Advies bij nieuwe aankoop

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• ThaLaw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-02 17:01
Heb nu achter elkaar twee keer een AMD configuratie gehad.

Asus A7V + DURON800
MSI266PRO + ATHLON XP1800+

Maar krijg echt een hekel aan die VIA chipsets. Niks dan ellende, krijg me secondary channel al vanaf het begin niet op UDMA en heb gewoon het idee dat ik zwaar underperform. Bovendien maakt die koeling van zon AMD zoveel lawaai dat ik slapeloze nachten heb...

Ik denk er dus over om op Intel over te stappen, maar ik heb echt geen idee wat een verstandige keus is.

Welk mobo kunnen jullie mij aanraden als ik gewoon zonder problemen al mijn IDE devices moet kunnen gebruiken met maximum performance op UDMA (Het liefst wil ik zelfs meer dan 4 IDE devices aansluiten, kan dat?)

Welke CPU (lijkt me zelf maar 1 keus, P-IV, maar kan er naast zitten natuurlijk ;-)

P.S. dit moet dus geen discussie worden van dit mobo is beter dan die (feyenoord-ajax), maar ik wil eigenlijk weten welk mobo zowat nooit in GoT voorkomt (dan lijkt mij dat er nooit problemen mee zijn toch?)

Ik hoor het wel...

Verwijderd

gathering.tweakers.net/forum/find :)

Alles wat je nodig hebt hoor

en verder reviews moet je kunnen vinden, op tomshardware.com enzovoort.

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 22:20
pentium is ook niet alles ( zie vaak dat een pentium vaak swapt weet iemand hoe dat komt)
ik denk dat jij dan net pech heb met cooling want je heb echt wel stille cooling voor amd
en met de via chipset heb ik nooit problemen en je kan me zo'n idetool van via dat je je ata kan instellen is erg makkelijk
en voor amd heb je anders ook nog andere chipsets dan alleen via.

(ik ben geen voor of tegen stander voor intel of amd, ik kijk gewoon naar het gebuikers gemaken en de kwaliteit en prijs)

• InfoTracer
als een mobo niet vaak op got voorkomt is het ook niet goed want dan gebruikt niemand het en zijn er ook geen complimenten over

• ThaLaw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-02 17:01
Dat is ook wel weer waar, maarjah

Wat die viatools betreft (ik ga hier niet weer een topic over starten want daar zijn er al 1000 over geweest) die werken bij mij niet.

Ik heb zoveel combinaties van drivers geprobeerd, de evolutietheorie is er niets bij :)

En wat die koeling betreft, ik dacht altijd dat AMD heter werd dan pentium... ik heb trouwens een keer een passieve koeling gezien voor PIII, een dikke stalen buis vanaf het koelblokje op de pentium naar de behuizing die volledig van metaal is.

CPU heeft normale temp, de hele kast wordt zeg maar handwarm... geen fan!.. Klinkt ideaal toch?

[edit] Typo's... ik lees nooit voordat ik submit ;)

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 18:37

Orac

Ik mis je papa.

Ik heb ongeveer hetzelfde. Nu een A7V rev1.01 (de beruchte versie ja, maar werkt hier prima) met een Duron 1200. Ik zit zelf te denken aan een Asus P4S8X, P4PE of P4B533-E. Ik zou in ieder geval geen P4-board nemen waar RIMM-geheugen in moet. Is wel ietsje sneller, maar ik zie niet gebeuren dat dit geheugen doorbreekt. Verder zou ik een P4 2,4 of 2,53 GHz kiezen. Die zijn nog betaalbaar.

• InfoTracer
hehe heb ook altijd wel typos maar ik heb ook een amd duron en die zou ook wel pasief gekoolt kunnen worden met zo'n grote cooler
want ik heb zo'n Alpha PEP66T met een delta fan die is best stil maar ik had de fan er afgehaalt en toen starte ie gewoon naar windows en ff zitten chatten er werkte ook goed dus zou misschien wel pasief gekoelt kunnen worden.
Maar als jou een pentium goed lijkt zou ik dat vooral proberen is nooit verkeerd.
Ik zou als ik jou was wel een goed mobo nemen want das altijd wel belangrijk.
maar de pentium 4 northwood word idd niet erg warm dus die zou je misschien ook wel pasief kunnen koelen als je hem niet overclock maar ik heb dat nog nooit geprobeert.

• InfoTracer
ik heb nu zelf een a7v ref 1.00 met raid werkt perfect alleen geen ata 100 gewoon ata 66 nog das wel jammer
en natuurlijk pc133 geheugen maar ben er nog erg tevreden over loopt nooit vast en is nog redelijk snel.

• Big4SMK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-08 12:08
Ik heb een MSIK7T266a Pro2 RU2 i.c.m. een athlon TB 1400 en ik heb geen problemen. Me RAID werkt perfect, me USB 2.0 werkt perfect, gewone IDE channels werken perfect. Ik heb nog nooit zo weinig problemen gehad

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Zelf gebruik ik AMD met een mobo met SiS735-chip erop. Zelf wil ik voorlopig ook geen Via hebben. Slechte ervaringen, veel updates enz. ipv dat het allemaal vrijwel gelijk goed werkt zoals met SiS735 (K7S5A waar ook bij sommige de nodige problemen zijn behalve bij mij) maar k ga dat mobo met Via nog wel proberen aan de praat te krijgen, hopelijk zijn er het afgelopen jaar een hoop updates geweest die de boel weer een beetje werkend krijgen :P

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
heb hiero nog een amd dondervogel 1400 op een asus a7a266 (ali magik chip) no problemos :7

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Het is niet de bedoeling van dit forum dergelijke topics te openen, zie o.a. --- Voor alle "Hoe is dit systeem?" vragen. --- Kijk goed rond, lees wat reviews en relevante topics. Als je eens wat anders wil dan een AMD is de enige serieuze optie de P4, en moederborden met de Intel i845 serie chipsets zijn het meest populair (neem een recente zoals de i845PE). Deze gaat iig dicht.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.