Toon posts:

[breedbeeld en DD] Philips Pixelplus tv

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje betreffende de philips breedbeeld tv met pixelplus, om precies te zijn de 28pw9617.
Deze tv heeft Dolby Digital en wordt met twee draadloze achterspeakers geleverd.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Wat ik me afvraag is of er ook een DD decoder in deze tv ingebouwd zit. Kun je dus een dvd speler zonder DD decoder op deze tv aansluiten en toch 5.1 geluid krijgen? Zoja, hoe is dit kwalitatief gezien? Ik bedoel, wordt het geluid versterkt of krijg je dan zwak en kwalitatief-arm geluid?
Mocht deze tv geen DD decoder hebben, wat verstaan ze dan onder Dolby Digital bij deze tv. Want volgens de specificaties (en DD logo staat op voorkant van de tv) heeft deze tv Dolby Digital.

Stel dat deze tv geen DD decoder heeft maar wel 5.1 ingangen, is het dan aan te raden om deze tv in combinatie met een dvd-speler met decoder te nemen? Of zal het geluid dan niet goed genoeg zijn, omdat de tv niet te vergelijken is met een versterken die in homecinema setjes terug te vinden zijn.

Verwijderd

Ik zelf heb de 28PW 9616......
Is precies het zelfde model als de 9617 alleen dan zonder het pixelplus.

Idd het geheel wordt geleverd met draadloze speakers. Die worden dmv radiofrequentie aangestuurd. Dit werkt errug prettig......
Er zit ook een Dolby Digital decoder ingebouwd. Dus als een programma of een DVD Dolby Digital ondersteund krijg je een Dolby Digital uitzending.
Het geluid is zeer goed te noemen. Als ik bv TMF aanzet, dan blaas ik menig stereotoren eruit. Het heeft totaal 220 watt muziekvermogen. Dus meer dan 30w per kanaal.
Mede door de subwoofer is het geheel verbluffend.
Je kan je DVD direct aansluiten aan je TV door dmv SCART (bv.). Je moet dan wel een audiokabel tussen DVD (digital out) en TV (digital in) aanbrengen om Dolby Digital te verkrijgen.

Als je nog vragen hebt, vraag gerust !!!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 22:46:

Idd het geheel wordt geleverd met draadloze speakers. Die worden dmv radiofrequentie aangestuurd. Dit werkt errug prettig......
Hoe wordt de spanning voor deze speakers geleverd, dmv. batterijen of hebben ze wel een netsnoer?
Er zit ook een Dolby Digital decoder ingebouwd. Dus als een programma of een DVD Dolby Digital ondersteund krijg je een Dolby Digital uitzending.
Weet je of er wel al dolby digital tv uitzendingen zijn (niet satteliet maar via kabel) of komen die nog op korte termijn?
Het geluid is zeer goed te noemen. Als ik bv TMF aanzet, dan blaas ik menig stereotoren eruit. Het heeft totaal 220 watt muziekvermogen. Dus meer dan 30w per kanaal.
Hmm, jij bent dus dik tevreden met het geluid dat door deze tv wordt geproduceerd; ik heb van anderen vernomen dat dit toch tegen valt.
Mede door de subwoofer is het geheel verbluffend.
Wordt er ook een subwoofer bijgeleverd?
Je moet dan wel een audiokabel tussen DVD (digital out) en TV (digital in) aanbrengen om Dolby Digital te verkrijgen.
De tv heeft dus een digitale ingang, kijk dat is wel cool. Heb jij het al met een DVD speler zonder decoder uitgeprobeerd?Als het goed is zou dat dus goed (dus met DD 5.1 geluid) moeten werken.
Weet jij misschien waarvoor die 5.1 ingangen aan de achterkant zijn?

Van harte bedankt voor al je antwoorden!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 23:23:
[...]
Hoe wordt de spanning voor deze speakers geleverd, dmv. batterijen of hebben ze wel een netsnoer?
1tje heeft de versterker ingebouwd, daar zit dus een 220v draadje aan, en tussen de 2 'draadloze' speakers loopt weer een gewoon speakerdraadje.
Weet je of er wel al dolby digital tv uitzendingen zijn (niet satteliet maar via kabel) of komen die nog op korte termijn?
Dit zal niet lukken, wel zijn er Dolby Prologic en Dolby Prologic 2 uitzendingen.
Hmm, jij bent dus dik tevreden met het geluid dat door deze tv wordt geproduceerd; ik heb van anderen vernomen dat dit toch tegen valt.
Ik ken de TV goed, en ik vind het voor het geld tegenvallen.
Wordt er ook een subwoofer bijgeleverd?
Er zit een extra lage tonen unit in de TV maar om dat nou een subwoofer te noemen ;)
De tv heeft dus een digitale ingang, kijk dat is wel cool. Heb jij het al met een DVD speler zonder decoder uitgeprobeerd?Als het goed is zou dat dus goed (dus met DD 5.1 geluid) moeten werken.
Weet jij misschien waarvoor die 5.1 ingangen aan de achterkant zijn?
Die 5.1 zou je kunnen gebruiken als je een DVD speler of een andere 5.1 bron hebt (dus met decoder) die je niet wilt laten decoderen door de TV.

Verwijderd

Nou zoals je ziet heeft "Tele" al je vragen al beantwoord.
Alleen met een tweetal zaken ben ik het niet met hem eens.
Ten eerste klinkt de subwoofer uitstekend en doet gewoon zijn werk. Er zullen best betere zijn, dat geloof ik graag, maar hij voegt zeker iets toe aan het DVD kijken.
Ten tweede vind "Tele" 'm tegenvallen voor dat geld. Ik vind dat je de TV DD in één geheel moet zien. Super mooi en plat scherm met een geweldig geluid.
Een vriend van mij werkt bij BCC en die heeft mij deze aangeraden. En hij heeft er (gelukkig) veel verstand van. Hij zei: "het beeld is gewoon 1 van de beste. Punt. Zeker de 9617 met z'n pixelplus en het geluid is supergoed. Tuurlijk zullen er DTS setjes zijn die beter presteren, maarre ik heb zelf luistertesten gedaan en er zijn er ook een heleboel die slechter zijn."
Je moet gewoon prijs/kwaliteit verhoudingen bekijken. Hij rekende mij ook voor.
FF in guldens hoor. 2500-3000 TV enne 1750 en > DTS. Kijk en dat is toch meer dan de 3499 die dit gehele setje kost. Daarnaast heb je geen last van hinderlijke snoeren............
Die dingen bij elkaar opgeteld vond ik de keuze van de 9616 (toendertijd) een veel beter besteding van mijn geld.
Hoop dat ik je genoeg uitleg gegeven heb (anders vraag je maar hoor :))en de keuze is nu aan jou .......