[Win2k] Linksys Router als DHCP Authorizen

Pagina: 1
Acties:

• ParoXysm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 18:48
Heej,

Ik heb een Win2k Server draaien die als RIS dient.
Echter, nu heb ik ook Linksys router hier in huis hangen, en nu wil ik
die router (aangezien die als DHCP-Server fungeert )
dus authorizen als DHCP server...maar helaas "Cannot find the DHCP Server" zegt Win2k netjes, en idd, als ik via mijn flopske boot dan kan hij geen DHCP vinden.

Nu heb ik weinig zin om mijn Win2kServer als DHCP-Server in te gaan richten, ten eerste omdat die router toch al 24/7 aan staat, en ten tweede ik geen zin heb om weer met een brommende PC naast me te maffen.

Dus, kort samengevat, hoe kan ik mijn Linksys router die als DHCP-Server werkt, laten authorizen voor een RIS installatie?

Specs

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 12:47

Dreamer

Foutje

iets meer informatie is wel wenselijk (bijvoorbeeld je huidige gegevens)

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Verwijderd

Het authorizen in win2k Active Directory is niks meer als een "valid computer acount" in de AD database. thath's all.

Verwijderd

Je probleem uitleg is wel erg summier.

Ten eerste: je wilt de W2K server niet als DHCP client zetten om te voorkomen dat deze verschillende IP adressen zal kunnen krijgen.

Ten tweede je hoeft geen speciale permissies te geven op de W2K server om de router als DHCP server te laten opereren, tenzij de W2K al zelf als DHCP server staat ingesteld.

• ParoXysm
Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 08:43:
Je probleem uitleg is wel erg summier.

Ten eerste: je wilt de W2K server niet als DHCP client zetten om te voorkomen dat deze verschillende IP adressen zal kunnen krijgen.

Ten tweede je hoeft geen speciale permissies te geven op de W2K server om de router als DHCP server te laten opereren, tenzij de W2K al zelf als DHCP server staat ingesteld.
1) Ik wil mijn W2K Server niet als DHCP-SERVER ingesteld hebben, aangezien mijn router dit al is.

Als ik opstart met de bootflop voor de RIS installatie kan hij geen DHCP server vinden, en dit vind ik vreemd, dus mijn vraag was eigenlijk:
Waarom herkent RIS mijn router niet als DHCP server.

Specs

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
Voor zover ik weet gaat dat niet werken omdat de dhcp server ook informatie moet geven over de RIS server, en dat doet de router niet....

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

• ParoXysm
Flyduck schreef op 18 oktober 2002 @ 22:31:
Voor zover ik weet gaat dat niet werken omdat de dhcp server ook informatie moet geven over de RIS server, en dat doet de router niet....
Okee, dat vermoede had ik al...dat gaat dus niet werken helaas.
Over naar plan B.
Hoe kan ik het dan voor elkaar dat alleen voor RIS installaties de DHCP van de Win2kAS gebruikt wordt, en anders de DHCP van de router?

Specs

• ParoXysm
*klein kickje*

Specs

Pagina: 1