Toon posts:

Handleidingen MS Server producten.

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Ben benieuwd of iemand weet of er sites bestaan waar handleidingen - het liefst in het nederlands - zijn te verkrijgen met daarop step by step informatie over verschillende Microsoft Server producten zoals Systems Management Server, Exchange Server, SQL Server etc.

Thanx

• MADSMILE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-03 21:10

MADSMILE

Perl 4 life

Wat dacht je van www.technet.com ;)

"Perl 4 Life"

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:34

Arno

PF5A

Is zeker een aanrader ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
www.microsoft.com/exchange
www.microsoft.com/sql
www.microsoft.com/isa
www.microsoft.com/sms

niet zo gek moeilijk, tis wel niet in het nederlands, maar goed echte IT'er doen het ook niet in het nederlands maar in het engels ;)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Thanx voor jullie snelle posts.
Echter was ik ik ook op het idee gekomen om naar die sites te gaan. Maar het probleem met die sites vind ik dat er gewoon teveel opstaat. Hierdoor weet je als een beginner op het gebied van een bepaald product niet goed waar je moet beginnen. Vandaar dat ik graag andere sites wil zien....

• Arno

Arno

PF5A

Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 22:01:
Hierdoor weet je als een beginner op het gebied van een bepaald product niet goed waar je moet beginnen. Vandaar dat ik graag andere sites wil zien....
Sorry hoor, maar als beginner moet je echt niet aan heavy pakketten als Exchange, ISA, SQL of SMS gaan beginnen.... ik studeer al jaren als MCSE'er en ik heb ook niet al die kennis. Verwacht echt niet dat er één site is waar je alles in een oogopslag kunt vinden.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
Traag schreef op 14 oktober 2002 @ 22:11:
[...]

Sorry hoor, maar als beginner moet je echt niet aan heavy pakketten als Exchange, ISA, SQL of SMS gaan beginnen.... ik studeer al jaren als MCSE'er en ik heb ook niet al die kennis. Verwacht echt niet dat er één site is waar je alles in een oogopslag kunt vinden.
Nee ik verwacht ook niet dat je op 1 site alle info kan vinden.
Daarnaast versta ik het volgende onder beginner in zoals jij noemt 'heavy paketten':

* Weet wat je met het pakket kan en kunt, en waar het pakket voor bedoeld is en waar het pakket niet voor bedoeld is.
* Reeds ervaring met Active Directoy implementaties en management. MCP certificaten.

Maar echter heb ik nog geen gebruikservaring met pakket zoals Exchange, ISA, SQL of SMS.

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:03

_nethack

We're all MAD here

Kijk eens of er geen [onderwerp] for Dummies boeken over zijn.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:58
Traag schreef op 14 oktober 2002 @ 22:11:
[...]

Als je er al jaren over doet om MCSE'er te worden zou ik er maar mee stoppen. Dan heeft het volgens mij weinig nut ;)

• narotic
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-11-2021
Bij die pakketen (sowieso bijv. de standaard servers / services in Win .NET Enterprise Server) kun je vaak erg veel in de help ervan vinden. Staat vaak wel een kopje "Getting started" met soms ook een checklist van dingen die moet doen voordat je begint.
En Windows Servers zijn nou eenmaal te uitgebreid om ff snel te fixen. Ik ben zelf ook nog beginneling en heb nu t meeste een beetje draaien zoals ik wil (nog geen SQL, Exchange en ISA, alleen standaard OS met bv. wel MySQL...). Als er geen tijdsdrang aan zit zou ik gewoon een proberen wat te kloten.

Maar hoe zit het eigenlijk met dat MSCE? Kan dat ook als thuisstudie? En hoe hoog is het niveau ongeveer?

- = Step Into The Pit | Industrial Strength = -

• Arno

Arno

PF5A

Mark schreef op 15 oktober 2002 @ 02:15:
Als je er al jaren over doet om MCSE'er te worden zou ik er maar mee stoppen. Dan heeft het volgens mij weinig nut ;)
Hoezo niet goed lezen :?

Ik zeg niet dat ik na jaren nog geen MCSE'er ben, maar dat ik al jaren studeer. MCSE'er ben je niet na 3 examens en dan klaar. Je dient je kennis steeds uit te breiden, iet dat ik dus constant doe. Dat bedoelde ik dus aan te geven :+

Jeremy Clarkson

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-04 17:48

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie genoemde links, en de manuals die bij deze paketten geleverd word.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.