Welke Thunderbird Processor om te overklokken?

Pagina: 1
Acties:

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 12:17
Over een maand of 2 wil ik een Thunderbird en een moederbord daarvoor kopen, in ieder geval een moederbord waarmee ik kan overklokken mbv de multiplier, oh ja, dat breng mij tot een andere vraag: Zijn de toekomstige ladingen thunderbirds en durons gelocked? oftwel, kan ik straks nog wel overklokken mbv de multipier? de een zegt van wel, maar ik hoor ook allemaal dingen van ontbrekende multiplier pinnen..
Maar nu weer terug naar m'n eerste vraag, welke thunderbird is een beetje leuk over te klokken? aanvankelijk dacht ik een TB 900 te kopen en die dan niet over te klokken, maar kan ik niet bijvoorbeeld een TB 800 kopen? tot hoe ver gaat ie meestal? ik zou hem dan eerst nog op z'n originele snelheid laten, maar dan later als het nodig is nog wat er bij klokken :) in ieder geval met een
ATTech CM25 koeler denk ik, die kwam erg goed uit de test, is 1000mhz makkelijk te halen met 'n TB 800?

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Waarom koop je niet gewoon een 1 GHz T-Bird? Ok ze zijn wel een stukkie duurder maar je bent wel verzekerd van 1000MHz...en met een goede koeler en vingertjes gekruist haalt die misschien wel 1200MHz...

Die-hard Brexiteer

• Xtuv
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 29 oktober 2000 13:58 schreef BeyondHorizon het volgende:
Waarom koop je niet gewoon een 1 GHz T-Bird? Ok ze zijn wel een stukkie duurder maar je bent wel verzekerd van 1000MHz...en met een goede koeler en vingertjes gekruist haalt die misschien wel 1200MHz...[/quote]Ik zou wel willen, maar je moet je realiseren dat ik maar klein (k*t) kindje ben van 15 jaar en ik alleen een stom folderwijkje heb en ik dus niet veel centekes te besteden heb! daar komt bij dat ik ook nog een Radeon wil... maar eerst moet ik iig mijn K7M + Athlon 500 + viper 770 verkopen...

• Xtuv
Of zal ik toch maar voor de AMD760 gaan? maar kun je daar oop 100mhz DDR processors op kwijt? en kun je daar mee met de Multiplier Overklokken? anders word het mischien toch een Duron 700.. GRRRRRMBL! ik weet 't niet meer :(

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:10
Als je weinig geld hebt zou ik een duron nemen, en zo als je hier ziet op het forum halen de meeste mensen met een 700 en 800 wel de 1000,(met goede cooling) als moederbord zou ik de abit KT7 kopen, iets duurder dan andere maar zeer makelijk met overklokken.

• seppie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

seppie

Wie anders?

Idd Xtuv, de Duron 700 of langer sparen voor een Thunderbird 800...

met de AMD 760 Chipset ben je helemaal weer een end verder, en zowieso nog meer centekes....

Kijk ff in de database van www.overclockers.com en zoek daar ff de resultaten van Thunderbirds op de snelheden die jouw intresseren...

heb ik ook gedaan voor mijn Athlon 700, en dat maakte mij erg blij toen ik dat zag...

dus -> op naar www.overclockers.com

Don't You stare there, Operate!

• TonyTone
  • Laatst online: 26-12-2025
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 29 oktober 2000 14:17 schreef Xtuv het volgende:
Ik zou wel willen, maar je moet je realiseren dat ik maar klein (k*t) kindje ben van 15 jaar en ik alleen een stom folderwijkje heb en ik dus niet veel centekes te besteden heb! [/quote]Hehehe, ik ben 27 en heb een 'goeie' baan.
Alleen IK HEB een Kind, en heb nu nog Minder Poen dan toen ik m'n krantewijk had. ;) ;(

Maar Ik ga over een Mnd ook nieuw spul kopen, en dacht aan de dezelfde dingen als jij

Ik ga denk ik voor de Abit KT7 + TB 800 ga!!!

jaja, ik ben zo Dyslectish als een baksteen.

• Xtuv
Maar toch, als ik dan nog 'n KT133 koop dan is dat spul zo snel al weer verouderd :( kunnen er nog oude duronnekes op zo'n AMD760 chip? en kan 'k dan overklokken met de multiplier? want dan is dat een goeie investering in de toekomst..

Enne Seppie, www.overclockers.com, heb je die link soms van mij? :)

Verwijderd

Iedere OC-er weet die link en heeft er wel eens een bezoekje gebracht.

• Ceaser
  • Laatst online: 18-08 17:08
Als ik je reacties hier zo tussendoor nog eens lees zou ik eerst een paar doelen stellen.

Ik stel voor mezelf altijd een bepaald bedrag in m'n hoofd. Wanneer ik dat geld bij elkaar heb koop ik gewoon het beste/snelste wat ik ervoor kun krijgen.

Het is nl. zoals je zelf al een beetje aangeeft dat wanneer je een via kt133 mobo koopt deze over 2 a 3 maanden niet meer de snelste is. Dan is het weer de 760 die de klok slaat maar ga ermaar vanuit dat je dan al weer verzot bent een weer opnieuw aangekondigde chipset processor ofzo.

mijn advies: je moet niet 2 maanden van tevoren bekijken wat je wilt hebben maar een week van te voren ofzo anders blijf je uitstellen en uitstellen.

• BruT@LysT
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

Ikzelf ben voor een TB 900 gegaan omdat die binnenkort ook de langzaamste uit de serie is. Dus dan kan ik nog een extra TB 900 halen voor Dual mobo.. verschillende snelheden zouden wel mogelijk moeten zijn maar ik vind het leuken om 2 gelijke cpu's in je bak te hebben.
Mijn 900 draait nu op (10x105)1050Mhz 1.95volt op KT7-raid.
Hij is dus niet echt super, maar het kan er mee door. Ik wacht nog op me Alpha en ondertussen zit er standaard koeling op. Bij 50graden loopt ie vast en daar moet makkelijk onder te blijven zijn lijkt mij.
Ik kon de processor zelfs ook nog ff omruilen dus misschien doe ik dat wel ff.

en dan nog, de TB900 is gruwelijk goedkoop op het moment en binnenkort helemaal!

• TonyTone
  • Laatst online: 26-12-2025
Das wat ik ook doe, zodra je het geld hebt kopen wat het best is op het moment!

Ook al wacht je op een AMD760 chip mobo. Dan moet je eerst weer een maandje wachten voor je weet of ie goed en stabiel is. En uiteraard of je er lekker mee kan O.C.en!! :)
voor je het weet ben je maanden verder en is er dan inderdaad weer iets snellers op komst.

jaja, ik ben zo Dyslectish als een baksteen.

• Xtuv
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Het is nl. zoals je zelf al een beetje aangeeft dat wanneer je een via kt133 mobo koopt deze over 2 a 3 maanden niet meer de snelste is. Dan is het weer de 760 die de klok slaat maar ga ermaar vanuit dat je dan al weer verzot bent een weer opnieuw aangekondigde chipset processor ofzo.

mijn advies: je moet niet 2 maanden van tevoren bekijken wat je wilt hebben maar een week van te voren ofzo anders blijf je uitstellen en uitstellen.[/quote]Nee daar ben ik het niet mee eens, er staat nu gewoon een nieuwe generatie voor de deur, met dat DDR geheugen enzo, dat veranders niet over 2 maanden weer zo radicaal als nu.

Ik probeer mij nu gewoon een beetje te orienteren op wat ik straks kan halen... maar als ik het goed begrijp zijn alle processoren met een 133mhz DDR bus vanaf 1ghz? en niet daaronder? dat schroeft de kosten ook maar omhoog :( en geld is dus echt het probleem, het word zo'n fl 1600 mag ik hopen, een mobo+processor+videokaart is daar wel van te halen, maar dus ook nog DDR geheugen... iemand al enig idee over de prijzen daavan? als ik m'n huidige 128mb dan ook nog ff verkoop...

• Xtuv
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 29 oktober 2000 19:04 schreef Bendertino het volgende:
Iedere OC-er weet die link en heeft er wel eens een bezoekje gebracht.[/quote]'k weet het, maar ik kom er ook al sinds jaar en dag, dat zou seppie kunnen weten ;)

• Ceaser
  • Laatst online: 18-08 17:08
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ik probeer mij nu gewoon een beetje te orienteren op wat ik straks kan halen... maar als ik het goed begrijp zijn alle processoren met een 133mhz DDR bus vanaf 1ghz? en niet daaronder?[/quote]dit bedoel ik.
Dit weet je pas wanneer het uitkomt of aangekondigd word.

En als ik het grofweg mag zeggen kun je wel een beetje vooruit kijken maar bij de release van de Athlon wou ik hem bijvoorbeeld ook kopen maar toen was er in geen velden een beetje stabiel moederplankie te bekennen. Wie weet zijn er straks wel weer grote leveringsproblemen etc.
Je kan je er nooit goed op voorbereiden wat je wilt kopen in de wereld van puters

• Xtuv
Tsja.. nou ja, ik wacht maar af :( maar toch, ik zou ook nu (of al heel snel in ieder geval) kunnen kopen.

• Xtuv
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>dit bedoel ik.
Dit weet je pas wanneer het uitkomt of aangekondigd word.[/quote]Lees tweakers.net er is al veel aangekondigd over deze onderwerpen..

Verwijderd

kijk maar even op http://www.dsa-com.nl/rorupc/ wat ik met mijn thunderbird 800 heb gedaan :) !

Verwijderd

Ik lach me nog steeds kapot over die grap met die ontbrekende multiplier pinnen. Ik krijg nog wekelijks klanten die een T-bird zoeken met de mutiplier pinnen er nog op :)

Verwijderd

Ja jij krijgt bij FUNPRICE nog steeds van die klanten ja !!!

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 18:09

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 29 oktober 2000 22:45 schreef oppertweaker het volgende:
Ik lach me nog steeds kapot over die grap met die ontbrekende multiplier pinnen. Ik krijg nog wekelijks klanten die een T-bird zoeken met de mutiplier pinnen er nog op :)[/quote]Ja gek he? (met zo'n computer totaal die dat verhaal ook breed uitgemeten publiceerd)

Laat maar.. .

• Xtuv
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 29 oktober 2000 22:45 schreef oppertweaker het volgende:
Ik lach me nog steeds kapot over die grap met die ontbrekende multiplier pinnen. Ik krijg nog wekelijks klanten die een T-bird zoeken met de mutiplier pinnen er nog op :)[/quote]Dan gaan jullie vast nu ook wel om mij laggen: ik snap er geen barst van!!! hebben ze die pinnen nu nog wel? ik denk het aangezien jullie d'r zo'n herrie over maken, of niet? ik dacht dat ik de C!T kon vertrouwen... en ik had ook zoiets gelezen op Tweakers.net :(

Verwijderd

ja ja, those pins are there to stay.
"it's just needles and pins" (smokey) sorry dat begrijpt waarschijnlijk toch niemand want ik ben een hele ouwe l*l ;)

Mijn advies: doorsparen tot aan de HCC. (wel bij een ok winkel kopen dan natuurlijk) en kies dan gewoon een Duron 650 op een MSI K7Tpro2 als je die krijgen kunt, en anders een Abit K7T(-raid evt.) . Die kun je zo overkloken tot de 950. En dan hou je mooi geld over voor volgend jaar. Snappie?

• Xtuv
We zien wel :) NU denk ik aan een duron 700, maar dat kan morgen weer anders zijn, ik ben een beetje te enthousiast soms :) maar in ieder geval bedankt voor het andwoord op mijn pinnen vraag ;)

Verwijderd

Neem een TB900!!! Op dit moment is het vrijwel zeker dat je altijd 1000Mhz of meer kan behalen met overklokken!!! De prijs is ook recent zeer redelijk geworden. Boven de 900Mhz stijgen de prijzen aanzienlijk.

Let wel op met je aankoop. Neem ALTIJD EEN BLAUW-PAARSE THUNDERBIRD vanuit Dresden. Als je in de winkel sta, of Online shopt; sta hier dan op en LAAT HET BEVESTIGEN VOOR AANKOOP! beter nog, bekijk het zelf.

Indien je de processor schuin in het licht houdt, dan hebben ALLE processors vanuit Austin-US (en ook alle Durons) een groene gloed. Die vanuit Dresden een Blauwe.

Core's vanuit Dresden zijn vrijwel allemaal geschikt voor sneleheden boven de 1000Mhz en zelfs met goede koeling en eventueel extra voltagetweaking op je mamaplank (zie ABit KT7 en ASUS A7V)geschikt te maken voor snelheden boven de 1,1 en 1,2GHZ!!!!

Alle blauwe core's zijn nl. met koperen interconnects en een iets nieuwer productieprocede. De groene zijn nog met Alu interconnects. Daarom is het met nbame zo moeilijk om met Durons en groene Thunderbirds boven de 900-1000Mhz te komen. Technisch gezien ligt hier de physieke gren.

Dus wil je zekerheid voor >>>1000MHZ; zoek een blauwe TB900!!

Mooh!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Bestaan er wel 'groene' 900s? Het lijkt me slimmer dat AMD voor alle 900/1000Mhz CPU's toch die 'blauwe' productielijn gebruiken.. zitten ze minder aan de max en levert stabielere CPU's op.

Heeft iemand wel es een 'groene' 900Mhz TB gezien?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Ja groene TB900's blijken te bestaan.

Kreeg zelfs een bevestiging van Einstein!
Bij Venema Computers hadden ze echter wel blauwe cores!

Maar er wordt ook melding van gemaakt op www.overclockers.com.

Ps. Gaarne iedereen zijn resultaten hier posten voor een juist overzicht wat er te behalen valt met een bepaalde serie procs....

(Op dit moment nog maar 14 postings voor AMD TB900... Kom nou; er zijn er veel meer gasten die zo'n proc hebben overgeclokt, maar schijnbaar de resultaten hier niet melden. Help eens je medetweakers...)

• Xtuv
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Dus wil je zekerheid voor >>>1000MHZ; zoek een blauwe TB900!!

Mooh![/quote]Ok, maar ik heb nu besloten om toch wat minder centen uit te geven dus ik ga maar voor 'n duron, ik begrijp dat ik dan dus ook 't best een blauwe kan hebben? (ik denk aan 700) ik hoef niet gegarandeerd op 1000hoor, maar 900 verwacht ik wel, is dat een goeie verwachting?

Verwijderd

Helaas...

Durons worden alleen gemaakt in Austin-Texas.

Dus zijn alleen met een groene core te krijgen! In dresden worden alleen maar TB's gemaakt en GEEN Durons...

Tja, je kan niet alles hebben!

MooOhhhaaa!

• seppie
  • Laatst online: 13-08-2025

seppie

Wie anders?

Hmmz, ik heb laatst nog een Grijze duron gezien, dus dat er alleen groene zijn weet ik niet waar je dat vandaan haalt....

Don't You stare there, Operate!

Verwijderd

....Als ik het goed begrijp kan de D-vogel 1000.000.000 hz :) alleen maar blauw zijn??

..draait ie ook lekker op 1,1 ghz (of hoger natuurlijk) ?

Mzzls

Gerlo

Verwijderd

Er zijn absoluut geen grijze Durons!!!

Wat je waarschijnlijk hebt gezien is:
- overblijfselen van koelprut of de core polish
- een stikkertje
- je hebt hem niet gekanteld in het licht; het liefst daglicht ipv lampen.
- of het was een blauwe Thunderbird-core. Die laatste heeft de neiging om een blauw/paars/grijze gloed te geven als je hem in het licht houdt.

Soms lijken core's zwart/grijs/mat, maar als je hem JUIST in het licht houd, MOET je de verschillen zien tussen groen en blauw. Net als een CD die refelecteerd in het licht.
Pagina: 1