Toon posts:

Hoe heet dat en waar te vinden.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een oud spelletje dat ik vroeger altijd speelde. Het was op mijn MSX(lijp ding !) . Het was een spelletje dat je met een poppetje(ofzo) een level moest halen en het werd dan steeds moeilijkere. Je moest via touwen over een meertje springen enzo of je moest via een waterlelie/blad over het water enzo.

Ik heb geen idee meer hoe dit spelletje heet? Kan zijn iets in de richting van Monkey iland ofzo maar weet het niet zeker.

Iemand een IDee ? en weet ook iemand waar ik deze eventueel voor mijn msx emulator kan downloaden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

was dat misschien 'frog' of een kloon daarvan? dat was (uiteraard) met een kikker die over boomstammen die op water dreven heen moest of vorr auto's langs! could be!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StyXL
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Was het misschien Pitfall?

http://www.vgmuseum.com/images/msx01/8.html

Oh, voor de emulator. Ik weet eigenlijk niet of dat hier gepost mag worden, maar google deed het nog de laatste keer dat ik keek.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iznogood
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Pitfall :) meesterlijk spel .. en de MSX een meesterlijke computer :)

Just as Good

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kweet misschien wel wat je bedoelt, ff denken.

was het met touw over water springen en was elk nieuw scherm een hindernis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Laten we er een 'hoe heet deze game'-topic van maken :P

Ik ben op zoek naar een game waarbij je een aantal poppetjes bestuurde die door een stad moesten lopen en opdrachten moesten vervullen. Je kijkt er van schuin bovenaf op neer en het geluid wat ik me herinner is het woord 'selector' of 'skeletton'.

Wie o wie????

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iznogood
  • Niet online
Wokschotel schreef op 14 oktober 2002 @ 20:47:

Ik ben op zoek naar een game waarbij je een aantal poppetjes bestuurde die door een stad moesten lopen en opdrachten moesten vervullen. Je kijkt er van schuin bovenaf op neer en het geluid wat ik me herinner is het woord 'selector' of 'skeletton'.

Wie o wie????
Welke console ? Ook msx ?

Just as Good

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iznogood
  • Niet online

Wie o wie????
Anders zou ik zeggen GTA

Just as Good

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Artartic land ofoz heet dat kweet da zeker.. was met een mannentje met rode haren en kon je zo leip lopen.. Had je zo'n plas met van die straaltjes en kon je op sprinten... verder kwamen nog rare dingen aan rollen zoals boomstammuh.. het is geen pitvall.. kheb zelf al die spellen nog in een doos...

GrtzZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie o wie????
Dat is Syndicate inderdaad. Ook altijd een mysterie geweest voor mij wat ie nou precies zei. Misschien 'assassinate' of 'indoctrinate'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 1ste is Athletic Land

Je kan em hier spelen: http://www.classicgaming.com/jmsxemu/index10.htm

Of er nog copyright op zit, geen idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is niet echt ontopic, maar ik weet wel dat ik Impossible Mission een meesterlijk spel vond op de C64!!

Eens kijken of ik die binnenkort weer eens kan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iznogood schreef op 14 oktober 2002 @ 20:49:
[...]

Welke console ? Ook msx ?
HEY! MSX is geen console he :(
Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 00:45:

Copyright vervalt nog lang niet...uit mijn hoofd was Athletic Land uit 84 tenminste. Je kunt je hoogstens afvragen of het Konami nog wat interesseert. Vrijgegeven is het niet iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok mijn beurt, in het spel ben je een jochie en moet je zombies vermoorden met een katapult, ben al tijdje op zoek naar dit spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02:58

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 08:28:
Ok mijn beurt, in het spel ben je een jochie en moet je zombies vermoorden met een katapult, ben al tijdje op zoek naar dit spel.
Monster bash misschien :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja die was m! thnx =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oja en als jullie toevallig de naam van deze amiga spel kennen, t is een platform, moet je met een ventje aliens afknallen. Jammer genoeg kan de beschrijving niet beter :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 00:45:

YEa dat was m'.. kzat dr dit in de buurt.. Het is voor mij echt zo lang geleeduh dak al die games heb gespeeld op de MSX...
grtz m8'z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 08:41:
Oja en als jullie toevallig de naam van deze amiga spel kennen, t is een platform, moet je met een ventje aliens afknallen. Jammer genoeg kan de beschrijving niet beter :s
Flashback?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2002 08:52 . Reden: quote erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

huh nee niet flashback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Het is idd Syndicate :) Thanx iedereen :> !

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09 16:28

BdR

TV is gooder then books

Turrican? zie hier freeware windows versie (freeware!!! link aub dus niet verwijderen)

mijn web games -> Impossible Snake 2 :: Impossible Snake :: Snake Slider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

DoctorV64

Cosmopoliet

Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 01:22:
Het is niet echt ontopic, maar ik weet wel dat ik Impossible Mission een meesterlijk spel vond op de C64!!

Eens kijken of ik die binnenkort weer eens kan 8)7
Gaaf dat spel had als een van de eerste speech, ging als ik het nog goed heb zo:
uninvited visitor, stay a while.. stay forever !! (kwam daar nou nog een eng lachje achteraan of beeld ik me dat zelf nog steeds in 8)7

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BdR schreef op 15 oktober 2002 @ 10:06:
[...]

Turrican? zie hier freeware windows versie (freeware!!! link aub dus niet verwijderen)
eh nopez dat is m niet, k kan nog iets vaags herinneren dat die aliens hun klauwen in de rug van een mens deden ofzow(ja vaag :x)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DoctorV64 schreef op 15 oktober 2002 @ 10:11
Kwam daar nou nog een eng lachje achteraan of beeld ik me dat zelf nog steeds in 8)7
IK meen mij dat lachje ook te kunnen herinneren. IK weet iig wel dat het een koningsspel was... met al die robots waar je overheen moest springen. Ik kan me alleen niet meer herinneren of ik em ooit uit heb gespeeld...

Weet iemand trouwens of er ooit een spel van The Transformers op de C64 is geweest. Kan me wel herinneren dat ik ooit Mask en G.I. Joe heb gespeeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

DoctorV64

Cosmopoliet

Die puzzels waren toen al behoorlijk moeilijk (in mijn beeld althans ;) ). Transformers, daar ik zeker weten een spel van geweest op de €64, alleen was het geen toppertje. Uitgebracht door Ocean.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er was nog een spel voor Flashback....
Afbeeldingslocatie: http://www.emucamp.com/reviews/genesis/fb4.gif

Dat was vector-drawings ipv sprites. Outworld? Other world? Iets in die geest..

Gevonden, het was "Another World"...
Afbeeldingslocatie: http://uvlftp.arteh.com/teran/anothwpc.GIF

Met dank aan Universal Video Game List:
http://uvl.arteh.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Another World ja....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx Anusch. Dat was nog eens een intro he? En voor die tijd.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat was zeker een wreeeeed spel. Wel redelijk lastig! Heb ik ook nog op mn 386je gespeeld... *sigh*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar krijgen we flasfbacks van... ( ;) )
Herinner je je het beginscreen of de box-art niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

another world is echt een goed spel, maar helaas niet het spel dat ik zoek.Ik kan jammer genoeg niet veel meer herinneren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 12:48:
another world is echt een goed spel, maar helaas niet het spel dat ik zoek.Ik kan jammer genoeg niet veel meer herinneren
Sjah het is geen platformer anders zou ik zeggen: Alien Breed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t is wel een platformer maar geen alien breed, alien breed is vanaf boven (d8 ik?)
Pagina: 1