Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

blauwe leds in muis

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft er blauwe led in een Logitech Mouseman Dual Optical gesoldeerd en hoeveel cmd was dit ledje?

Geeft ie nu een beetje veel licht?

Ik wil de mijne wel gaan modden maar dan is het makkelijk als het in 1x goed gaat :D.

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
ik heb es een M$ muis met blauwe leds gemod... maar dat was niet zon succes :(
als ik jou was, zou ik het niet doen, want je muis zal niet lekker meer gamen

Mn 3D printer blogje..

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 18:01

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Blauwe led heeft meer spanning nodig dan een rode....
Als je er een blauwe in prikt, krijgt hij vrijwel ongetwijfeld te weinig spanning en zal hij niet op volle sterkte branden... Helaas ook nog eens te weinig om je muisje lekker te laten muizen.

Met een staartmuis kan je het wel doen door de stroom elders weg te tappen maar met een draadloze wordt het een stuk lastiger; je zal dan sowiezo een extra batterij in je muis moeten wrotten

Verwijderd

Topicstarter
Het is een muis met draad

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Owkee.... in dat geval:

Gewoon een flink heldere blauwe led kopen.

Dan de +5V en de 0V van je muis opzoeken

De led in serie zetten met een weerstand van ongeveer 75 ohm en aansluiten op de genoemde polen.

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:26
Ik zou er niet aan beginnen eerlijk gezegd, ik wou het ook doen maar heb teveel reacties gehoord van mensen waarbij muis niet meer zo goed deed als daarvoor en dan is het natuurlijk het modden niet meer waard, vind ik dan.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Verwijderd

je kunt hem gewoon modden hoor (TIP: gebruik de HELDERE leds uit de nu lopende IA), zolang je het originele ledje maar goed bewaart en niet molt!
Mocht ie ut dan nie meer doen, gewoon de originele terugzetten :)

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-11 13:22
En dus idd niet zoals ik had gedaan de rode led mollen. :)
Je moet trouwens wel uitkijken dat je led wel in de originele behuizing houd anders schijnt hij in de sensor en dan raakt je muis in de war.

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:48

aKra

Intentionally left blank.

Ik had hier een hele oude optical, ik had er een blauwe led in gedaan en dat resulteerde in muis hier en daar, dan denk je "Even op reply drukken" en dan klik je ineens op je klok rechtsonderin, hij kan het gewoon te slecht uitlezen.

Maar bij iedereen heeft het weer een ander resultaat...

Intentionally left blank.

Verwijderd

Ik heb het ook gedaan met m'n muisje. Hij draait inmiddels al een aantal maanden perfect op een blauw ipv een rood ledje :)

Afbeeldingslocatie: http://www.bart-on-tour.com/img/muis1.jpg

Dit was trouwens gewoon de meest felle LED die ik kon vinden :Y)

• supermadcow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-03-2021
het werkt wel alleen het heeft wel veel meer stroom nodig

pc specs z750 uit 2004 met laser x-treme gp 2006 van r6

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 10:00:
Ik heb het ook gedaan met m'n muisje. Hij draait inmiddels al een aantal maanden perfect op een blauw ipv een rood ledje :)

[afbeelding]

Dit was trouwens gewoon de meest felle LED die ik kon vinden :Y)
is dat niet een dual optical?

moest je behalve ledje nog weerstanden ed vervangen? (omdat ze meer stroom nodig hebben ofzo)

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Pixal schreef op 15 oktober 2002 @ 12:10:
[...]

is dat niet een dual optical?

moest je behalve ledje nog weerstanden ed vervangen? (omdat ze meer stroom nodig hebben ofzo)
Meer spanning bedoel je ;)

Lijkt me wel omdat een blauwe led zo'n beetje meer dan de dubbele spanning nodig heeft om lekker te werken.... OF hij heeft dus de spanning elders weggetapt... maar ook dan is alsnog een (in dit geval) extra weerstandje nodig....

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:52
FXL schreef op 14 oktober 2002 @ 20:27:
ik heb es een M$ muis met blauwe leds gemod... maar dat was niet zon succes :(
als ik jou was, zou ik het niet doen, want je muis zal niet lekker meer gamen
Gewoon MS is voldoende hoor!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:37

BaRF

bijna kerst

ik heb een half uur geleden 2 blauwe leds in mn safeway 4d muis geramt en die doet het beter dan ooit tevoren :D

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• DigiBeer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-10 16:14
"Meer spanning bedoel je "
Nope leds geven echt licht bij een bepaalde stroom. Met het zogenaamde voorschakel weerstandje beperk je de stroom. De hoeveelheid licht die een ledje geeft is afhankelijk van de hoeveelheid stroom door het ledje. En golflengte variaties zijn het gevolg van temperatuur schommelingen.

zie ook:
http://www.lc-led.com/products/q500jpf4d.html
http://www.sun-led.com/Products/LMR32XX.htm

Verwijderd

nou, ik heb er net ook een blauwe in die optical gedaan
werkt perfect
binnen 1 minuut klaar :) , dus het is blijkbaar erg makkelijk

en die blauwe brand even fel als die rode die er voorheen inzat
dus zonder verdere verandering van weerstand waardes

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-11 15:52

spacy

+++

ik zit nu met de sampleledjes uit de IA tegen de onderkant van mijn mouseman cordless te schijnen,
en hij lijkt op alle kleuren goed te reageren, zelfs op wit en uv reageert ie,
ik zou alleen niet weten of deze testmethode garandeerd dat je ledje gaat werken,
en je hebt idd voor de wit, blauw uv en groen uit de IA meer spanning nodig als dat draadlose muisjes kunnen leveren, dus die zijn alleen mogeluijk met staartmuis of extra batterij ofzo

• Freaked
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:11

Freaked

..

Wie niet waagt wie niet wint.. :?

..

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

DigiBeer schreef op 15 oktober 2002 @ 13:38:
"Meer spanning bedoel je "
Nope leds geven echt licht bij een bepaalde stroom. Met het zogenaamde voorschakel weerstandje beperk je de stroom. De hoeveelheid licht die een ledje geeft is afhankelijk van de hoeveelheid stroom door het ledje. En golflengte variaties zijn het gevolg van temperatuur schommelingen.
Jah... duh...

Als je me wil verbeteren, lees dan wel even goed want dat heb je denk ik niet goed gedaan.
Er wordt het volgende gezegd (gelukkig is die die poster zich bewust van het feit dat hij mogelijk iets niet helemaal goed zegt, maar wel doorheeft dat er wat moet gebeuren):
Dus dat die weerstand vervangen moet worden is hem duidelijk; maar suggereert dat hij meer stroom moet hebben (ofzo)

En dat is dus niet waar; ik zeg dus dat de led meer spanning nodig heeft.... en daar maak ik echt geen fout bij.

Okee, dat het niet de spanning maar de stroomsterkte is die uiteindelijk zorgt voor de mate waarin de led fel is, heb je gelijk in. Misschien ook wel zinnig als ik dat erbij vermeld had; maar ik heb geen onwaarheden lopen uitkramen :|

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

spacy_ schreef op 15 oktober 2002 @ 14:30:
ik zit nu met de sampleledjes uit de IA tegen de onderkant van mijn mouseman cordless te schijnen,
en hij lijkt op alle kleuren goed te reageren, zelfs op wit en uv reageert ie,
ik zou alleen niet weten of deze testmethode garandeerd dat je ledje gaat werken,
en je hebt idd voor de wit, blauw uv en groen uit de IA meer spanning nodig als dat draadlose muisjes kunnen leveren, dus die zijn alleen mogeluijk met staartmuis of extra batterij ofzo
Yeah baby! Goed nieuws :D Dan ga ik de eerste UV-LED mod op een optische muis doen! >:)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Mitchelll010
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:00
heb em al is eerder gezien geloof ik met uv to bad >:)

• DigiBeer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-10 16:14
Inderdaad wfvn je hebt geen onwaarheden verteld het helegevolg is dat er meer spanning over komt te staan.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

DigiBeer schreef op 15 oktober 2002 @ 15:28:
Inderdaad wfvn je hebt geen onwaarheden verteld het helegevolg is dat er meer spanning over komt te staan.
:) Dan zitten we weer op 1 lijn

• metalant
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-10 20:35
Krijg je met UV licht geen kleurverschil in je hand?
Straks moet je gaan uitleggen waarom je pink zo bruin ziet :)

• Freaked
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:11

Freaked

..

metalant schreef op 15 oktober 2002 @ 15:34:
Hehee, een soort Zonnebank ffect op je pink })

..

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

metalant schreef op 15 oktober 2002 @ 15:34:
ROFL :P
Maar dat zal niet zo snel gebeuren denk ik, want volgens mij is zonnebank UV een andere golflengte (en veel sterker natuurlijk)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Ik ga mijne maybe modden met groen oid... Blauw is een beetje afgezaagd ;)

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-11 08:38
Afbeeldingslocatie: http://www.homepages.hetnet.nl/~peggeman/images/mod/openmouse0.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.homepages.hetnet.nl/~peggeman/images/mod/openmouse1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.homepages.hetnet.nl/~peggeman/images/mod/mouse.jpg

Het kan dus wel heel goed.
Je moet uiteraard een hele felle (dacht 3000CMD) Of juist gewoon de felste die je maar kunt krijgen gebruiken! 8) En als het niet werkt gebuikt je de oude ledje toch gewoon weer?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Pagina: 1