Toon posts:

Fuji Finepix 2600Z of Canon Powershot A40?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijdje zitten zoeken naar een goeie camera. Ik wilde eerst de Canon A40 gaan kopen, maar toen ik net nog ff op GT zat te surfen, kwam ik een aantal foto's tegen van de Fuji Finepix 2600Z. Die zagen er echt super mooi uit. De Fuji is 30 euro goedkoper, word geleverd met 16MB, ipv de canon met maar 8MB. Lichtnetadapter, en de canon heeft die niet!

Wat zouden jullie kiezen?

Alvast bedankt,

Bluhhhh

Verwijderd

Topicstarter
*schop*

Heeft iemand een goed idee ?!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 14:09:
*schop*

Heeft iemand een goed idee ?!
zeker wel 8)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-12-2025

Erikie

www.erikie.nl

toevallig heb ik vandaag de a40 gekocht.. hij'z zeeer om te smullen :)..

traktor scratch!

Verwijderd

Topicstarter
Welke denk jij? :?

Verwijderd

Topicstarter
Die A40 is toch een stuk duurder dan de Fuji... Is de A40 wel een stuk beter dan de Fuji of niet ?

Verwijderd

mooody denkt de canon g3 :P

Verwijderd

Topicstarter
Whoehhahahah. Ik zit tussen deze 2 te twijfelen... Ben niet zooo rijk weet je :/

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

toch zou ik effe heel got doorsearchen.. Ik kwam tot de conclusie dat de a40 gewoon een hele goede prijs/kwaliteitverhouding heeft, dus heb ik m aangeschaft. en hij maakt echt mooie pics :).. ben er wel blij mee..

traktor scratch!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks.... Ik ga er nog ff over na denken :)

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Peetman

Tjah....

Canon A40 heeft meer instelmogelijkheden dan de fuji. Dit zou bijvoorbeeld bij het maken van nightshots handig kunnen zijn.

Dat van die 16 versus 8 mb maakt mijns inziens niet zoveel uit, je zal in de meeste gevallen toch geheugen bijkopen. Die fuji wordt ook nog geleverd met oplaadbare batterijen en een oplader dus dat scheelt ook weer in de aanschafkosten.

Als ik jou was zou ik ook even kijken naar de olympus c-220 zoom, die heb ik zelf, en daar ben ik erg tevreden over, met name op het gebied van batterij gebruik. De instelmogelijkheden zijn misschien wat beperkt.

• Mooody

Mooody

elmoody

A40: 328 euro in NL
2600: 324 euro in NL
Fuji A303: 378 euro in NL

ik ben Canon fan en zou zelf voor de A40 gaan...

als je iets meer te besteden hebt is de A303 aan te raden (3.2mp)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

oja, een nightshow met m'n canon.. gwoon je iso op 50 gooien, sluitertijd op 8 sec, en shooten maar :) .. lijkt wel alsof t overdag is! (izssut ook, maar het was toen errrrug donker)..

Afbeeldingslocatie: http://80.56.179.116:666/a40/donker.jpg

meer plaatjes staan in : http://gathering.tweakers..._messages/594770/15571823

traktor scratch!

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

http://www.tweakers.net/pricewatch/22070 en http://www.tweakers.net/pricewatch/26657

A40 €328,=
2600 €298,=

Ik heb zelf de Fuji ben hier zeer te spreken over, haarscherpe foto's,makkelijk in gebruik. Bij minder licht zoals 's avonds en 's nachts wat moeilijker foto's maken maar met een beetje oefening te doen en de belichting door de fuji is dan van zeer goede kwaliteit. Gebruik hem zelf tijdens het nachtvissen op karper.

Batterij gebruik valt reuze mee, ik heb er zelf 1300 mAh in zitten en daar kom ik eigenlijk nooit aan te kort.

Kortom een aanrader wat mij betreft, alleen natuurlijk niet objectief wat ik heb geen Canon :)

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

ps, ik heb die a40 bij correct (rotterdam) voor 379 mee genomen.. elders hadden ze m niet voor een lagere prijs, en ik heb geen deurbel, dus kunnen ze m niet versturen via internet :)

traktor scratch!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

ps, ik heb die a40 bij correct (rotterdam) voor 379 mee genomen.. elders hadden ze m niet voor een lagere prijs, en ik heb geen deurbel, dus kunnen ze m niet versturen via internet :)

traktor scratch!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

wauw, dubbelpost!

traktor scratch!

Verwijderd

Topicstarter
peetman schreef op 15 oktober 2002 @ 14:43:
Canon A40 heeft meer instelmogelijkheden dan de fuji. Dit zou bijvoorbeeld bij het maken van nightshots handig kunnen zijn.

Dat van die 16 versus 8 mb maakt mijns inziens niet zoveel uit, je zal in de meeste gevallen toch geheugen bijkopen. Die fuji wordt ook nog geleverd met oplaadbare batterijen en een oplader dus dat scheelt ook weer in de aanschafkosten.

Als ik jou was zou ik ook even kijken naar de olympus c-220 zoom, die heb ik zelf, en daar ben ik erg tevreden over, met name op het gebied van batterij gebruik. De instelmogelijkheden zijn misschien wat beperkt.
Bedankt voor deze informatie. Die C220Z was als voordeligste keus uit de consumentenbond gekomen. Batterij gebruik maakt me niet zoveel uit. Heb pas al 4 1600MaH batterijen met een PowerbankIII gekocht. Daar geen problemen dus over. Ik wil natuurlijk ook mooie nachtshots maken. Op dat gebied moet ik dus voor de Canon gaan. En geheugen koop ik zeker bij.

Heel erg bedankt voor deze informatie GoT'ers!

Ik ga nu nog denken over de Olympus C-220 Zoom, en de Powershot A40.

Nogmaals bedankt,

Bluhhhh

P.S. Welke camera maakt mooiere macro's? olympus c220 - Krachtschot A40 ?

Verwijderd

Topicstarter
3dubbelpost zou je bedoelen... :|

• Mooody

Mooody

elmoody

das de prijs in Luxemburg :)

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Rocky schreef op 15 oktober 2002 @ 14:57:
http://www.tweakers.net/pricewatch/22070 en http://www.tweakers.net/pricewatch/26657

A40 €328,=
2600 €298,=
quote]

De 2600 is wel 324,= in NL. Hij is 298,= bij TopVision, in Luxemburg. ik bestel hem liever hier bij een zaakje in Nederland.

Verwijderd

Topicstarter
Kan er op de Olympus C-220 Zoom nog een extra lens? En hoeduur is zoiets ? Hetzelfde voor A40, kan dat bij deze? En wat is hier de prijs van ?

Alvast bedankt,

Bluhhhh

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Peetman

Tjah....

Op de olympus kan geen extra lens.

Verwijderd

Topicstarter
peetman schreef op 15 oktober 2002 @ 15:53:
Op de olympus kan geen extra lens.
Op de A40 dus wel ?

• Mooody

Mooody

elmoody

als je gaat voor een 'budget' digicam moet je helemaal niet denken aan extra lensen etc, die zijn leuk voor mensen die wat serieuzer gaan fotograferen en als je dat gaat doen heb je ook weer een andere (professionelere) camera nodig...

Verwijderd

Topicstarter
Ah... Ik dank u hartelijk ;)
Dan nog 1 vraagje... Is een mini-statief in elke fotozaak wel te halen ? Las net de vakantieFAQ (ofzow) Daar stond dat die dingen 3 euro zijn. Klopt dat ?

Dank u allen

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

ps.. op de a40 kun je extra lenzen zetten.. dat vind ik een goed voordeel van dit budget cam.. (bijna semi prof).

traktor scratch!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-03 15:54

DynaMikeY

1976 Kever 1300

(jarig!)
Ik heb sinds juni dit jaar een Finepix 2600Z, en ik vind het een groot nadeel dat hij een vaste lichtgevoeligheid heeft van 100 ISO. Dit belemmerd het fotograferen in slecht licht situaties ontzettend.

Als ik nu een camera zou kopen zou ik de volgende criteria hateren (op volgorde van prioriteit):

1) Resolutie
2) Gevoeligheid
3) Optische zoom

Ik denk dat de 2600Z buiten de boot zou vallen door de slechte lichtgevoeligheid.

Overigens moet ik wel zeggen dat je schitterende foto's maakt met de 2600Z bij normaal licht situaties. Ook zijn de macro foto's erg scherp en strak, zie: http://www.tjello.nl/gsm.jpg

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• Mooody

Mooody

elmoody

Erikie schreef op 16 oktober 2002 @ 11:07:
ps.. op de a40 kun je extra lenzen zetten.. dat vind ik een goed voordeel van dit budget cam.. (bijna semi prof).
A40 bijna semi prof?
de G3 is nog niet eens bijna semi prof :)

Verwijderd

Topicstarter
Hehehe :)

ik ben vandaag even bij een aantal electronica winkels geweest voor wat informatie over de:

Powershot A40
Fuji 2600Z
Olympus 220C

Bij de Apollo heb ik erg weinig info er over gekregen. Ik ben even bij de Dixons binnen gelopen, waar ik erg goeie informatie kreeg. De Olympus valt voor af. Omdat de lens een stuk slechter is. De 2600Z is de lens ietsje slechter dan die van de A40, en dus ga ik zeker voor de A40. Omdat ik daar al verschillende foto's van heb gezien. 1 nadaal van de Canon; Hij is best wel groot :/.

Ik ben nu bezig met mijn oude camera (Sony DSC-P20) te verkopen. Als die is verkocht, ga ik de A40 bestellen!

Heel erg bedankt voor de info. Binnenkort zullen jullie wat (amateur) foto's van mij zien ;)

Greetz,

Bluhhhh
Pagina: 1