijn.
Je moet de volgende key in je registry wijzigen:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders\AppData en daar als waarde je gewnste directory op D: inzetten. Je schijnt het ook met je Group Policy Editor te kunnen doen.
Je kunt in deze key ook veel andere standaardlocaties wijzigen, zoals je desktop, favorieten, local settings en je templates. Best handig :o

Edit: dit was dus al letterlijk door blackd gemeld.... Welteruste.

This title is for sale, please send me a PM