[powerpc 604] Wat er mee te doen?

Pagina: 1
Acties:

• Shook
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09-2024
Ik heb net een leuke oude bak op de kop getikt voor een miniem prijsje, maar ik weer niet wat ik er mee moet doen. Het is dus een IBM powerpc 604 met 133 mhz en 64 mb ram. 1 gig scsi hdd en een rare grafische kaart met een aansluiting die ik nog nooit heb gezien. Ik heb al ff gekeken of er een ander o.s. op kan. Maar ik snap weinig van de bios en zit dus eigenlijk keurig vast.

Het was altijd een Unix systeem, dus het kan een leuke bak worden om internet te delen. Ik kan wel een beetje met unix werken, maar heb het nog nooit geistalleerd.
Kan iemand helpen, of heeft iemand betere ideeen?

(ik heb hem trouwens gekocht voor de 21" die erbij zat ;))

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-08 08:10

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Zit er niet gewoon een aix Unix op. of boot hij helemaal niet?

affijn , de powerpc proc wordt gewoon ondersteund door linux. [google=linux powerpc]

Krijg je die 21" monitor wel gewoon aan de praat op een pc?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Wat voor een type is het ?
IBM E20 of E30. 7024 ?

Op een IBM E20 kun je geen Linux draaien er is namelijk geen openFIRMWARE beschikbaar.
Dan kun je er alleen IBM AIX op draaien, kan misschien wel iets regelen....
Voor een E30 is wel en openFIRMWARE te vinden kijk eens op www.rootvg.net volgens mij kun het daar wel vinden.

..........

• Shook
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09-2024
Het is een 7284-133. Er kan alleen PerP op (weet nog niet wat dat is)

De 21" kan gewoon op elke pc, omdat er een kabel bij zit, die van rare aansluiting -> vga connector. Alleen de magneten zijn tijdens het vervoeren een beetje verschoven, maar dat moet ik ff laten fixen. Niet zo duur.

Ik heb al ff op rootvg gekeken. Staat wel iets op, thx voor de hint kernelpanic!