[VB]Zien of een exe draait

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• Squall-sX
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 11:11
Na 4 uur msdn-en, en ff de search van got gebruikt te hebben (die geeft wel nog steeds een hoop irrelevante onderwerpen, ma allez, kan ook aan mijn keywords hangen >:) , maar ik wist geen juiste manier om het te zoeken), richt ik mij tot de gotters zelf.

Uitleg: Ik wil dus met liefst VB (C++ is tweede keus) een programma maken dat kijkt of een bepaalde exe (in mijn geval HLDS.exe, en nog een paar andere EXEs van andere games) aan het draaien zijn, en indien niet, deze opstarten (langs een link of rechtstreeks, hangt ervan afof langs de link mogelijk is). Op deze manier kan ik dan door middel van een gewoon tekstdocument en een apache server met php vanop afstand langs php vb aansturen om de gameservers te starten of te stoppen.
Reden: tis hier terug lan binnenkort, en constant scherm en toetsenbord hersteken ben ik beu, en pcanywhere is te traag, kwerk veel liever langs een webinterface.

opgesomd: één of andere functie om met vb te controleren of een exe draait of niet

Verwijderd

je bent opzoek naar de psapi ,succ6 :Y)

Verwijderd

Yarvieh,
Wat is de psapi?

Squall-sX,
als je naam van de window weet (note: hoeft niet dezelfde te zijn als in de title) dan kan je de API functie FindWindow gebruiken.

CJ

Verwijderd

Yarvieh,
Wat is de psapi?
Open msdn, klik index, typ psapi en presto! of voor de online versie [google=psapi] 1e link.

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 20:01:
Yarvieh,
Wat is de psapi? URL van google of de URL van de msdn?
www.google.com
http://msdn.microsoft.com
Kennis is iets waar je moeite voor moet doen.

• madwizard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2024

madwizard

Missionary to the word of ska

In de platform SDK (en dus waarschijnlijk ook op msdn) staat een C voorbeeldje om alle processen langs te gaan met de process status API (psapi). PSAPI is geloof ik NT-only, voor win9x & co kun je de toolhelp API gebruiken.

www.madwizard.org

• Squall-sX
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 11:11
ik ben voor de moment platform sdk langs microsoft aant installeren, hoop dat dit zonder veel problemen lukt.

Ik heb dat voorbeeldje al bekeken en ben tot de conclusie gekomen dat ik daar heel waarschijnlijk mee kan doen wat ik wou doen.
Dank hiervoor (faq lap ik maar aan mijn laars hier)

Verwijderd

Da doen we allemaal dus da maakt niet uit ;)

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-08 09:55

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Heb jij de faq wel eens gelezen dan??? O-)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Euhh nee? jij wel? ik zie de quickstart wel es, is de snelste manier om te zien wat voor belachelijke sig d2k nu weer heeft...

• HunterPro
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 21:19:
Euhh nee? jij wel? ik zie de quickstart wel es, is de snelste manier om te zien wat voor belachelijke sig d2k nu weer heeft...
:D

offtopic:
heb je je icon van die lelijke capture gemaakt of zo :? :X

• Creepy

Creepy

offtopic:
Hmm.. d2k verandert wel erg vaak van sig ja..
De FAQ.. hmm.. laatste keer dat ik die heb geopend is ook alweer een poos geleden.. En de sig van D2k daar open ik de FAQ nooit voor, ik open altijd een willekeurig topic met een slot ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

heb je je icon van die lelijke capture gemaakt ofzo
Ehh nee hoezo? zo lelijk is ie niet toch?

• HunterPro
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 21:23:
[...]
Ehh nee hoezo? zo lelijk is ie niet toch?
mwah, ik heb ze wel sprankelender gezien :D :P
[edit]
of wacht, kan ook aan de brakke kleurweergave van mijn terminalservervenstertje liggen, sorry :P

[edit2]
nee, icon blijft ranzig :D

Verwijderd

mwah, ik heb ze wel sprankelender gezien
Past goed bij m'n persoonlijkheid, die heb je vast ook wel es sprankelender gezien >:)

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Of gewoon simpler en voor alle versies van windows gewoon op de naam en classe van een venster zoeken. Zie de FindWindow winAPI functie

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

Verwijderd

Kennis is iets waar je moeite voor moet doen.
Communiceren ook.

Vind het een beetje al te veel moeite om speciaal een SDK te installeren om een dergelijke functie te verrichten. Brengt bij dit probleem te veel overhead met zich mee.

CJ

edit: typo

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-08 17:06

Sponge

Serious Game Developer

Hier @ www.pscode.com vind je zeker wat. kijk of de exe naam voorkomt in de "lijsten" die de programma's geven, en daar heb je je code :)

• Creepy

Creepy

Kijk dan eens naar de andere oplossing die gegeven is. Daar hoef je "heel" die SDK niet voor te installeren. Overigens zijn voorbeelden van de PSAPi en FindWindow ook gewoon in de MSDN te vinden.

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:21
CJ_S schreef op 14 oktober 2002:
Vind het een beetje al te veel moeite om speciaal een SDK te installeren om een dergelijke functie te verrichten. Brengt bij dit probleem te veel overhead met zich mee.
Wie had het over 'n SDK installeren? Er werd alleen verwezen naar de online MSDN informatie.

Ook (FAQ) lezen kost moeite.

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:19

D2k

heren, tis nog geen vrijdag ;) voortaan on topic blijve (tjek me sig dudes!!!!)

starter: met de hint van Yarvieh en de msdn moet het echt gaan lukken
suc6

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.