Pioneer DVD 106 en slecht lezen van cd's?

Pagina: 1
Acties:

• imp2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-07-2025
ik heb problemen met een in juni gekochte dvd speler type pioneer dvd 106, hij leest namelijk niet goed zelfgebrande audio cd's en datacd's die geschreven zijn in een Plextor 40/12/40A een verouderde a-open 36 speed leest deze cd's echter wel goed, ik maakte een mail naar de leverancier waarop ik na 13 dagen :( het volgende antwoord kreeg..

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Leverancier:
Waarschijnlijk is het probleem dat de gebrande cd's op een te hoge snelheid gebrand zijn. Daardoor kan het voorkomen dat de cd's niet of niet goed leesbaar zijn. U kunt proberen om de cd's op een lagere snelheid te branden.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
:ikkuh
Waarom leest een A-open cdrom speler deze cd wel goed dan?.
Leverancier:
Omdat Aopen een andere leeskop gebruikt dan Pioneer. Dit probleem doet zich namelijk al voor sinds de versie 105 van Pioneer. Niet elke laser is hetzelfde een Pioneer gebruikt nu eenmaal een laser die heel sterk is maar omdat deze stabiel is kan hij zich moeilijker aanpassen aan de sporen.

klopt dit nou???. wil dit dan zeggen dat mijn pioneer DVD drive veel beter en stabieler is dan een a-open drive, maar ik de cd's niet goed kan lezen in mijn pioneer dvd-speler??

't gaat me ff te ver.. kan iemand me helpen of dit klopt wat de leverancier mij verteld? en zoja wat moet ik nu doen dan?? vragen om een nieuwe DVD speler?? of moet ik maar een a-open cdrom speler in mijn pc schroeven... :(

duss...

Verwijderd

Tsja, of het waar is of niet, ik weet het niet.
Maar ik denk niet dat je een nieuwe DVDspeler nog kan krijgen, zolang hij verder wel goed functioneert, als je hem al in juni gekocht hebt..

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:36
Mijn 105S begon ook diverse cd's slechter te lezen, rwriteables werden bijvoorbeeld niet meer gelezen.
Ik heb heb open gemaakt en met een wattenstaafje met alcohol de lens schoongemaakt. Nu doet ie het weer prima.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:28

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> OM

Verwijderd

ik heb een maand geleden dezelfde dvd speler gekocht. ik heb geen problemen met cd's die op een "te hoge" snelheid zijn gebrand.
ik brand op 40x en kan ze zonder problemen afspelen.

• imp2001
toch misschien iets mee aan de hand dan, ik brand ze ook op 40x maar toch leest hij ze niet goed.. ik ga er gewoon even mee naar de leverancier denk ik.. vind het toch een raar verhaal..

En ik ga geen laser schoonmaken als deze nog in de garantie zit..
En waarom zou ik dan geen nieuwe dvd speler kunnen krijgen als deze ruim in de garantie zit?.

iig thx voor responses.. :D

duss...

Verwijderd

/me heeft ook een Pioneer 106.

En ik heb ook veel problemen met het lezen van cd's. Vooral mijn films doen het heel slecht ongeveer 50% kan die niet goed lezen. Cd's waar geen grote bestanden op staan doen het prima. Ik vind dit ook een slechte zaak.

• imp2001
volgens de leverancier ligt het nu aan de cdkes Platinum 40x gebruik ik iig, opzich heb ik met andere cds en originele cds geen problemen ik kijk het iig nog wel even aan en wacht het wel even af. alleen lastig dat er nog 120 platinum cdkes in de kast liggen |:(

duss...

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-03 19:19
Kan inderdaad aan de platinums liggen.. zijn al niet mijn favoriete merk cd's en in combinatie met de plextor (die sowieso al wat zwakker brand dan bv een liteon) kan ik me voorstellen dat een DVD drive eerder problemen heeft met lezen dan een normale cdrom drive.

Inderdaad proberen of je de problemen nog hebt wanneer je ze op 24x of lager brand.

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-03 15:42

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Ik gebruik platinums, een Lite-On 40x en de Pioneer 106, maar bij mij geen problemen.
Nou moet ik ook wel zeggen dat de ene Platinum spindle betere cd's bevat dan de andere (Platinum spindle).

Make music, not war

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:03
Ik gebruik platinums 40x, een plextor 40/12/40a en heb zelf ook een pioneer 106. Maar ik heb nooit een probleem gehad om een cdtje terug te lezen op mijn poineer 106.

Zelf heb ik juist een poineer 106 gekocht omdat mijn vorige poineer echt alle cd's goed las. En tot nu toe moet ik eerlijk zijn: hij leest echt goed.

Verwijderd

de 106 die hier ergens rond hangt werkt prima hoor :) zelfs met (imo)brakke Lifetec cdtjes @ 48x gefikt :D

lekkere stabiele lees snelheid :D tov mijn liteon

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-03 11:54
mijn 106s leest opzich wel alles wat ik er tegenaan gooi, alleen mag het van mij wel ietsje sneller gaan...
maarja, dvd spelers zijn altijd al slechter geweest in het lezen van cd's. de pioneer leest ze nog het best van allemaal.

• imp2001
hmmm t wordt steeds gekker :D maar goed ik probeer nog van alles en ga als het me niet bevalt gewoon terug..

Ik had voorheen ook een pioneer ander type geen id meer welke, en deze las inderdaad ook alles maar had dan ook nog een 2x speed bakker..

duss...

• D3ton4tor72
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-03 14:55

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

Zeg imp, heb je de firmware van de DVD-rom drive wel eens geflashed ?
Ik heb nl. ook de 106s

Heb eventueel nog wel een *kuch* regiovrije firmware voor de 106 mocht je interesse hebben.

Verwijderd

ja ik heb wel interesse. ik krijg morgen mijn 106S als het goed is.

• D3ton4tor72
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-03 14:55

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 16:16:
ja ik heb wel interesse. ik krijg morgen mijn 106S als het goed is.
Contact me @ ICQ: 20861540 of MSN: D3ton4tor72@msn.com voor degene die de firmware wil

edit: he is dat bubbles in je usericon drekstuut ? bubbles is zekers relaxxxxed ;)

• Maniakje
  • Laatst online: 20-01 20:20
Ook de 106s hier. Hij leest hier alles zonder problemen, zolang de cd maar schoon is. Zodra er een vlekje op zit waar een andere cd speler nog geen moeite mee heeft, haakt de 106s af.

The sentence below is true.
The sentence above is false.

• imp2001
D3ton4tor schreef op 27 oktober 2002 @ 13:37:
Zeg imp, heb je de firmware van de DVD-rom drive wel eens geflashed ?
Ik heb nl. ook de 106s

Heb eventueel nog wel een *kuch* regiovrije firmware voor de 106 mocht je interesse hebben.
zeker interresant :9

duss...

Pagina: 1