DigiBeer schreef op 15 oktober 2002 @ 13:38:
"Meer spanning bedoel je "
Nope leds geven echt licht bij een bepaalde stroom. Met het zogenaamde voorschakel weerstandje beperk je de stroom. De hoeveelheid licht die een ledje geeft is afhankelijk van de hoeveelheid stroom door het ledje. En golflengte variaties zijn het gevolg van temperatuur schommelingen.
Jah... duh...
Als je me wil verbeteren, lees dan wel even goed want dat heb je denk ik niet goed gedaan.
Er wordt het volgende gezegd (gelukkig is die die poster zich bewust van het feit dat hij mogelijk iets niet helemaal goed zegt, maar wel doorheeft dat er wat moet gebeuren):
moest je behalve ledje nog weerstanden ed vervangen? (omdat ze meer stroom nodig hebben ofzo)
Dus dat die weerstand vervangen moet worden is hem duidelijk; maar suggereert dat hij meer stroom moet hebben (ofzo)
En dat is dus niet waar; ik zeg dus dat de led meer spanning nodig heeft.... en daar maak ik echt geen fout bij.
Okee, dat het niet de spanning maar de stroomsterkte is die uiteindelijk zorgt voor de mate waarin de led fel is, heb je gelijk in. Misschien ook wel zinnig als ik dat erbij vermeld had; maar ik heb geen onwaarheden lopen uitkramen