Toon posts:

pctv pro beeld en geluid niet synchroon (win2k)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pctv pro onder windows 2000 en ik merkte dat met de nieuwe drivers (reinstall) het beeld en het geluid niet synchroon lopen als ik tijdens het tv kijken andere programma's gebruik.
Heb gemerkt dat het scheelt als ik de prioriteit van het proces verhoog.
Heeft iemand een betere oplossing, en mocht dat niet zo zijn, weet iemand hoe ik bij het starten van het programma de prioriteit meteen kan verhogen?

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 21:10
Tsjah, ik zou even kijken of je DirectX nieuwste versie hebt, en eventueel wat met de instellingen klooien :/ www.pinnacle.com moet je ook es kijken, ze hebben geloof ik een hoop drivers geupdate :)

Verwijderd

Topicstarter
heb al de laatste versies van zowel directx en de pctv pro :(

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 21:10
Staan ook al je IRQ's enzo goed? De kans is klein dat het daaraan ligt maar je kunt het altijd controleren natuurlijk.....

Verwijderd

Topicstarter
Vergeeft win2k die meuk niet allemaal zefl (shared op 7 oid).
Anywayz, met de oude drivers had ik het niet, en als ik de prio verhoog heb ik er geen last van.
Er is ook een oude thread van die ik met de search had gevonden, maar daar stond geen antwoord in, en toen ik die omhoog schopte werd er direct een slotje op gekwakt.
Ik vrees dat ik pinnacle moet gaan mailen....

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit probleem nog steeds, wordt van pinnacle ook niet wijzer. Heeft iemand een idee?
Heb de searcg gebruikt, maar kan het antwoord niet vinden....

Verwijderd

hmm leuk dat ik over dit probleem lees

ben er zelf ook mee bezig en heb gemerkt dat ie beter draait als ik op high proces kies

btw ik draai winxp

en heb een a7v133

Verwijderd

Topicstarter
dat had ik idd ook al ontdekt, maar dat is dus mooi niet wat ik wil, want andere processen draaien dan langzamer. Heb ook RH8 op het zelfde systeem draaien, en daar heeft hij er ook last van maar veel minder. Had er eerst géén last van.
Ik dacht toen ik deze kaart kocht dat hij überhaupt geen cpu load zou genereren, maar dat blijkt dus niet zo te zijn.
Weet wel dat ik het met de vorige drivers niet had, maar om nou weer terug te gaan.... ;(

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Buddha zie kicken binnen 24 uur

Daarnaast: geef eens specs van je moederbord (cpu, chipset en geheugen en wat je er verder in hebt hangen)

Ik geef toe dat Pinnacle niet de beste is qua support en drivers (heb ook een pc tvpro) en heb veel moet vloeken en schoppen voordat ik het aan de praat had :{

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Abit KT7-Raid, met een athlon 900mhz, een Matrox G450 dualhead kaart, 512mb geheugen, pioneer DVD, Plextor 12x brander, 2x30gb ibm en 1x 30gb seagate, verder een realtek 10/100 netwerkkaart, een Dynalink ISDN kaart en dus die Pinnacle PCTV pro.
Geheel draait in de probleem situatie onder win2k sp2, met laatste via drivers en laatste drivers van alle hardware, tenzij het automatisch herkend werd. Ook laatste directx. Staat ook Red Hat 8 op, en daar bestaat het probleem niet. Ook met de vorige installatie (met oude pinnacle drivers/software) had ik er ook geen last van. Als ik de prioriteit van het proces verhoog is het aanzienlijk minder, maar dan worden andere programma's ook weer een stuk trager.

• FdG
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 15:08

FdG

Ik heb er ook last van; op een P4 2.oA, 512Mb en Geforce3 Ti500. Het zit hem gewoon in de drivers; of in de PCTV Vision software. Het probleem is namelijk wel minder als ik TV kijk met Cyberlink PowerVCR !

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Ik draai dus versie 5.1
LEESMIJ voor versie 5.10 (031) 25.04.2002
Dit bestand bevat belangrijke informatie voor het gebruik van PCTV (pro).
Mocht u in verband met PCTV (pro) op problemen stuiten, raadpleeg dan het handboek of dit bestand.
Op een PIII-500 (Intel) op een Abit BH6 met de Intel BX chipset, naast een Matrox G450 dualhead en 384MB intern geheugen. Zonder problemen (eindelij) onder Windows 2000 Pro UK.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Topicstarter
ik dus ook. Maar het blijft traag, en als ik tv kijk vreet hij cpu. Weet iemand alternatieve software?

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:57
het ligt aan de nieuwe software

die overlay modules zijn vele malen trager in verglijking met het 4.x pakket die de hardware dus wél direct aan stuurde.

ik heb die 5.x reeks 1x geprobeerd en er daar na keihard weer afgetrapt.

komt ook een beetje door die nieuwe functies die erin zitten waardoor je beeld fijner en scherper zou moeten zijn, maar het maakt je TV-kaart wel een stuk trager.

op een P2 is het met de nieuwe software onmogelijk om nog normaal TV te kijken :{

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Verwijderd

pi0d: Pinnacle? Bekend probleem zodra je compressie gebruikt. Bij mij werkte het volgende wel: eerst opnemen in uncompressed mode (heavy!) en vervolgens alles over zetten naar de compressie die je het liefst gebruikt. Btw tha playa is ook een player die nie syngroon afspeelt. Winamp3 wel en natuurlijk onze ms warez ook.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

http://btwincap.sourceforge.net samen met
http://www.dscaler.org
was bij mij de oplossing

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Topicstarter
wil overigens helemaal niks opnemen.
Krijg dscaler niet aan de praat, maar heb er ook maar even naar gekeken, zal eens verder neuzen. Zijn er nog meer alternatieven?
Pagina: 1