Toon posts:

Geluid op TV bromt via PC, heel rare oorzaak

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb iets heel vreemds, heb mijn pc op de TV aangesloten voor films te kijken, dit werkt op zich goed...............
Echter het vreemde is dat ik een irritante redelijk harde bromtoon over de speakers van de TV hoor. De bromtoon is er NIET via de pc speakers als ik op de dezelfde aansluiting de speakers aansluit.
Het zit hem dus niet in mijn audiokaart maar buiten de PC om. (specs zie sig)
Nu zou je denken het ligt aan de bekabeling naar de TV toe, dat dacht ik dus ook.
Allemaal nieuwe kabels gekocht en aangesloten, het probleem is dus NIET weg.
Dan moet het aan de TV liggen dacht ik, maar andere bronnen zoals een vcr, dvd en spel computer die ik op zelfde scart aansloot brommen niet.

Raar maar waar..

Maar nu komt het, door vanalles te gaan experimenteren kwam ik erachter dat als ik de antenne aansluiting UIT de cai doos trok de brom ineens weg was.
Haal ik hem los alleen achter uit de TV bromt ie wel nog maar uit de CAI doos zelf niet meer. (Ik internet trouwens ook via de kabel (chello))

Nu vraag ik me af wat dat brommen nu met de cai aansluiting te maken kan hebben en het belangrijkste hoe los ik dit op?
Hoe haal ik die brom weg, kwestie van een aansluit kabel vervangen is het niet want dat heb ik al geprobeert, de TV uit de CAI doos halen is ook niet echt een oplossing daar ik ook nog graag eens TV kijk. De brom is er dus alleen van de PC, alle andere apparaten die aangesloten zijn op de TV brommen niet en ook het geluid van de PC zelf bromt ook niet behalve als je de film op TV bekijkt.

Wie kan me dit verklaren en een oplossing hiervoor geven?

Verwijderd

Het kan te maken hebben met de aarding. Op je Tv zal waarschijlijk geen stekker met randaarde zitten. Probeer in ieder geval je computer te aarden.

Verwijderd

Topicstarter
Nee inderdaad aan de tv zit geen aarde, maar dat is nooit zo.
De PC was altijd al geaard....

• themaxter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-04 22:18

themaxter

Bugged..

Kijk anders ff in een van de faq's staat er een stukje over, dacht bij audio video hifi.
Je moet een electronica onderdeeltje solderen op je tv-kabel.

Dit komt omdat de tv kabel ergens anders geaard is dan de aarde van jouw huis, die kan hiermee weer worden gelijk getrokken.

Verwijderd

kan je het geluid van je tv niet muten? of anders iets in de koptelefoon uitgang stoppen zodat je het geluid niet hoort

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Zoek op "Aardlus" en gij zult vinden :)

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Typisch geval van aardlus ja, zijn meerdere oplossingen voor

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 02:45:
kan je het geluid van je tv niet muten? of anders iets in de koptelefoon uitgang stoppen zodat je het geluid niet hoort
Natuurlijk kun je het geluid muten, maar een film kijken zonder geluid is niet veel aan he! (pc staat niet inzelfde ruimte als tv)
Pagina: 1