Ik heb een maxtor HD op de primary master zitten en verder niets op de primary ide.
Op de secondary ide probeer ik het volgende aan te sluiten:
Plextor 40 speed brander (PX-W4012TA)
Liteon dvd speler (LTD 163D)
het werkt niet! Het systeem boot gewoon niet een op! beeldscherm blijft uit.
(Zonder plextor+liteon boot ie wel)
Ik heb het volgende geprobeerd:
beide devices op cable select. Eerst plextor op middle connector van ide kabel en dvd op uiteinde: werkt niet. Dan andersom (midden=liteon, einde=plextor): werktniet.
Plextor master, liteon slave: werkt niet (beide mogelijke kabelaansluitingen geporbeerd.
Liteon master, plextor slave: werkt niet (weer beide kabelaansluitingen geprobeerd)
zucht
Als ik er eentje aansluit doet ie het gewoon (master, slave, cable select maakt niet uit de bios ziet 'm).
Het lijkt erop dat ze allebei de enige op de secondary ide willen zijn. Dat staat ook aanbevolen in de handleiding. maar het moet toch kunnen zou je zeggen. Maar als ik ze een voor een probeer als slave naast de harddisk op de primary ide werkt het dus wel.
Ik zal dus het volgende moeten doen:
primary:
hd (master) + dvd (slave)
secondary:
plextor (master)
of:
primary:
hd(master) + plextor (slave)
secondary:
liteon (master)
Vraag:
- Is dit probleem bekend bij iemand?
- Kan ik het zo aansluiten of wordt de hd dan traag (ivm met udma/pio mode gedoe)?
wat moet ik nou toch ?
Op de secondary ide probeer ik het volgende aan te sluiten:
Plextor 40 speed brander (PX-W4012TA)
Liteon dvd speler (LTD 163D)
het werkt niet! Het systeem boot gewoon niet een op! beeldscherm blijft uit.
(Zonder plextor+liteon boot ie wel)
Ik heb het volgende geprobeerd:
beide devices op cable select. Eerst plextor op middle connector van ide kabel en dvd op uiteinde: werkt niet. Dan andersom (midden=liteon, einde=plextor): werktniet.
Plextor master, liteon slave: werkt niet (beide mogelijke kabelaansluitingen geporbeerd.
Liteon master, plextor slave: werkt niet (weer beide kabelaansluitingen geprobeerd)
zucht
Als ik er eentje aansluit doet ie het gewoon (master, slave, cable select maakt niet uit de bios ziet 'm).
Het lijkt erop dat ze allebei de enige op de secondary ide willen zijn. Dat staat ook aanbevolen in de handleiding. maar het moet toch kunnen zou je zeggen. Maar als ik ze een voor een probeer als slave naast de harddisk op de primary ide werkt het dus wel.
Ik zal dus het volgende moeten doen:
primary:
hd (master) + dvd (slave)
secondary:
plextor (master)
of:
primary:
hd(master) + plextor (slave)
secondary:
liteon (master)
Vraag:
- Is dit probleem bekend bij iemand?
- Kan ik het zo aansluiten of wordt de hd dan traag (ivm met udma/pio mode gedoe)?
wat moet ik nou toch ?