Toon posts:

Windows xp ziet schijven niet, raid controller wel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste excuses voor gisteren (in mijn wanhoop was ik wel erg opdringerig :) )

Maar ik zit dus nog steeds met een probleem,
Na gekloot met linux zijn mijn schijfjes in de war, FDISK ziet ze als twee schijven van 12 gig (en als ik ze in RAID zet als eentje van 24 gig), en windows XP ziet ze helemaal niet.
Ik had door dat dit iets met de RAID-drivers te maken kon hebben, en die had ik dus op een floppy gezet, en dan druk in het begin van de installatie van Windows XP op F6, daarna kan ik gewoon de drivers laden. Alleen zegt windows dan dat ie de drivers zelf wel heeft, en dan kun je op S drukken (om de driver van de diskette te gebruiken, en op Enter voor de windows-driver), en dan begint de ellende want als ik er voor kies om de driver van de diskette te gebruiken moet ik dus op de S drukken, en als ik daar op druk reageert ie helemaal niet. Ik kan alleen op enter drukken( en dus de drivers van windows te installeren). Ok dat doe ik dan maar.
Dan komt het menu van :Druk op enter om windows nu te installeren enz...
En dan druk ik op enter, en dan zegt ie: Windows kan geen hardeschijven detecteren, druk op F3 om setup af te sluiten.
Hoe kan ik mijn schijven weer normaal krijgen?

Verwijderd

welke raid controller heb je ?

Verwijderd

Er zit een BUG in de instalatie van windows je moet nmlk niet zo als aangegegeven op S drukken maar op E.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 20:29:
welke raid controller heb je ?
Het is een HPT372 controller,

en ik zal dat met die BUG meteen ff proberen...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 20:30:
Er zit een BUG in de instalatie van windows je moet nmlk niet zo als aangegegeven op S drukken maar op E.
Klopt, schandalig die bug, vind ik persoonlijk een van de grootste bugs van XP.

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt!
Echt harstikke bedankt, als je eens in de buurt bent kom den ff een koud biertje halen :) !
Pagina: 1