Toon posts:

Tv met identiteis crisis

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn tv (geen breedbeeldl) vind ineens dat hij een breedbeeld tv is,
en ik moet zeggen dat kijkt heel erg vervelend.
aan de beide zijkanten valt het beeld, teletekst kijken en onder titiles lezen is
er niet meer bij.
Weet iemand waar dit aan kan liggen en of dit zelf te repareren is, eens in het uur springt weer terug naar goed beeld voor ongeveer 5 min. en dan is het terug naar breedbeeld.
Het is een Nokia Itt

Verwijderd

Type nr?

Verwijderd

Zoiets heb ik ook gehad met een oude TV. Er tegenaanschoppen hielp zeker een dik uur. Later moest ik steeds harder schoppen totdat ie stuk ging. Was toch veel te groot en de kleuren waren tien keer niks.

Verwijderd

Topicstarter
Type nummer:

6361 VT Nokia ITT digivision

Verwijderd

Oke , als het goed is zit er een tda 2170 in.
Dit is een rechtopstaand ic met 11 pootjes, zo een met metalen plaat eruit die op een
koelblok vastgeschroefd word.
Kijk daar in de buurt of er niet iets los zit of mischien een misvormde elco.
Wellicht kloppen tegen de printplaat om het te vinden.
Anders dit ic vervangen.
Dit ic is voor onder andere de verticale afbuiging.

Verwijderd

Topicstarter
oke, bedankt.

ga vanavond even kijiken of het te fixen is.

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Gewoon een keer goed doorblazen/stofzuigen wil met tv's ook wel eens helpen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 21:54:
Oke , als het goed is zit er een tda 2170 in.
Dit is een rechtopstaand ic met 11 pootjes, zo een met metalen plaat eruit die op een
koelblok vastgeschroefd word.
Kijk daar in de buurt of er niet iets los zit of mischien een misvormde elco.
Wellicht kloppen tegen de printplaat om het te vinden.
Anders dit ic vervangen.
Dit ic is voor onder andere de verticale afbuiging.
maar zijn beeld wordt te breed, is dat dan niet de horizontale afbuiging?

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Het zal wel een losse soldeerverbinding zijn in de lijnafbuiging. De beeldbreedteregeling werkt niet goed meer. Je kunt eens proberen de TV open te maken en terwijl hij aanstaat aan de onderdelen te trekken en te duwen en te zien of het verschijnsel zich dan voordoet of juist ophoudt. Op die manier kun je soms de kapotte plek vinden. Overigens, als je geen verstand van TV's hebt kun je dit maar beter niet doen, want er zitten gevaarlijk hoge spanningen in.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:43

Boss

+1 Overgewaardeerd

wow, jullie weten er veel vanaf!
enig idee wat ik kan doen als mijn breedbeeld groene horizontale strepen op het beeld heeft, op ongeveer 3 cm afstand van elkaar? Bij breedbeeld is het veel minder dan bij 'normaal' beeld uitzendingen/films. Ik heb er weinig verstand van, maar het lijkt alsof de 'schrijfkop' (is toch een electronen-bundel oid?) niet helemaal loskomt en een lijntje trekt als hij aan het einde van de regel terug gaat naar het begin.
Ik had 'et al een keer gevraagd hier, maar kwam niet echt verder.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Het ziet er naar uit dat de terugslag-onderdrukking niet goed meer is. Daar zal een reparateur aan te pas moeten komen.

Verwijderd

G2 op hoogspanningstransformator bij regelen, vaak onder de focus potmeter.

Verwijderd

maar zijn beeld wordt te breed, is dat dan niet de horizontale afbuiging?