ip-adres mailheader faken?

Pagina: 1
Acties:

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 07:48
ik moet uitzoeken van wie een bepaald hotmail mailtje afkomt (het is wel een bekende)..
Via outlook kan ik het x-originating ip adres zien, en ik had een match gevonden (we hebben vaste ip adressen bij campus@maastricht), maar nu blijkt een ander mailtje van dit anonieme hotmail adres weer van een ander, bij mij bekend ip-adres, te komen.

Ik vroeg me dus af of het mogelijk is om die x originating ip te faken, zodat het lijkt dat ie van iemand anders afkomt. Dit kan toch niet, en al helemaal niet als het gewoon via de webmail van hotmail is verzonden?

• stunn0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-08 20:20
voor zover ik weet logt hotmail van welk ip het mailtje afkomt via deze manier

dus dat is lastig te faken

Verwijderd

Kan het niet zo zijn dat de persoon in kwestie gewoon op 2 verschillende computers->2 verschillende ip's verzonden heeft?

• StanTheMan
stunn0r schreef op 15 oktober 2002 @ 00:08:
voor zover ik weet logt hotmail van welk ip het mailtje afkomt via deze manier

dus dat is lastig te faken
lijkt mij ook, maakt verder ook niet uit wat het verhaal hierbij is, maar het lijkt er dus op dat die persoon ook daadwerkelijk op die computers bezig is.

• StanTheMan
Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 00:11:
Kan het niet zo zijn dat de persoon in kwestie gewoon op 2 verschillende computers->2 verschillende ip's verzonden heeft?
ja dat is waarschijnlijk ook gebeurd, ik snap er in ieder geval niet veel van. (van het verhaal zelf, niet het ipadres gebeuren)

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 14:18

lordsnow

I know nothing

Ik ben niet zo bekend met het SMTP mail protocol, meer met NNTP... maar het ligt wel in het verlengde van elkaar.

Bij NNTP is het zo dat een post een paar headers MOET hebben, en andere MAG je meesturen. Het is ook zo dat servers soms headers toevoegen als deze niet door de gebruiker meegestuurd zijn.

Het is dus goed mogelijk dat als je een mailtje stuurt met headers die je zelf invult dat dit 'faken' mogelijk is. Probeer eens, zou ik zeggen.

• NoUser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:02

NoUser

For Real ?

Het is heel simpel 8) zoek een 'goede' proxy server
stuur een email en check dan eens de x-originating ip adres.
En zie, het ip adres van de proxy staat vermeld.
Dit werkt dus alleen als je proxy 'Anonymous' is.

hoe een proxy in te stellen in ie browser:
http://members1.chello.nl...computer/proxy/index.html

info: http://www.all-nettools.com/privacy/anon.htm zie methode #2
check your proxy: http://www.all-nettools.com/pr.htm

dus al het verkeer gaat door de proxy incl de webmail, als hotmail dan je
(x-originating) ip adres opvraagt, antwoord de proxy.
Zodoende is het mogelijk dat als je een email verstuur met hotmail
er een proxy ip adres uit Saudi Arabie vermeld staat.

Everything is Energy, Energy is Everything ^ it's nice to be important, but it's more important to be nice

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
Als je naar de header kijkt staan daar een aantal ips in. alle onderdelen die beginnen met X- zijn optioneel. Hotmail zet er altijd x-orginating ip in. maar dat is dus niet verplicht. Alle andere ip adressen waar die langs gekomen is zijn wel echt, en niet te faken. hostnames en mail adressen zijn te faken. dat het van een ander ip komt zegt nix, hotmail zal waarschijnlijk tientallen servers hebben.

Een tijdje geleden heb ik me er een beetje in verdiept. je kunt veel info vinden met google + email tracing.

suc6
Pagina: 1