[MacOS] MSN Messenger kan niet meer inloggen

Pagina: 1
Acties:

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb hier dus een iBook met MacOS 9.1 en MSN Messenger erop. Tot voor kort werkte het allemaal prima, maar nu dus niet meer :P
Als ik Messenger opstart doorloop ik het hele proces waarin ik ook een passport kan aanvragen, maar die heb ik al, dus kies steeds "volgende" en vul uiteindelijk mijn mailadres en password in. Tot zover geen probleem. Als ik echter probeer daadwerkelijk in te loggen, gebeurt er niets. Network --> Sign In doet ook niets. Ik kan het aanklikken, maar daarna doet ie gewoon niets. Ook View --> Contact list, en dan sign in werkt niet.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen of hoe ik MSN eventueel opnieuw kan installeren? Ik ben redelijk MAC n00b trouwens :)

Thanx in advance.

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Uhm, gisteravond lag MSN er zowiezo even uit. Misschien dat hij het vandaag weer doet?

kleurbleur.nl

• Timmert
  • Niet online
Nope, tis al een hele tijd zo. Het punt is juist dat ie ook geen aanstalte maakt om in te gaan loggen, ik kan op "sign in" klikken wat ik wil, maar er gebeurt gewoon niets...

• Sage
Gooi gewoon heel MSN eraf. Download hem opnieuw en klaar. Alles staat verder aangegeven hoe het moet op www.microsoft.com/mac

kleurbleur.nl

• Timmert
  • Niet online
furean schreef op 15 oktober 2002 @ 17:19:
Gooi gewoon heel MSN eraf. Download hem opnieuw en klaar. Alles staat verder aangegeven hoe het moet op www.microsoft.com/mac
Ok, maar hoe uninstall ik software in MacOS? Is daar een uninstall proggie voor, of kan ik de directory gewoon wegpleuren :?

Verwijderd

Zeker in OS9 kun je een programma gewoon naar de prullenmand slepen en weggooien. Makkelijk zat.

• Sage
Gewoon de directory wegpleuren. Door te slepen naar de prullenbak, of door 'apple'tje'+backspace te doen.

Als je echt alles weg wilt hebben dan ga je naar 'system folder' -> 'preferences'. Daar zoek je dan naar MSN Messenger of iets dergelijks en dat gooi je dan ook weg.

kleurbleur.nl

Verwijderd

Met extra dank aan Furean voor de nuttige aanvulling betreffende de pref's!
Soms is alleen de preference weggooien van het desbetreffende programma al voldoende.

• Timmert
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 17:37:
Met extra dank aan Furean voor de nuttige aanvulling betreffende de pref's!
Soms is alleen de preference weggooien van het desbetreffende programma al voldoende.
Hardstikke bedankt, het werkt nu weer. Ik had eerder al geprobeerd om de hele programmamap weg te gooien, maar het probleem bleef. Het weggooien van de preference was de oplossing :)

Thanx!

edit: weet iemand heel toevallig hoe ik een e met een streepje erop kan krijgen, als ik het doe zoals op mijn windows pc, dan krijg ik 'e :?

[ Voor 0% gewijzigd door Timmert op 16-10-2002 18:07 . Reden: Nog een vraagje :P ]

• Broer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
alt=option, + e gevolgd door de letter die je wilt, dus in dit geval een e

dus alt toest indrukken en ingedrukt houden en dan de "e" en dan allebei loslaten en dan weer een "e" intoetsen.

alle accenten kun je zien met het toetsenbord programmatje wat standaard in MacOS zit (keycaps of toetsen heet hij ook wel)

• Timmert
  • Niet online
Broer schreef op 16 oktober 2002 @ 20:20:
alt=option, + e gevolgd door de letter die je wilt, dus in dit geval een e

dus alt toest indrukken en ingedrukt houden en dan de "e" en dan allebei loslaten en dan weer een "e" intoetsen.

alle accenten kun je zien met het toetsenbord programmatje wat standaard in MacOS zit (keycaps of toetsen heet hij ook wel)
Aaaaaha :)

Oke, het werkt!! Thanx :)

Verwijderd

Ik weet niet hoor, maar het is toch juist btr als msn het niet doet??

Check me icon >:)

• Timmert
  • Niet online
Tsja, sommige mensen vinden het verrekte handig.

zoals ik

• Sage
Nog even over die vreemde letters etc...

Links bovenin staat een heel klein rood 'p'tje, als je daar op klikt verschijnt er een venster met alle tekens erin.

kleurbleur.nl

• Timmert
  • Niet online
furean schreef op 16 oktober 2002 @ 21:30:
Nog even over die vreemde letters etc...

Links bovenin staat een heel klein rood 'p'tje, als je daar op klikt verschijnt er een venster met alle tekens erin.
Oké, thanx :) Zo leer ik echt nog es wat over die gekke mac's :P
Pagina: 1