Toon posts:

booten met paperclip

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na een klein ongelukje is me voeding doorgebrand. We hebben er een nieuwe voeding ingezet, maar aangezien het een oude kast is en andere voeding dan die erin zat kunnen we niet meer booten door middel van de powerknop. Nou weet ik me te herinneren dat je ook kan booten door middel van een paperclip. Alleen ik weet niet meer hoe. Kan iemand mij vertellen hoe je dat moet doen??

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 11:00
Ligt aan je mobo. Daarop moet je contact maken. Gewoon powerstekkertje eropzetten werkt ook hoor.

Verwijderd

Ja dat kan, zoek de 2 pinnetjes van pwr on op, en verbind die voor korte tijd met elkaar, als het goed is start je pc dan op als normaal.
werkt hier ook perfect :)

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:47
:X DOE DIT NIET MET EEN AT VOEDING !!! :X

Laat de topicstarter eerst even vertelling over wat voor voeding het gaat, AT of ATX. Daar hij zegt dat hij niet meer kan starten met de vroegere powerknop vermoed ik dat het om een AT-voeding gaat.
Het enige wat je in dat geval kan doen is de bedrading naar de vroegere powerknop lossolderen of lostrekken (indien het met plugjes is) en er de nieuwe bedrading aanhangen. Let op en meet alles goed uit, want het gaat hier om tweepolige schakelaars, daarmee kan je dus ook een kortsluiting maken als je niet oplet 8)7

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Verwijderd

De eerste was inderdaad een AT voeding. Het gaat namelijk om mijn oude bak. Dus ik moet eerst de draadjes los solderen en op die nieuwe voeding vastmaken.. Daar heb ik dan nog wel even wat werk aan :)

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

ja er staat 230 op die draadjes, dus een beetje kwaliteit schakelaar/hoesjes is wel aan te raden

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Topicstarter
Hey, thnx allemaal voor de reply's. De eerste voeding was idd een AT voeding, maar de nieuwe voeding is een ATX voeding.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-08 09:24

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Groen en zwart verbinden... :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

of gewoon je reset knop gebruiken als aan-uit schakelaar.

Verwijderd

effe naar Gamma, alles opgelost :)

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:22
Hoe wil jij een ATX voeding op een AT moederbord aansluiten???

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
BHZ-Robert schreef op 15 oktober 2002 @ 18:11:
Idd, dat vroeg ik me ook al af. Er zijn verder wel mobo's met zowel een AT als een ATX aansluiting, maar daarop zit gewoon op het mobo een PWR_SW aansluiting :?

• De-Fault
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-10-2025
BHZ-Robert schreef op 15 oktober 2002 @ 18:11:
Er zijn genoeg moederborden gemaakt die zowel AT als ATX ondersteunen...

is dus goed mogelijk.
Pagina: 1