Wie weet of het mogelijk is om met Nero (of misschien een ander programma) audio DVD's te maken met als bron MP3 bestanden. Mijn DVD+R/RW schrijver is een Philips DVD228!
Wat heeft dit in eigenlijk te maken met Opslagmedia & I/O Controllers, alwaar hardwarematige problemen worden besproken 
move.to/SA
Staat dat niet in de Help van Nero beschreven? Heb je verder eigenlijk wel in de grotere softwaretoko's als www.download.com www.jumbo.com http://tucows.wau.nl etc..etc.. rondgekeken voor zo'n progseltje?
move.to/SA
Staat dat niet in de Help van Nero beschreven? Heb je verder eigenlijk wel in de grotere softwaretoko's als www.download.com www.jumbo.com http://tucows.wau.nl etc..etc.. rondgekeken voor zo'n progseltje?
F1 in Nero, zoek op MP3. Dat helpt niet? Update naar een nieuwere Nero die het wel ondersteund en zie BalusC
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Ik heb de laatste versie van Nero! En volgens mij is het gewoon niet mogelijk, als iemand dit wel is gelukt laat het mij even weten!!
Thanx
Thanx
Waarom zou je in godsnaam een DVD audio disc willen maken? Je hebt dan een DVD speler nodig om de DVD te lezen (want nee die gaat het niet doen in een gewone cd speler), en elke fatsoenlijke stand-alone DVD speler kan ook MP3 aan.
Gewoon die mp3's als data op die DVD gooien en fikken imho.
Gewoon die mp3's als data op die DVD gooien en fikken imho.
Heb je al geprobeerd wat er gebeurt als je het zelfde doet als bij het maken van een Audio-CD vanaf MP3, maar dan met DVD en dus meer muziek ?
Mother, will they like this song?
@ Domino Ik wil 'm ook alleen maar op m'n stand alone speler uitlezen dus geen probleem. En dat elke fatsoenlijke stand-alone DVD speler MP3 aan kan hangt natuurlijk af van je definitie van "fatsoenlijk" die van mij is dus zo'n drie jaar oud en toen hadden "fatsoenlijke" DVD spelers deze mogelijkheid nog niet.
@ Esteg Ik wil een DVD hebben die vol staat met muziek dus denk ik dat je dat een DVD-audio kan noemen. Een CD-audio gebrand op een DVD lukt dus met Nero niet en als er proggies zijn die dit wel kunnen hoor ik dit graag!!
@ Esteg Ik wil een DVD hebben die vol staat met muziek dus denk ik dat je dat een DVD-audio kan noemen. Een CD-audio gebrand op een DVD lukt dus met Nero niet en als er proggies zijn die dit wel kunnen hoor ik dit graag!!
Vertel eens wat je al geprobeerd hebt !!
Heb je al hetzelfde gedaan met Nero als je wat je doet als je een audio-CD gaat branden ? Dus gewoon de tracks vanaf MP3 meeslepen naar een nieuwe Audio-DVD ? Of kan dat niet met Nero ? Heb het hier nu even niet bij de hand...
Heb je al hetzelfde gedaan met Nero als je wat je doet als je een audio-CD gaat branden ? Dus gewoon de tracks vanaf MP3 meeslepen naar een nieuwe Audio-DVD ? Of kan dat niet met Nero ? Heb het hier nu even niet bij de hand...
Nee dat kan niet met Nero! Het enige wat je met audio kan kiezen is CD-Audio en als je dan lekker veel nummers in het venster sleept en Nero laat branden komt het programma met de melding dat het media niet goed is en er een CD in moet! En bij de DVD keuzes heb je niet meer smaken dan DVD-video en een paar DVD-ROM varianten.
Eehm, als ik mij niet vergis (komt wel eens voor
) dan is de DVD-Audio standaard nog niet vrijgegeven, doordat ze nog aan de beveiliging werken. Of loop ik hopeloos achter
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
Ik heb er nu zelf geen tijd voor maar neem 'es n kijkje op het forum van www.ps2ownz.com daar staat heel veel over allerlei dvd-gebeurens...
dan moet je mpeg streams maken met mpeg1 layer 2 audio erop. Deze brand je naar een DVD (Mpeg1 Layer2 Stereo 224kbit/s 44,1KHz).
Ok Fairy ben een poging aan het wagen! Je moet wel geduld hebben merk ik... ben met video studio bezig van Ulead.
*geschopt*
ja... ik ga hier maar even op verder als daar niets op tegen is, want ik wilde er ook mee beginnen, maar de seqrch levert niet echt meer op behalve dit topic, wat zo te zien ook nog loopt....
Ik heb wel een goed author programma voor DVD's te schrijven, maar ik zoek dan ook een mogelijkheid om een soort van playlist op zo'n DVD te krijgen...
gewoon mp3 op de DVD als audio data wegschrijven, en dat je die dan later kunt selecteren en in een playlist kunt zetten
zou heel mooi zijn. Kunnen mensen op een feestjes zelf hun muziek uitzoeken. 4,7 GB aan mp3 is avond-vullend genoeg dacht ik zo
ja... ik ga hier maar even op verder als daar niets op tegen is, want ik wilde er ook mee beginnen, maar de seqrch levert niet echt meer op behalve dit topic, wat zo te zien ook nog loopt....
Ik heb wel een goed author programma voor DVD's te schrijven, maar ik zoek dan ook een mogelijkheid om een soort van playlist op zo'n DVD te krijgen...
gewoon mp3 op de DVD als audio data wegschrijven, en dat je die dan later kunt selecteren en in een playlist kunt zetten
zou heel mooi zijn. Kunnen mensen op een feestjes zelf hun muziek uitzoeken. 4,7 GB aan mp3 is avond-vullend genoeg dacht ik zo
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Anoniem: 31556
Zo uit je post te lezen bedoel je wat anders dan de topicstarter...
Je hebt het over 4,7 GB mp3, als je dat als audio cd/dvd wil branden praat je over minuten en niet meer over MB's lijkt me, er gaan 74 minuten op 1 cd, 6 cds op 1 dvd ofzo, dus 6 x 74 minuten zou je dan hebben...
Ik ben ook wel eens benieuwd of dit mogelijk is. Wat ik dus wil is hetzelfde als een audio-cd maar dan op een dvd...
Je hebt het over 4,7 GB mp3, als je dat als audio cd/dvd wil branden praat je over minuten en niet meer over MB's lijkt me, er gaan 74 minuten op 1 cd, 6 cds op 1 dvd ofzo, dus 6 x 74 minuten zou je dan hebben...
Ik ben ook wel eens benieuwd of dit mogelijk is. Wat ik dus wil is hetzelfde als een audio-cd maar dan op een dvd...
Ik ben aan de slag gegaan met FAST&EZ DVD brander... die schijnt dus zoiets te ondersteunen, maar het progje loopt de hele tijd vast
bij download.com staat ie als 30 dagen trial, maar ik ben op deze manier snel uitgetrail-erd
bij download.com staat ie als 30 dagen trial, maar ik ben op deze manier snel uitgetrail-erd

*schop
iemand meer succes dan ik?
Dat Fast&EZ werkt dus voor geen meter...
zodra het programma de DVD voor je gaat compileren, loopt de boel vast...
Fast&freEZ zou heet dus moeten heten
iemand meer succes dan ik?
Dat Fast&EZ werkt dus voor geen meter...
zodra het programma de DVD voor je gaat compileren, loopt de boel vast...
Fast&freEZ zou heet dus moeten heten
Anoniem: 34629
Ik kan Fast&EZ nergens vinden op download.com. Is dat de echte naam van het proggie want ik wil het ook gaan proberen
hierzoAnoniem: 34629 schreef op 26 June 2003 @ 14:27:
Ik kan Fast&EZ nergens vinden op download.com. Is dat de echte naam van het proggie want ik wil het ook gaan proberen
maar uhm...
gelijk nog maar een kick

ik me haast niet voorstellen dat zoiets niet bestaat
Bij mij werkt 'ie ook niet.
Hij kan blijkbaar LTWVC12n.dll niet vinden.
Tijdens de installatie kreeg ik ook al zo'n error dat 'ie een bepaald dialoog-venster niet kon maken.
Ik heb 'm van http://www.ondinecomputing.com/fastez.htm gedownload.
Hij kan blijkbaar LTWVC12n.dll niet vinden.
Tijdens de installatie kreeg ik ook al zo'n error dat 'ie een bepaald dialoog-venster niet kon maken.
Ik heb 'm van http://www.ondinecomputing.com/fastez.htm gedownload.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
mja... sorry voor het schoppen...
maar uh....
is er al iemand die erin geslaagd is een audio-DVD te maken?
maar uh....
KICK,paQ schreef op 22 July 2003 @ 13:15:
maar uh....
ik heb dzelfde vraag eigenlijk
Een echte audio DVD is een 5 kanaals 224kbits/448kbits op 96Khz.paQ schreef op 22 July 2003 @ 13:15:
maar uh....
Het beste is en blijft is gewoon je mp3's op DVD branden en met een computer openen :-)
[ Voor 3% gewijzigd door swampy op 08-09-2003 16:01 ]
There is no place like ::1
Kick Ik wil ook
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Afspelen JAAnoniem: 17400 schreef op 18 October 2003 @ 02:58:
IS er nu al duidelijkheid of dit kan of niet?
Zelf Maken NEE
En tja, misschien dat een of andere vage rus het wel gelukt is....maar tot nu toe is er geen teken een methode om het zelf te maken.
:-)
hij wil dus gewoon mp3's of wav op een dvd ipv cd
dus geen DVD-Audio
dus geen DVD-Audio
Er bestaat geen Red Book audio standaard voor normale Cd-audio op DVD dus kan je dat ook niet maken.Anoniem: 17400 schreef op 18 October 2003 @ 03:05:
En als ik nou es mijn mp3s in wav omzet en die erop brand?
mp3's op een DVD kan wel...als data.
Hmmm maar stel nou dat je in Pinnacle op de audiobalk een heel leger aan MP3's achter elkaar zet... daar een menu structuur in maakt (doet ie vanzelf eigenlijk je moet alleen ieder liedje / menuknop een naam geven) en dan daar een DVD van maakt? Dus je voegt geen beeld maar alleen audio toe. Makes sense?
Mmm, dan heb je een hele Fancy Mp3-dvd...maar er zijn daartegen nog geen afspelers voor mp3-dvd's
Wel handig daartegen, mp3's op DVD.
Naja de menu structuur is natuurlijk helemaal niet nodig. Je kan het ook gewoon achter elkaar zetten. Je DVD speler speelt de liedjes dan lijkt me toch gewoon af.swampy schreef op 19 oktober 2003 @ 11:37:
Mmm, dan heb je een hele Fancy Mp3-dvd...maar er zijn daartegen nog geen afspelers voor mp3-dvd's
Edit: Wat ik bedoel is dat je met een menustructuur makkelijker tussen liedjes kan switchen.
[ Voor 17% gewijzigd door Barca op 19-10-2003 18:42 ]
het zou wel makkelijk zijn (vind ik) om een soort juke-box achtige interface op zo'n DVD te krijgen...
zodat je gewoon een paar nummers kunt selecteren die er moeten afgespeelt worden
handig voor feestjes
kun je de bezoekers zelf laten klootviolen met zo'n DVD
kiezen ze zelf wat e willen horen.
We doen het nu met een laptop en een beetje cheap-ass DJ software
gewoon zoeken op artiest, nummer slepen en spelen maar...
zodat je gewoon een paar nummers kunt selecteren die er moeten afgespeelt worden
handig voor feestjes
Mmm, een soort "listen only" jukebox.paQ schreef op 19 October 2003 @ 21:45:
het zou wel makkelijk zijn (vind ik) om een soort juke-box achtige interface op zo'n DVD te krijgen...
handig voor feestjes
Op zich heeft Music Media Jukebox een "guest mode" waarbij ze niets kunnen verkloten maar wel kunnen luisteren.
Daartegen...dat is niet software die je efkes op DVD rom kan pleuren.
Maar ...ja....ja.... Roxio Easy CD/DVD creator heeft zoiets. Die kan een mp3 cd branden MET fancy menu. Waarschijnlijk ook dus voor DVD. Helaas zal je geen zoek erop krijgen ( wat wel handig is met 4 Gig aan mp3 )
Maar het kan.
dat wist ik nietswampy schreef op 19 October 2003 @ 22:48:
[...]
Mmm, een soort "listen only" jukebox.
Op zich heeft Music Media Jukebox een "guest mode" waarbij ze niets kunnen verkloten maar wel kunnen luisteren.
Daartegen...dat is niet software die je efkes op DVD rom kan pleuren.
Maar ...ja....ja.... Roxio Easy CD/DVD creator heeft zoiets. Die kan een mp3 cd branden MET fancy menu. Waarschijnlijk ook dus voor DVD. Helaas zal je geen zoek erop krijgen ( wat wel handig is met 4 Gig aan mp3 )
Maar het kan.
maar de hamvraag:
"speelt de DVD dan ook in een standalone af?"
Als je nou een dvd-speler hebt die ook mp3's aankan, aardig wat goedkopie dvd-spelers kunnen dat tegenwoordig ook. Zou je daar dan een iso9660- dvd met mp3's in kunnen gooien en die afspelen? Op pakken die alleen een cd met mp3?
What a fine day for Science! | Specs
DVD/CD...zolang het maar iso9660 is zal de dvd-speler het toch wel pakken :-)Huntor schreef op 20 oktober 2003 @ 14:59:
Als je nou een dvd-speler hebt die ook mp3's aankan, aardig wat goedkopie dvd-spelers kunnen dat tegenwoordig ook. Zou je daar dan een iso9660- dvd met mp3's in kunnen gooien en die afspelen? Op pakken die alleen een cd met mp3?
Ik weet niet of iemand dit nog gaat lezen, maar ooit geprobeerd om een dvd te maken met een dolby 2.0 spoor? Dus lege film met alleen een audio spoor. Dit moet mogelijk zijn. Misschien dat ik het zelf nog wel ga testen. (dan post ik de resultaten nog wel voor mensen die ooit dezelfde vraag hebben en search gebruiken)
Daar heb ik iets veel beters voor gevonden. En ja, het was een hit op mijn feessie laatst hoor. Enige nadeel is wel dat je een computer en monitor nodig heb en een muis, maar geen toetsenbord. Dus ze kunnen ondertussen niet je computer om zeep helpen.zodat je gewoon een paar nummers kunt selecteren die er moeten afgespeelt worden
handig voor feestjes
http://www.foecking.de/partyplayer/
Anoniem: 34350
Hoe kan ik de audio gedeelte van een music dvd opnemen op mijn computer om het later branden op cdr? Kan ik gewoon de dvd speler kopellen met mijn geluidskaart? of heb ik een dvd-brander nodig?
Dat is offtopic.Anoniem: 34350 schreef op 27 november 2003 @ 15:14:
Hoe kan ik de audio gedeelte van een music dvd opnemen op mijn computer om het later branden op cdr? Kan ik gewoon de dvd speler kopellen met mijn geluidskaart? of heb ik een dvd-brander nodig?
Er is blijkbaar nog niemand die een eenduidig antwoord kan geven op de vraag of het mogelijk is een Audio DVD te maken; een DVD met mp3's "gelijkwaardig aan/zoals" een CD met mp3's die je in je DVD speler af kan spelen.
mét juke box functieBarca schreef op 27 november 2003 @ 19:38:
[...]
Dat is offtopic.Al gegoogled? Voorbeeld: http://www.google.nl/sear...=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr=
Er is blijkbaar nog niemand die een eenduidig antwoord kan geven op de vraag of het mogelijk is een Audio DVD te maken; een DVD met mp3's "gelijkwaardig aan/zoals" een CD met mp3's die je in je DVD speler af kan spelen.
Ja dat kan. Een normale CD brander is al voldoende, want je wil het op CD branden...Anoniem: 34350 schreef op 27 november 2003 @ 15:14:
Ik heb het ooit eens gedaan door een standalone DVD speler met de line-in van de geluidskaart te verbinden en dan de DVD op te nemen. Het is nogal omslachtig

Maar dit had je zelf ook wel kunnen bedenken dacht ik.
He who controls the Spice, controls the Universe.
Anoniem: 34350
ja dat staat ook in mijn vraag, dat weet ik, maar hoe zit het met de opname kwaliteit?MST_Morpheus schreef op 01 december 2003 @ 08:40:
[...]
Ja dat kan. Een normale CD brander is al voldoende, want je wil het op CD branden...
Ik heb het ooit eens gedaan door een standalone DVD speler met de line-in van de geluidskaart te verbinden en dan de DVD op te nemen. Het is nogal omslachtig, maar het werkt.
Maar dit had je zelf ook wel kunnen bedenken dacht ik.
Bedankt in ieder geval voor de tip
Het lijkt me handig dat als je een vraag hebt, je daar gewoon een eigen topic voor opent. Zorg dat je hierbij Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) #topicstart in acht neemt.Anoniem: 34350 schreef op 27 november 2003 @ 15:14:
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.