Ongeldige systeemdiskette

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:50
Ik had zojuist een wanhopige collega aan de lijn die windows xp maar niet geinstalleerd krijgt. Hij gebruikt een intel mb. en heeft de cd-rom als first bootdevice ingesteld. Hij krijgt steeds de volgende melding: "ongeldige systeemdiskette" Wat is er aan de hand?

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

(jarig!)
Kijk eens of de cd beschadigt is?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Is het een originele cdrom van XP? Als het een kopie is heb je kans dat deze niet bootable is. Dan moet je even naar www.bootdisk.com om de opstartdiskette's te downloaden :)

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Lijkt me dat ie een floppydrive in zijn drive heeft en z'n CDRom station geen CD boot ondersteund... Dat, of de bootCD is beschadigd...

Forget your fears...
...and want to know more...

• pinockio
  • Laatst online: 25-05 11:48
Om de een of andere reden start de computer niet op van CD en probeert van de harddisk op te starten, waar nog geen geldige master boot record op staat....

Als het met wat stoeien met BIOS-instellingen (en evt. met kabels, de CD-ROM als secondary slave instellen en monteren) dan is de laatste oplossing: op een andere computer de startup-diskettes maken :z

Nog een mogelijkheid: roep er een ervaren tweaker bij :7

Edit: inderdaad.... heeft hij wel een originele dan wel bootable gebrande :X CD??? (Daar had ik nog niet eens aan gedacht...)

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Rocketman
  • Laatst online: 10:50
De Windows 98 cd-rom geeft dezelfde melding.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

(jarig!)
Zit-de-stekker-in-het-stopkonatct-vraag.

Er zit toevallig geen diskette in die computer he?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

heb ik net ook gehad, ligt of aan de first boot device of ad cd die niet bootable is

• The Third Man
  • Laatst online: 08:40

The Third Man

The Third Jellyfish

Nog een zit-de-stekker-in-het-stopcontact vraag: is het toevallig niet de upgrade?

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-08 19:02

boesOne

meuh

Rocketman schreef op 14 oktober 2002 @ 20:21:
De Windows 98 cd-rom geeft dezelfde melding.
De win98 cd is niet bootable..
Maarree .. is dit een nieuwe pc die geinstalled moet worden ofzo ?
Als dat zo is : boot van een flopke.. fdisk een nieuwe partitie.. doe fdisk/mbr.. fromat de handel..
kopieer de i386 map van de XP cd naar C:.. en start vanuit dos winnt.exe [in de i368 map op C:.. ]..
Later kan je die fat32 partitie omkatten naar een ntfs volume..

Als dat niet zo is.. doe eens wat meer info... waarom is ie aan het installen.. specs..

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Verwijderd

-boesOne- schreef op 14 oktober 2002 @ 20:45:
De win98 cd is niet bootable..
De originele wel hoor ;) Alle originele full cd's van Microsoft Windows zijn bootable.

Gewoon even controleren: zijn die Win98 en WinXP cd's origineel? Nee? Dan andere gebruiken die wel bootable zijn. Als er maar één cdrom speler in het systeem zit en hij boot niet vanaf cdrom is er maar één reden: verkeerde kopie.

• Big4SMK
  • Laatst online: 03-08 12:08
Nog een zit-de-stekker-in-het-stopcontact vraag:
Zitten alle kabels wel goed aangesloten? (het komt nog wel eens voor dat je een IDE kabel op 2 manieren in een apparaat kan stoppen...en ondersteboven werkt echt niet)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Ongeldige systeemdiskette, en het melden dat hij een Intel mobo heeft maakt het een PMG topic :? Niet dus. Check de search en Voor alle "M'n PC doet het niet" topics!

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.