[Audigy]Lijkt te crashen!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMauz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Ik heb nu ook last met mijn Audigy. Hij heeft altijd goed gelopen op mijn K7S5A (SiS 735), toen eens een nieuw moederbordje gekocht: Abit KX7-333 (Via KT333). Toen had ik last van kraken bij harddiskactiviteit. De Via Latency patch geinstalleerd en toen was alles weer goed. Een maand goed gelopen op mijn nieuwe moederbord.
Tot vorige week: toen ging ik eens ff lekker een spelletje spelen en toen begon het geluid allemaal te kraken en krassen, en flink luid. Spelletje afgesloten, maar terug in windows (XP) gingen de geluiden gewoon door. Opnieuw opstarten hielp maar gedeeltelijk: de windows startup tune kwamen kraken en krassen doorheen. Maar voor de rest deed het geluid het normaal, totdat ik winamp een paar minuten aan had, toen kwam het weer terug. Het leek alsof de geluidskaart crasht ofzo.
Ik heb mijn pc helemaal opnieuw geinstalleerd, omdat er ook al andere problemen waren. Een hele dag mee bezig geweest en het geluid heeft in die tijd gewoon fatsoenlijk gedraaid. Maar tot mijn grote schrik is het probleem weer terug!! En m'n pc lijkt er ook langzamer door op te starten

Ik heb mijn moederbord wel een weekje overgeclockt op 150x10, dus de geluidskaart heeft toen op 37,5 MHz gedraaid (moet ie toch wel tegenkunnen?). Dus nu draait ie weer gewoon op 133x10,5 maar nog steeds hetzelfde probleem.

Ik heb:
-Nieuwste Audigy drivers (en ook de vorige versie)
-Via latency patch 0.19
-Via 4in1 4.43
-Windows XP

Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Als het unreal is dan moet je in de ini files de latency van 32 naar 64 zetten.
Dat het probleem ook in windows komt is wel vreemd, maar wel een latency probleem ergens.

PS. Ik heb deze post ergens anders ook gelezen toch :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMauz
Jah, klopt, ik had 'm ook eerst in een veel te oud topic geplaatst. Maar ik heb er maar ff een nieuw topic van gemaakt.
Het is overal, dus in Winamp, CS, Battlefield 1942. Dus het gebeurt als er ineens een beetje belasting komt op de processor van de audigy.

Ik heb nu ook nog een nieuw probleem erbij: het lijkt erop alsof mijn muis een sleepstand heeft, en daar niet meer uitkomt ofzo. Dus als ik hier aan het typen ben, dan verdwijnt mijn pointer. Maar als ik mijn muis beweeg, dan zie ik dat ie nog wel aanwezig is doordat de buttons wel oplichten. Ik kan het verhelpen door de pc opnieuw op te starten, maar da is ni fijn om na elke keer da je op GoT bent geweest de pc te moeten rebooten.
Het is tegelijk gekomen met het Audigy probleem, dus het lijkt alsof het er iets mee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMauz
Sorry dat ik zo snel kick, maar ik ga over een half uur opnieuw installeren en daarna heb ik er niks meer aan (hoop ik).
Maar oplossen is nog altijd beter dan opnieuw installeren.