HD die CD-ROM simuleert

Pagina: 1
Acties:

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-03 10:33
Hey,
Dit kan misschien een domme vraag zijn, maar dan zal ik het vanzelf te weten te komen ;)
Het zit zo:
Ik heb een P1 120Mhz op m'n kamer staan, deze draait AMACDYS, dit is een linux distributie die op een floppie past, en die CD-ROMS waar mp3'tjes op staan afspelen.

Nu heb ik hier nog een 18GB schijfje liggen, die weinig wordt gebruikt, en nu vroeg ik mij af, of ik mbv windows XP deze harde schijf op een bepaalde manier kan formatteren/partities maken, zodat ik er mp3'tjes op kan pleuren, en dan in de MP3-server kan zetten, de voordelen zijn dan:

- Hij maakt minder lawaai (helaas draait hij in tegenstelling tot een CD-ROM ook als er geen data van geladen wordt)
- De CD-ROM speler die ik heb is een beetje brak
- Veel betere acces-time dan de CD-ROM speler
- Erg makkelijk Data op te zetten
- Past veel meer data op dan een CD-ROM

Voordat iemand het vraagt, die linux distributie kun je vinden op http://amacdys.sourceforge.net ;)

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Verwijderd

tuurlijk kan dat. :)

als je AMACDYS Fat32/NTFS ondersteunt ist helemaal makkelijk
anders zal je hem onder AMACDSYS zien te mounten :)

• Solomon
hoe bedoel je precies ;)
AMACDYS ondersteunt alleen cd-rom drives, er is verder ook nix in te stellen fzow, dus het is de bedoeling dattie de HD als een CD-ROM speler ziet

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

aj, dat word lastig denk ik

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Waar is de onderbouwing :? :/
Wat heb je in hemelsnaam toe te voegen aan dit probleem? Reageer dan niet..

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Kun je dan niet beter een andere linux distributie draaien vanaf die harde schijf?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-03 13:03

tweakerbee

dus..?

En een nieuwe CD-ROM speler van 25 euro kopen is geen optie?

You can't have everything. Where would you put it?

• Solomon
dawuss schreef op 15 oktober 2002 @ 10:12:
Kun je dan niet beter een andere linux distributie draaien vanaf die harde schijf?
Nouw, ik vind dit opzich wel een heel fijn programma.
tweakerbee schreef op 15 oktober 2002 @ 10:15:
En een nieuwe CD-ROM speler van 25 euro kopen is geen optie?
zou idd kunnen, maar als het ook kan vanaf de hd, zou dat toch mooi zijn, aangezien ik de hd toch over heb

• -DEVON-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-03 10:04
Als je Virtuele CDROM drives wil hebben, kan je VirtualCD kopen, zeer makkelijk.

Verwijderd

-DEVON- schreef op 15 oktober 2002 @ 14:22:
Als je Virtuele CDROM drives wil hebben, kan je VirtualCD kopen, zeer makkelijk.
dat werkt vast niet onder zijn distributie :/

maak er een DOS based MP3 Player van :)

dat werkt ook wel :)

• Tukkie_3
  • Laatst online: 28-03 22:56
Venkeroz, zoek met Google ff naar het proggie "Fakecd" of moet ik het je ff mailen, dan kun je perfect datgene doen wat je voor ogen hebt.

Verstopte wc's zijn moeilijk te vinden

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-03 22:21
Lijkt mij een probleem dat sterk afhankelijk is van de distributie. Of het de opties ondersteund die jij wilt. (Maar de handleiding/FAQ had je waarschijnlijk wel al gelezen? :) )

Verder kun je het proberen door linux op die hd te plaatsen, en alle mp3z dus ook. (Zul je wel met een andere linux versie moeten doen denk'k?)

Als je distributie samba ondersteunt kun je je mp3z ook via het netwerk op de hd plaatsen. Maar dat betwijfelijk ik. (desnoods kun je wel werken met een dual boot systeem ofzo)

Nog veel geluk :)

Verwijderd

k vraag me af als die p120 die 18 gb hdd wel wil herkennen :/

• Solomon
mmm, thx, ik denk dat ik er inderdaad eens een dos programma ga proberen....

aangezien ik helemaal geen ruk van linux af weet ;) thx voor de tips allemaal....

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-03 19:19
BalusC schreef op 15 oktober 2002 @ 10:02:

[...]
Waar is de onderbouwing :? :/
Wat heb je in hemelsnaam toe te voegen aan dit probleem? Reageer dan niet..
Tjonge jonge.
Wat is jouw onderbouwing dan voor deze post ? Nog veel minder dan die van droupsnet, hij gaf tenminste nog aan dat het waarschijnlijk niet gaat lukken... Wat zeg jij ?
HELEMAAL NIKS !!

Reageer dan niet !

|:(

• Sjoan
  • Laatst online: 04-03 13:12
KBDE schreef op 17 oktober 2002 @ 12:06:
[...]

Tjonge jonge.
Wat is jouw onderbouwing dan voor deze post ? Nog veel minder dan die van droupsnet, hij gaf tenminste nog aan dat het waarschijnlijk niet gaat lukken... Wat zeg jij ?
HELEMAAL NIKS !!

Reageer dan niet !

/offtopic

Hij is een modje die er voor moet zorgen dat deze draad niet helemaal offtopic gaat lopen...

Nu doe ik dat ook wel maar ja :)

• KBDE
Daap schreef op 17 oktober 2002 @ 12:36:
[...]

/offtopic

Hij is een modje die er voor moet zorgen dat deze draad niet helemaal offtopic gaat lopen...

Nu doe ik dat ook wel maar ja :)
Die zogenaamde modjes irriteren mij soms mateloos.
Geven vaak totaal geen zinnig commentaar, maar menen wel dat ze anderen (onterecht) kunnen terechtwijzen. Ik wordt daar doodziek van.
Stelletje kleine kinderen wat het zijn.

Maar goed ik houdt mijn muil verder maar, anders wordt ik dalijk nog gebanned ook :Z

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:02
KBDE schreef op 17 oktober 2002 @ 13:50:
[...]

Geven vaak totaal geen zinnig commentaar, maar menen wel dat ze anderen (onterecht) kunnen terechtwijzen. Ik wordt daar doodziek van.

Maar goed ik houdt mijn muil verder maar, anders wordt ik dalijk nog gebanned ook :Z
offtopic:
Hmm jij snapt het principe op GoT nog niet helemaal hé? Ik mag je aanraden toch maar de modjes te luisteren aangezien die het voor het zeggen hebben hiero. Waarom de modjes nix toevoegen is omdat ze de discussie structureren en zich niet inhoudelijk met de zaken bemoeien (kunnen ze ook doen maar in dat geval zijn het "users") Je mag ze zien als een soort voorzitters.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

KBDE schreef op 17 oktober 2002 @ 12:06:
[...]

Tjonge jonge.
HELEMAAL NIKS !!

Reageer dan niet !

Dropsnoet onderbouwde helemaal niet waarom het waarschijnlijk niet gaat lukken.. Hij gaf slechts aan dat het waarschijnlijk niet gaat lukken, maar wáárom dan? En jij hebt dientengevolge zo ook helemaal niet onderbouwd waarom mijn post veel minder is onderbouwd..

• KBDE
Nog verder offtopic dan maar.
Ik vind het geen probleem als onzinnige draadjes gesloten worden of domme opmerkingen worden terecht gewezen. Echter, in bovenstaand geval geeft droupsnoet wel degelijk informatie waar je wat aan hebt, dat ie het misschien een beetje kortaf zegt ok, maar het klopt wel wat hij zegt.

Dat balusc daar dan zo bot op reageerd snap ik dan niet. :/ Hij is anderen (onterecht) aan het verwijten dat ze geen onzin mogen posten terwijl hij er zelf nog een grotere kl***zooi van maakt.

Maar goed, nevermind.... Ik hoop dat jullie allen gelukkig worden :D

• KBDE
BalusC schreef op 17 oktober 2002 @ 14:14:

[...]
Dropsnoet onderbouwde helemaal niet waarom het waarschijnlijk niet gaat lukken.. Hij gaf slechts aan dat het waarschijnlijk niet gaat lukken, maar wáárom dan? En jij hebt dientengevolge zo ook helemaal niet onderbouwd waarom mijn post veel minder is onderbouwd..
Lees: http://amacdys.sourceforge.net/

Edit: je hebt inderdaad gelijk dat hij totaal geen onderbouwing gaf.
Maar goed, i rest my case ok ? ;)

Soms worden de topics wel HEEL snel gesloten, of wordt er flink onnodig gemodereerd. Daar irriteer ik me soms behoorlijk aan. (is nu niet persoonlijk tegen jou !, dit is nu eenmaal typisch GOT vind ik. maaja)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
KBDE schreef op 17 oktober 2002 @ 13:50:
Tja, 't is jouw keuze om hier op een forum rond te hangen, en hier is het nou eenmaal zo geregeld dat er modjes zijn.. Simpel.
Je snapt volgens mij het hele idee achter moderatie niet helemaal.. Maargoed, om je even een beetje uit die droom te helpen: Modjes zijn juist gekozen omdat ze juist wel veel zinnig commentaar hebben ingebracht. En als je me niet geloofd: Kijk dan eerst bijv. eens naar wat BalusC allemaal gepost heeft voordat hij mod werd.
Dank je :)

Maargoed, kunnen we nu weer ontopic gaan?
Pagina: 1