[modem] probs met inbellen

Pagina: 1
Acties:

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-07 12:05

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

Topicstarter
Een kennis vroeg me een modem te installeren zodat hij met een HetNet accountje het internet op kon.

Modem geïnstalleerd, leek allemaal ok maar bij inbellen geeftie geen beltoon, alleen een klikkend geluid.

Dus ander modem proberen, exact hetzelfde probleem, alleen gaf deze naast geen beltoon, een continue klikkend geluid.

Ik vraag me af wat dit zou kunnen zijn, het lijkt me niet dat het met inbel-instellingen te maken heeft omdat hij dan toch minstens een beltoon moet geven ook al heb je alles (telnummer/dns/ip ed.) verkeerd ingevoerd :?

Ook heb ik de telefoonlijn gechecked, en deze werkt gewoon ok met een telefoon erop aangesloten.

oh en de specs:
-W2k
-Celly 466
-Chaintech BX chipset mobo
-196Mb sdram
-GF2mx400
-30Gb hd

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat heeft dit te maken met Opslagmedia & I/O Controllers :?

Hiervoor krijg je een move [OM] > [NT]

Aangaande je probleem, volgens mij staat de inbeltoon op 'pulse' ipv 'tone'. Dit staat ergens in inbeleigenschappen van de netwerkverbinding :)

• PaPa

PaPa

Topicstarter
ja sorry verkeerde forum :+

Maar pulse is het niet daar had ik al naar gekeken, volgens mij staan alle instellingen goed verder.

Iemand nog een idee ?

• PaPa

PaPa

Topicstarter
Ik heb z'n PC even meegenomen om thuis te testen. Hij geeft nu ineens wel een kiestoon maar geeft constant foutmeldingen; 'lijn is bezet' en 'fout 678: geen antwoord'

Ik heb niet zoveel kaas van modems gegeten, kan iemand me vertellen wat dit kan zijn ?

• wh-vanderpost
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 19:20
Hoe is de modem geinstalleerd? Als "Standaard xxxx bps Modem" ? Of is ie echt geinstalleerd als merk-modem.
Ik heb vaak met Trust modems en trouwens ook met verschillende andere merken, dat als je hem met de drivers die erbij worden geleverd installeerd, hij gewoon helemaal niet werkt. Dan krijg je van die "De modem heeft niet gereageerd" meldingen. :r
Wat overigens WEL werkte met de originele drivers is het "meer info opvragen" knopje op een van de tabbladen van de modem instellingen.

Smijt gewoon alle modems eraf en probeer eens als Standaard 56K modem te installeren. ;)

All knowledge is written

• edwardVdV
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-08 16:37

edwardVdV

I shall say this only once!

heb je "wachten op kiestoon" uitgezet?

Knockwurst.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-08 08:22

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

BalusC schreef op 15 oktober 2002 @ 08:18:
Wat heeft dit te maken met Opslagmedia & I/O Controllers :?

Hiervoor krijg je een move [OM] > [NT]

Aangaande je probleem, volgens mij staat de inbeltoon op 'pulse' ipv 'tone'. Dit staat ergens in inbeleigenschappen van de netwerkverbinding :)

Psst .. ook geen NT :)

Move OM > NT > IT

Braaikamer - Smoke&BBQ

• PaPa

PaPa

Topicstarter
Kunnen de modjes het een beetje eens worden ? :D ;)

Ontopic:
Smijt gewoon alle modems eraf en probeer eens als Standaard 56K modem te installeren.
Dat gaat niet want W2k detecteerd het modem automatisch (Intel(R) 537 datafax v.90 modem)
heb je "wachten op kiestoon" uitgezet?
had ik idd ook al geprobeerd maar werkt dus ook niet

Ik heb hier nu 2 accountjes om mee te testen, een van Wanadoo (free) en Hetnet.
Heeft iemand misschien een (landelijk) inbelnummer van eoa provider wat zeker te weten werkt ?
En misschien ook ff van die standaard inloggegevens, dus zoiets van 'user' als ID en 'login' als PW waarmee je verder nix kan doen maar zodat ik ff kan testen.

[edit]
Het gaat hier om een ouder mobo (BX chipset) misschien moet ik nog wat in BIOS instellen ofzo :? of is dat niet logisch ?

• wh-vanderpost
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 19:20
PaPa schreef op 15 oktober 2002 @ 17:10:
Dat gaat niet want W2k detecteerd het modem automatisch (Intel(R) 537 datafax v.90 modem)
Als je de Wizard start, krijg je op het eerste tabblad een keuze. Wil je de modem detecteren of zelf kiezen uit een lijst. Het vinkje staat standaard uit, zet em aan en Windows detecteerd niks meer.

Als je bedoeld dat Windows tijdens het opstarten ermee komt, die wizard kan je ook gewoon cancelen. Om vervolgens in het Configuratiescherm onderstaande wizard te starten.
Afbeeldingslocatie: http://www.eicon.com/support/helpweb/852en/images/SERIAL3_2k.gif

Oja, inbelnummer TMFWeb: 067 6070020 Werkt zeker. ;)

[ Voor 0% gewijzigd door wh-vanderpost op 15-10-2002 17:20 . Reden: Iets vergeten ]

All knowledge is written

• PaPa

PaPa

Topicstarter
Ik haal 'm weer ff omhoog, kennis had z'n PC hard nodig dus had geen tijd meer om het af te maken. Nu staat die bak weer hier om z'n internet te fixen :X

Installeren als standaard modem werkt niet, alle settings gechecked; no result.
Hij blijft fout 678: geen antwoord geven met 2 verschillende modems :?
Ik ga er even niet vanuit dat ze allebei kapot zijn dus wat kan dit nou toch zijn ?? :X

• PaPa

PaPa

Topicstarter
niemand ??

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-07 11:32
Ik ben even benieuwd of dit probleem ooit is opgelost, en zo ja HOE?

Ik zit hier namelijk met een soortgelijk probleem en wordt er een beetje moedeloos van 8)7

Oh ja, het OS in dit geval is Windows XP, maar volgens mij moet dat niks uitmaken

[ Voor 21% gewijzigd door Supershiva op 19-03-2003 09:16 ]

Verwijderd

winxp doet wel vaker moeilijk met modems... heb bij verschillende mensen met winxp problemen gezien dat ze maar 1x kunnen inbellen dat ze dan eerst moeten rebooten om opnieuw verbinding te kunnen maken!

dat met die kiestoon heeft een kennis ook gehad... toen ik op de oude machine keek bij de inbel gegevens (want daar werkte inbellen wel op) toen kwam ik tot de wazige conclusie dat ze voor het 06760xxxxx nummer gewoon 035 als netnummer gezet hadden... toen ik precies hetzelfde intikte op die nieuwe pc kon ik ineens wel inbellen :?
ik snap nog steeds niet hoe dat kan en waarom dat wel werkt...

enige modem waar ik tot nu toe nog nooit problemen mee gehad heb is:
E-Tech Intern PCI voice V90 hard-modem Rockwell 56K

heb dat ding bij stuk of 6 mensen geinstalleerd in zowel nieuwe als oude pc's en hij werkt altijd :9~
Pagina: 1