Maxtor HD wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• GeneralNL
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-01 23:25
Hallo,

Ik moet voor een paar mensen een 40 gig maxtor hd in een oude pc met een Asus txp4 MoBo zetten. Wanneer ik dit doe, herkent de pc hem niet. Wanneer ik in het bios de hd op auto zet helpt dit nog steets niet. De hd zit alleen op de Primary kabel aangesloten en staat op master.
Ik heb al de nieuwste bios erop gezet maar zonder resultaat. Een oudere HD ( Maxtor 3.2 gig) wordt wel herkend op dezelfde kabel als master.
Wie weet waarom dit niet werkt? Of wat ik verkeerd doe?

Ik heb al de search gebruikt (zonder resultaat ;) )

specs:

- Intel Pentium 233 mmx
- Asus txp4 MoBo met nieuwste bios v. 109
- Maxtor 40 GB hd ( 5T040H4 )
- ATA 33 kabel

Alvast bedankt

Verwijderd

miscien kan je bios gene 40 gig hdd aan..

k neem aan dat je win9x oid draait..
stel dan je bios in op een willekeurig type hdd en instaleler met maxblast oid EZ-Bios op je schijf

dna zal het wel werken

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

• CaMmY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-08-2025

CaMmY

Water, Gerstemout en Hop

Je moet even achter op de hd kijken, als het goed is kan je daar de jumper ook zo zetten dat hij de grootte van de hd iets aanpast. Dit heb ik ooit ook eens bij een vriend van mij gehad nml, hij had ook een 40 gig, nu kan hij er alleen maar 32 gig van gebruiken, maar anders deed hij helemaal nix....
(of je bios flashen als er een goede nieuwe versie van is)

/me Een echte patomaan

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit is in de lijn met OM FAQ - Mijn HDD wordt maar als 2/8/32GB herkend terwijl die groter is? Kennelijk is de moederbord zó oud dat de harddisk geeneens herkend kan worden.. Probeer maar eens Maxblast om de volledige capaciteit van de harddisk te benutten. Je komt er wel uit ;)

[ Voor 0% gewijzigd door BalusC op 15-10-2002 09:02 . Reden: enorm foute typo gecorrigeerd.. ]

Dit topic is gesloten.