Toon posts:

[XP]Refresh rate wijzigen zonder windows te booten? Kan dat?

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem, ik heb een systeem voor een kennis in elkaar gezet bij mij thuis. Mijn monitor draait 1280x1024@75 Hz en daar is die PC ook op aangesloten.

XP stelt vanzelf alle waarden in, ok alles werkt, ventje komt PC ophalen en neemt hem mee naar huis. Daar sluit hij een 21" monitor aan die maar 67 Hz aan kan. Als windows dan de drivers van de VGA kaart installeert floep opeens het beeld weg omdat de monitor het niet meer aan kan. Nu woont hij ver bij mij vandaan dus ff langswippen is geen optie voor mij.

In safemode opstarten werkt niet, systeem hangt met zwart scherm
In VGA modes opstarten, idem
Andere VGA kaart erin idem.

Is het mogelijk om vanuit dos of iets dergelijks iets te wijzigen in een register of een .ini bestand waardoor de refreshrate omlaag gehaald wordt? Of kan ik beter een dag vrij nemen en langs gaan om XP opnieuw te installeren?

Verwijderd

Da's raar. Wanneer hij in veilige modus opstart zou de computer de refresh rate helemaal niet moeten laden.... maar het lijkt mij verstandiger om dan die persoon naar jouw te laten komen en de pc weer aan jouw monitor te hangen, refresh rate terugzetten naar bv. 60hertz. Dat scheelt weer een nieuwe installatie :)

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Dan is het dus geen goede driver, want windows vraagt altijd om een confirmatie als je refreshrate wijzigt, dan kan je dus noooit ok kiezen als je niks kan zien

Verwijderd

ubermaestro schreef op 14 oktober 2002 @ 22:45:
Dan is het dus geen goede driver, want windows vraagt altijd om een confirmatie als je refreshrate wijzigt, dan kan je dus noooit ok kiezen als je niks kan zien
De driver is wel goed, alleen hing er tijdens de installatie een andere monitor aan die een hogere refresh rate aan kan. Daarna is er een andere monitor aangehangen die die refresh rate niet aan kan. Dat heeft toch niks met de driver te maken?

• NeverSeen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-07-2024

NeverSeen

Press any key to continue.....

beetje dom om hem zo hoog in te stellen dan voordat je hem weggeeft

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 21:20

Sick Nick

Drop the top!

NeverSeen schreef op 14 oktober 2002 @ 22:57:
beetje dom om hem zo hoog in te stellen dan voordat je hem weggeeft
75 Hz is absoluut niet hoog, de meeste monitoren kunnen dit wel aan.
Beetje dom van de gast die de pc leende dat ie niet van te voren melde dat hij een brakke 21" heeft die slechts 67 hz aan kan |:(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen bal ingesteld, dat heeft die k*t XP gedaan. Ik heb nergens met drivers lopen klooien of iets dergelijks. Er hangt alleen een andere monitor aan. Ik kan wel langs gaan of hij naar mij, maar het is gewoon een heel eind weg. Dus daarom deze post.

Mijn redenering is echter dat er ergens op de pc een file is met daar een regel die de refreshrate instelt zodra windows geladen wordt. Als er nu iemand is die mij kan vertellen welke regel dat is, dan kan ik die vanuit dos wel wijzigen.....

Safemode hangt domweg, is al geprobeerd en heeft gefaald :( VGA mode ook. Iemand nog iedden?

Verwijderd

Toevallig geen herstelpunt aangemaakt voordat de videodriver werd geinstalleerd? Of heeft XP die refreshrate al tijdens de installtie bepaald?

Verwijderd

Ff een monitor van zijn buurman laten lenen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 23:17:
Toevallig geen herstelpunt aangemaakt voordat de videodriver werd geinstalleerd? Of heeft XP die refreshrate al tijdens de installtie bepaald?
Is tijdens de installatie al gebeurd :(

Monitor lenen van de buurman heeft ie al geprobeerd, maar iedereen heeft een oud gaar ding thuis staan :(

• _js_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-01 07:19
Voor mijn nvidia kaart kan het gerepareerd worden door een .reg bestand met de volgende inhoud op floppy te zetten en uit te voeren nadat de pc is gestart (Windows knop, twee keer pijl omhoog, enter, a:\mijnreg.reg, enter, windows knop, een keer pijl omhoog en enter om af te sluiten of opnieuw opstarten)

Omdat dit afhankelijk is van de nvidia kaart, moet die persoon dus wel een nvidia kaart hebben.
code:
1
2
3
4
5
6
7
REGEDIT4

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Hardware Profiles\Current\System\CurrentControlSet\SERVICES\nv\Device0]
"DefaultSettings.VRefresh"=dword:0000003c

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Hardware Profiles\Current\System\CurrentControlSet\SERVICES\nv\Device0\Mon11223344]
"DefaultSettings.VRefresh"=dword:0000003c

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Is het bestandssysteem NTFS of FAT32? Als het FAT is (of als je een volledige NTFS4DOS hebt) kan je een commandline progje in startup zetten die dan de refreshrate verlaagt. setres bijvoorbeeld. Iemand hier op GoT had er ook eentje gemaakt maar die kan ik niet zo snel vinden :o

Als alternatief kan je het inderdaad ook blind proberen om te zetten, via registerwaarde of via de GUI. Oefen thuis droog welke toets je wanneer moet indrukken :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
ha kijk dat zijn posts waar ik echt mee geholpen ben. Bedantk ikzal het morgen zeker even proberen

Verwijderd

Ik dacht dat opstarten met Ctrl in gedrukt de Refresh Rate terug naar 60 zette.

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 17:17
Ik veilige modus zou hij altijd beeld moeten geven, dan draait XP nml. maar op 60hz oid.
Hier is iets anders aan de hand.

Systeem Specs

Pagina: 1