Het asus K7M boardje van mijn vriendin kreeg van de week, na lange trouwe dienst, een ander huisje. Ik was lekker aan het knutselen geslagen, alles hing in het nieuwe kassie, nog een keer gecheckt en de prik erop gezet.
Alles leek goed te gaan, IDE devices werden netjes gedetecteerd, maar een floppy vond ie niet zo snel. Het duurde mij te lang om op een foutmelding te wachten, dus uitgezet en de stroom van de floppy afgehaald.
Nog een keer aangezet en toen bleek het kwaad geschiedt: Geen beeld, alleen series van 8 piepjes, telkens herhalend.
De hele zooi eruitgehaald, op het bureau en testen maar. Vanalles geprobeerd:
- zonder videokaart -> zelfde resultaat
- DIMM's omgewisseld, enz. -> zelfde resultaat
- DIMM's eruit gehaald -> piept een geheugenfout.
Ik op internet zoeken of ik iets kan vinden over 8 piepjes bij een award bios. Niets dus. Asus gemaild, met de vraag of ze mij kunnen vertellen wat die piepjes beteken, want in hun manuals zijn ze niet al te scheutig met dat soort info...
Hier de reactie van ASUS:
Het RAM heb ik getest in een andere bak, is prima in orde.
Ik wil dus graag weten wat die piepjes beteken, en nog liever hoe ik het bedoelde probleem op kan lossen.
Alles leek goed te gaan, IDE devices werden netjes gedetecteerd, maar een floppy vond ie niet zo snel. Het duurde mij te lang om op een foutmelding te wachten, dus uitgezet en de stroom van de floppy afgehaald.
Nog een keer aangezet en toen bleek het kwaad geschiedt: Geen beeld, alleen series van 8 piepjes, telkens herhalend.
De hele zooi eruitgehaald, op het bureau en testen maar. Vanalles geprobeerd:
- zonder videokaart -> zelfde resultaat
- DIMM's omgewisseld, enz. -> zelfde resultaat
- DIMM's eruit gehaald -> piept een geheugenfout.
Ik op internet zoeken of ik iets kan vinden over 8 piepjes bij een award bios. Niets dus. Asus gemaild, met de vraag of ze mij kunnen vertellen wat die piepjes beteken, want in hun manuals zijn ze niet al te scheutig met dat soort info...
Hier de reactie van ASUS:
Of te wel, ze hebben iets gemaakt, maar weten niet hoe het in elkaar steekt.Dear User:
¡¡
¡¡¡¡¡¡Thank you for choosing ASUS, answer your question below..
¡¡¡¡¡¡8 beeps ? Have not met it before ...
normally long beep and long beep repeat often means ram test failed .
you can try to clear CMOS data .
If you still have any problem, please feel free to contact us. Thanks!
zyc ,
ASUS China Customer Service Center
Innovative Solutions for a Limitless Tomorrow
Het RAM heb ik getest in een andere bak, is prima in orde.
Ik wil dus graag weten wat die piepjes beteken, en nog liever hoe ik het bedoelde probleem op kan lossen.
Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'