Mijn 100 mbit/sec netwerk met een hub tussen een pIII 550 en een pII 350 werkt maar op ongeveer 400kb/sec hoe kan dit, alle kabels zijn prima. Komt dit probleem door windows?
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 29 oktober 2000 13:15 schreef ]DrPain[ het volgende:
mbit!!!!
niet mbyte
bit = byte / 8[/quote]ik zeg ook mbit
heb je nog iets nuttigs te zeggen?
mbit!!!!
niet mbyte
bit = byte / 8[/quote]ik zeg ook mbit
heb je nog iets nuttigs te zeggen?
Nee, op de ene computer staat ME en op de andere 98 als op allebei de computers 98 staat gaat ie ook zo langzaam
Verwijderd
100MBit is dus theoretisch 12.5MB/s.
Dat zul je nooit halen. Maar 8-10MB/s is toch wel mogelijk en 5MB/s moet zeker lukken.
Nu staan Win95 en Win98 niet echt bekend om hun goede netwerkmogelijkheden, maar 400k/s is echt te weinig.
Heb je je instellingen echt wel goed staan? Force je instellingen anders eens, want misschien komen die Hub en je netwerkkaarten er niet helmaal uit en gaan de netwerkkaarten op 10MBit staan. En dan is 400k/s nog niet echt veel, maar voor Win9X wel redelijk.
Dat zul je nooit halen. Maar 8-10MB/s is toch wel mogelijk en 5MB/s moet zeker lukken.
Nu staan Win95 en Win98 niet echt bekend om hun goede netwerkmogelijkheden, maar 400k/s is echt te weinig.
Heb je je instellingen echt wel goed staan? Force je instellingen anders eens, want misschien komen die Hub en je netwerkkaarten er niet helmaal uit en gaan de netwerkkaarten op 10MBit staan. En dan is 400k/s nog niet echt veel, maar voor Win9X wel redelijk.
Verwijderd
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 29 oktober 2000 13:19 schreef Snake het volgende:
bit = byte * 8[/quote]uhm
byte = bit * 8
bit = byte / 8
bit = byte * 8[/quote]uhm
byte = bit * 8
bit = byte / 8
ok ik zal zodadelijk even gaan proberen om ze op 100 mbit/sec full duplex te zetten, hij staat nu op auto detect maar misschien doet ie dat niet helemaal goed
Vraagje: Heb je wel 100 mbit/sec kabels en een 100 mbit/sec hub??
(onder 100mbit netwerk kan je namelijk ook alleen de nic's verstaan)
(onder 100mbit netwerk kan je namelijk ook alleen de nic's verstaan)
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 29 oktober 2000 13:32 schreef Smooky het volgende:
(onder 100mbit netwerk kan je namelijk ook alleen de nic's verstaan)[/quote]Jep, 2 100 mbit/sec netwerk kaarten, een 100 mbit/sec hub en 2 goede afgeschermde kabels.
(onder 100mbit netwerk kan je namelijk ook alleen de nic's verstaan)[/quote]Jep, 2 100 mbit/sec netwerk kaarten, een 100 mbit/sec hub en 2 goede afgeschermde kabels.
full duplex = alleen dat je tegelijk wat kan sturen en wat kan ontvangen, de hubs hiervoor zijn er duur, dus waarschijnlijk heb je die niet, verder zou ik als ik jou was eens wat van de netwerk optimaliseer programmas proberen, en aangeven dat de kaarten op 100 mbit moeten werken (niet Full D).
100 mbit moet idd in theorie 12,5 mb/s kunnen halen
.
wat je ook kan proberen is ff een crosscable ertussen leggen en de kaarten op 100 mbit full duplex te zetten
100 mbit moet idd in theorie 12,5 mb/s kunnen halen
wat je ook kan proberen is ff een crosscable ertussen leggen en de kaarten op 100 mbit full duplex te zetten
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>byte = bit * 8
bit = byte / 8[/quote]NEEEEEE!!!
Jij zegt nu: 8 bit * 8 = 64 byte, maar dat is onzin, want 1 byte = 8 bit! --->
byte = bit / 8 (8 bit / 8 = 1 byte)
bit = byte * 8 (1 byte * 8 = 8 bit)
Rekenen is moeilijk
bit = byte / 8[/quote]NEEEEEE!!!
Rekenen is moeilijk
Ik begin nu toch te twijfelen, op de doos van de network kit stond 100 mbit/sec netwerk kaarten en een 5 poort hub ik ging er dus vanuit dat die hub ook 100 mbit/sec was maar op hun site verkopen ze los alleen een 10 mbit/sec 5 poort hub dus ik vrees dat de hub slechts 10 mbit/sec is maar geen nood de kaarten zijn in ieder geval 100 mbit/sec en het zijn mar 2 computers dus kan ik het beste de hub er tussenuit halen. Maar als je twee computers direct op elkaar wilt aansluiten heb je toch een crossed kabel nodig of niet? En kan ik dat gewoon met een tussenstukje regelen waar ik beide kabel in zet?
ehm, 1 bit is gelijk aan 8 byte hoor. Dus
1bit * 8 = 1byte
1byte / 8 = 1bit
1bit * 8 = 1byte
1byte / 8 = 1bit
Kunnen alle 100 mbit/sec netwerk kaarten op full duplex werken of niet anders zou ik mijn netwerk zonder hub zelfs op full duplex kunnen laten werken.
de losse 100 mbit/sec netwerk kaarten die dat merk verkoopt kunnen full duplex dus ik denk dat die uit dat pakket het ook wel moeten kunnen
Verwijderd
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 29 oktober 2000 13:46 schreef Snake het volgende:
NEEEEEE!!!
Rekenen is moeilijk ;)[/quote]Word ik nou helemaal geK?? In één byte zitten toch echt ACHT bits
?#@
DUS -> 1 byte = 8 * bit
Als je wil gaan omrekenen van Mbit/sec naar MByte per seconde, is een ander verhaal (!), dan is het
MByte per sec. = MBit per sec. / 8 !!
dat wil je zeggen...
Rekenen is niet moelijk, als je maar grootheden onthoudt...:)
NEEEEEE!!!
Rekenen is moeilijk ;)[/quote]Word ik nou helemaal geK?? In één byte zitten toch echt ACHT bits
DUS -> 1 byte = 8 * bit
Als je wil gaan omrekenen van Mbit/sec naar MByte per seconde, is een ander verhaal (!), dan is het
MByte per sec. = MBit per sec. / 8 !!
dat wil je zeggen...
Rekenen is niet moelijk, als je maar grootheden onthoudt...:)
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 29 oktober 2000 14:19 schreef Pc123 het volgende:
de losse 100 mbit/sec netwerk kaarten die dat merk verkoopt kunnen full duplex dus ik denk dat die uit dat pakket het ook wel moeten kunnen[/quote]Tussenstukje?
Koop gewoon ff voor een 10tje ofzo een cross kabeltje.. enne 400 kb/s is voor een 10MBit hubje nog weinig. 1 mb/s moet die toch wel kunnen halen (max van 1,25 mb/s) Zit er nergens een slechte plek in de draad ofzo (breuk)
de losse 100 mbit/sec netwerk kaarten die dat merk verkoopt kunnen full duplex dus ik denk dat die uit dat pakket het ook wel moeten kunnen[/quote]Tussenstukje?
Koop gewoon ff voor een 10tje ofzo een cross kabeltje.. enne 400 kb/s is voor een 10MBit hubje nog weinig. 1 mb/s moet die toch wel kunnen halen (max van 1,25 mb/s) Zit er nergens een slechte plek in de draad ofzo (breuk)
De kabels liggen door de muur heen dus ik heb wel iets als een tussenstukje nodig, een nieuwe kabel is geen mogelijkheid ben een dag bezig geweest met die kabels. Ik heb nog wat tests uitgevoerd en hij is inderdaad met wat grotere bestanden ongeveer 1 mb/sec. Maar als ik die 10 mbit/sec hub er tussenuit haal moet ie veel sneller gaan maar wat voor tussenstukje kan ik dan op de plaats van de hub zetten??
Goeie CAT5 (nodig voor 100Mbit/s) koppelstukjes zijn moeilijk te vinden.
Ik raad je aan één van de twee kabels een nieuwe tule te knippen met de juiste aders gecrossed (zoek voor de juiste aders maar op het internet). Als de kabels te kort zijn kan je proberen een CAT5 patchpaneel te vinden. Deze gebruik je dan als koppelstukje waarbij je weer de juiste aders crossed. Natuurlijk is een echte 100Mbit/s hub/switch beter ..
Ondertussen een CAT5 koppelstuk gevonden. op http://www.gmconnections.nl/Inlinec.htm. Niet gecrossed, dus je moet dan altijd één kabel gecrossed maken.
Ik raad je aan één van de twee kabels een nieuwe tule te knippen met de juiste aders gecrossed (zoek voor de juiste aders maar op het internet). Als de kabels te kort zijn kan je proberen een CAT5 patchpaneel te vinden. Deze gebruik je dan als koppelstukje waarbij je weer de juiste aders crossed. Natuurlijk is een echte 100Mbit/s hub/switch beter ..
Ondertussen een CAT5 koppelstuk gevonden. op http://www.gmconnections.nl/Inlinec.htm. Niet gecrossed, dus je moet dan altijd één kabel gecrossed maken.
Om even terug te komen op het bit / byte verhaal. Er zijn hier mensen die beweren dat 1 bit = 8 bytes. Kunnen die mij dan uitleggen waar een byte uit bestaat? Bits zijn volgens mij namelijk de 1'tjes en 0'etjes en 1 byte is dan dus 8 bit....
Ja.... ik heb hetzelfde probleem
P3-800 / Windows 2000 Prof 256MB
P3-600 / Windows 98 64 MB
AMD 400 / Windows 98 128 MB
Alles 100 MBit. 3COM OfficeConnect HUB.
400 MBit P/S max.. HUB Doet niets
als ik naar de ledjes der activiteit kijk
WASSUP??????
P3-800 / Windows 2000 Prof 256MB
P3-600 / Windows 98 64 MB
AMD 400 / Windows 98 128 MB
Alles 100 MBit. 3COM OfficeConnect HUB.
400 MBit P/S max.. HUB Doet niets
als ik naar de ledjes der activiteit kijk
WASSUP??????
Hoezo is een hub beter? Als ik maar 2 computer in een netwerk op elkaar wil aansluiten heb ik toch helemaal geen hub nodig. Ik heb nu een 10 mbit/sec hub en 2 100 mbit/sec netwerk kaarten dus als ik de hub er tussenuit haal moet het veel sneller gaan ik kan natuurlijk bij een van de twee kabels de aders even omdraaien en er dan een koppelstukje tussen zetten of misschien is er een koppelstukje die dat zelf doet, die koppelstukjes bestaan in elk geval wel ik heb er wel eens eentje gezien. Iemand een idee waar ik zoiets kan kopen?
Het enige wat ik nog wil weten is hoe ik als ik mijn hub weg haal de 2 utp kabels op elkaar aan kan sluiten. Waar kan ik een koppelstukje daarvoor kopen? Ik kan geen nieuwe kabel nemen want de kabels liggen door de muur. Ik kreeg net weer wat reacties over full en half duplex dat heeft er allemaal niets meer mee te maken. Mijn enige vraag is: Waar koop ik zo'n koppelstukje?????
Verwijderd
Misschien is het makkelijker om zelf een kabeltje in elkaar te flansen.
Maareh welke nic's gebruik je?
en welke category kabel?
Kijk voor kabel aansluitingen op
wwwhosts.ots.utexas.edu/100quickref/ch10qr_6.html
Maareh welke nic's gebruik je?
en welke category kabel?
PC123: ik weet niet of er koppelstukjes bestaan die van straight naar cross gaan, zou kunnen. Maar anders kun je toch ook gewoon een normaal koppelstukje pakken en daar een crosslink kabel aan koppelen?
Het was een hele dure kabel een hele dikke, je kan hem erg moeilijk buigen er zit een hele dikke laag omheen voor de magnetische afscherming. Op de kabel staat iets van verified data cable en dat het een FTP kabel is en nog een hoop nummertjes enzo. waarom ze het een FTP kabel noemen weet ik ook niet maar het is in ieder geval een goeie. Ik zoek dus een koppelstukje om van 2 utp kabels 1 te maken, waar kan ik zoiets kopen? dat lijkt me handiger dan de soldeerbout erbij pakken. En dat lijkt me voor de kwaliteit ook beter.
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 29 oktober 2000 16:14 schreef jeroen het volgende:
PC123: ik weet niet of er koppelstukjes bestaan die van straight naar cross gaan, zou kunnen. Maar anders kun je toch ook gewoon een normaal koppelstukje pakken en daar een crosslink kabel aan koppelen?[/quote]Het maakt niet uit of heet een koppelstukje van straight naar cross is mag ook een gewoon koppelstukje zijn dan draai ik de anders zelf wel ff om. Zou ik een koppelstukje gewoon bij de computerhandel kunnen halen?
PC123: ik weet niet of er koppelstukjes bestaan die van straight naar cross gaan, zou kunnen. Maar anders kun je toch ook gewoon een normaal koppelstukje pakken en daar een crosslink kabel aan koppelen?[/quote]Het maakt niet uit of heet een koppelstukje van straight naar cross is mag ook een gewoon koppelstukje zijn dan draai ik de anders zelf wel ff om. Zou ik een koppelstukje gewoon bij de computerhandel kunnen halen?
Page not found!
Page not found!
Verwijderd
sorry er moet nog 'ethernet' tussen
edu/ en 100quikref.
/edit
btw staat er ook iets van cat.5 op je kabel???
/edit
edu/ en 100quikref.
/edit
btw staat er ook iets van cat.5 op je kabel???
/edit
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 29 oktober 2000 16:20 schreef H3 het volgende:
FTP?? Je zal UTP bedoelen!!![/quote]Er staat echt FTP op ik heb geen idee waarom maar het is in ieder geval gewoon een goede UTP kabel.
FTP?? Je zal UTP bedoelen!!![/quote]Er staat echt FTP op ik heb geen idee waarom maar het is in ieder geval gewoon een goede UTP kabel.
1. Staat er ergens op de kabel: Cat5?
2. koppelstukjes zijn te koop, bijv bij conrad of een electrozaak.
en anders koop je er toch 1?
2. koppelstukjes zijn te koop, bijv bij conrad of een electrozaak.
en anders koop je er toch 1?
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Er staan rijen vreemde nummers op maar geen cat5. Ik weet in ieder geval zeker dat het eee goede kabel is dus dat maakt niet uit.
Er staat certified FTP data cable en dan nog de meest vreemde nummers. Maar als zo'n koppelstukje gewoon overal te koop is dan weet ik genoeg dan ga ik er binnenkort eentje kopen en hopelijk werkt mijn netwerk dan op 100mbit/sec! Bedankt voor jullie reacties
Er staat certified FTP data cable en dan nog de meest vreemde nummers. Maar als zo'n koppelstukje gewoon overal te koop is dan weet ik genoeg dan ga ik er binnenkort eentje kopen en hopelijk werkt mijn netwerk dan op 100mbit/sec! Bedankt voor jullie reacties
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 29 oktober 2000 16:24 schreef H3 het volgende:
edu/ en 100quikref.[/quote]Wil je nog een keer het hele adres posten? Ik wou die pagina even gaan bekijken maar hij kan hem nog steeds niet vinden
edu/ en 100quikref.[/quote]Wil je nog een keer het hele adres posten? Ik wou die pagina even gaan bekijken maar hij kan hem nog steeds niet vinden
100 Mbit Full Duplex 12,5 MB/s
10 Mbit Half Duplex 0,6 MB/s
(ff samenvatten)
En zonder hub is altijd sneller dan met hub, omdat een HUB het signaal decodeert, versterkt en weer uitzendt. Dus er zit een vertraging in door deze handelingen. Crosslink is beter. Als je meer dan 2 compu's hebt, kun je beter een switch gebruiken, omdat deze in ieder geval niet het signaal domweg van iedere ingang naar iedere uitgang kopieert, maar selectief herhaalt.
8bit=1byte
10Mb=1MB (in de praktijk iets meer, maar het klopt grofweg wel.)
10 Mbit Half Duplex 0,6 MB/s
(ff samenvatten)
En zonder hub is altijd sneller dan met hub, omdat een HUB het signaal decodeert, versterkt en weer uitzendt. Dus er zit een vertraging in door deze handelingen. Crosslink is beter. Als je meer dan 2 compu's hebt, kun je beter een switch gebruiken, omdat deze in ieder geval niet het signaal domweg van iedere ingang naar iedere uitgang kopieert, maar selectief herhaalt.
8bit=1byte
10Mb=1MB (in de praktijk iets meer, maar het klopt grofweg wel.)
Verwijderd
FTP staat gewoon voor foil screened twisted pair...da's toch niet zo'n probleem?
Hierbij is in tegenstelling tot unshielded twisted pair elk adertje in aluminium folie gewikkeld.
FTP is echter totaal nutteloos als het niet goed geaard is...overigens, als de kabels niet langs plekken lopen waar er erg veel storing kan optreden (machines e.d.) is UTP afdoende....
Hierbij is in tegenstelling tot unshielded twisted pair elk adertje in aluminium folie gewikkeld.
FTP is echter totaal nutteloos als het niet goed geaard is...overigens, als de kabels niet langs plekken lopen waar er erg veel storing kan optreden (machines e.d.) is UTP afdoende....
Verwijderd
byte(bit) = bit / 8;
bit(byte) = byte * 8;
8bit == 1byte -> 8/8 == 1;
1byte == 8bit -> 1*8 == 8;
dat is het gewoon
...
bit(byte) = byte * 8;
dat is het gewoon
Klinkt me bekend in de oren... ik heb in al m'n PC's 3Com 10/100 PCI kaartjes en via een no-name 8 poorts switch kwam ik niet boven de 2-3 MB/sec (NetstatLive). Nu heb ik een ZyXEL router met ingebouwde 10/100 switch en daarmee gingen de transfers direct naar 6-7 MB/sec !
Je zou dus eens kunnen checken of het met een crosscable sneller loopt, die goedkope 10/100 switches/hubs maken IMO niet veel waar.
Zowiezo heb je een lage doorvoer als je kleine bestandjes kopieert. Een goede manier is een DiVX/AVI/MPG te copien : daarmee heb je een constante "dense" datastroom.
Je zou dus eens kunnen checken of het met een crosscable sneller loopt, die goedkope 10/100 switches/hubs maken IMO niet veel waar.
Zowiezo heb je een lage doorvoer als je kleine bestandjes kopieert. Een goede manier is een DiVX/AVI/MPG te copien : daarmee heb je een constante "dense" datastroom.
Concrete Loop Watercooling
Verwijderd
Met een hub kom je moeilijk boven de 2mb uit hoor..
Wij hebben nu een switch en gelijk 8.5mb..
Verwijderd
Dat is het dus niet, een byte is 8 bits.Op zondag 29 oktober 2000 17:39 schreef drago het volgende:
//
bit(byte) = byte * 8;
//
dat is het gewoon...
En 1 bit is geen 8 bytes.
Zolang je je NICs niet op full duplex zet haal je dit met een eenvoudige 100Mbit/s hub ook. Ik wel tenminste, heb ik geen dure switch voor nodig (zou voor mij ook behoorlijk overkill zijn met slechts 3-4 PC's )Op maandag 02 juli 2001 00:59 schreef Bird2 het volgende:
Met een hub kom je moeilijk boven de 2mb uit hoor..
(Wat een ontzettend bedroevend gelul over bits en bytes trouwens zeg, en dat op een forum als dit )
Waarschijnlijk is ME het probleem.
Als ik thuis vanaf ME een kopieerslag opzet vanaf een W98 / W2000 station naar ME, dan is tie niet vooruit te branden <1Mbps (100Mb geswitched netwerk)
Doe ik een copieerslag vanaf W98 / W2000 NAAR een ME, dan gatt tie wel lekker rap (>40Mbps)
Heeft waarschijnlijk met buffers etc te maken in ME (ME is ook alleen maar als thuis / game pc gedimensioneerd volgen M$ en niet voor "high-end" toepassingen)
Dus:
W98/W2000 -> ME (vanaf ME)
W98/W2000 -> ME (vanaf W98 / W2000)
Als ik thuis vanaf ME een kopieerslag opzet vanaf een W98 / W2000 station naar ME, dan is tie niet vooruit te branden <1Mbps (100Mb geswitched netwerk)
Doe ik een copieerslag vanaf W98 / W2000 NAAR een ME, dan gatt tie wel lekker rap (>40Mbps)
Heeft waarschijnlijk met buffers etc te maken in ME (ME is ook alleen maar als thuis / game pc gedimensioneerd volgen M$ en niet voor "high-end" toepassingen)
Dus:
W98/W2000 -> ME (vanaf ME)
W98/W2000 -> ME (vanaf W98 / W2000)
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
Verwijderd
Kan best, is foiled twisted pair, best wel goed (maar vooral duur) spul.Op zondag 29 oktober 2000 16:20 schreef H3 het volgende:
FTP?? Je zal UTP bedoelen!!!
Verwijderd
8 bits passen in 1 byte. 1 bit is een achtste byte. Stop je 8 achtste bytjes bij elkaar, heb je weer een byte.Op zondag 29 oktober 2000 17:39 schreef drago het volgende:
byte(bit) = bit / 8;
bit(byte) = byte * 8;
dat is het gewoon...
sim-pel
Dat was een oud topic van mij dat naar boven gehaald wordt (meer dan een half jaar geleden
)
Was inderdaad gewoon dat
Windows ME. Ik heb nu Windows 2000 en Linux op beide computers en over het 10 Mbit netwerkje gaat alles gewoon weer prima.
Was inderdaad gewoon dat
Verwijderd
iemand eens gekeken wat de default MTU size is onder Windows/ME ? Als die laag is (576 ofzo) dan gaat het over een modem allemaal wat rapper maar is ethernet niet vooruit te branden.
mh
mh
Verwijderd
wat doe je zo moeilijk! of begrijp je het zelf gewoon niet! dan moet je hier niet posten!Op zondag 29 oktober 2000 17:39 schreef drago het volgende:
byte(bit) = bit / 8;
bit(byte) = byte * 8;
dat is het gewoon...
1 byte = 8 bits
8bits = 1 byte
is het kwartje al gevallen????
Volgens mij begrijpen de heren van de bit-byte oorlog even elkaars standpunt niet helemaal. Ze hebben beide gelijk, maar door de compactheid van de notaties missen ze de bedoeling.
(1) 1 byte = 8 bits
ja, dat is de uitgangs-formule.
Maar dat betekent ook dat om een aantal bits om te rekenen naar het aantal bytes de formule wordt :
(2) bytes = bits/8
beter geschreven als
(2a) #bytes = #bits/8
en dat ziet er op het eerste gezicht uit als het omgekeerde van (1).
Ik hoop tenminste dat ik begrijp wat de verwarring was
.
Anders was ikzelf weer verward
.
't Leven is moeilijk
.
(1) 1 byte = 8 bits
ja, dat is de uitgangs-formule.
Maar dat betekent ook dat om een aantal bits om te rekenen naar het aantal bytes de formule wordt :
(2) bytes = bits/8
beter geschreven als
(2a) #bytes = #bits/8
en dat ziet er op het eerste gezicht uit als het omgekeerde van (1).
Ik hoop tenminste dat ik begrijp wat de verwarring was
Anders was ikzelf weer verward
't Leven is moeilijk
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
Verwijderd
waar kan ik op de netwerkkaart instellen of hij op 10 Mbit of 100Mbit moet lopen en full-/halfduplex?
Heb je wel een hub die 100Mbit aankan?
Maarjah een HUB van 10Mbit moet je ook meer halen. Ik haalde met mijn oude 10Mbit kaart zo'n 600kb p/s.
Maarjah een HUB van 10Mbit moet je ook meer halen. Ik haalde met mijn oude 10Mbit kaart zo'n 600kb p/s.
Blaffende bit-ches byte-n niet. 
Maar inderdaad, 3com spullen en een switch e.d. werken uiteindelijk meestal toch beter dan noname stuff.
Maar inderdaad, 3com spullen en een switch e.d. werken uiteindelijk meestal toch beter dan noname stuff.
No production networks were harmed during this posting
Je haalt met een hub echt geen 8.5 mb over je netwerk hoor..Op maandag 02 juli 2001 08:37 schreef sverzijl het volgende:
[..]
Zolang je je NICs niet op full duplex zet haal je dit met een eenvoudige 100Mbit/s hub ook. Ik wel tenminste, heb ik geen dure switch voor nodig (zou voor mij ook behoorlijk overkill zijn met slechts 3-4 PC's )
(Wat een ontzettend bedroevend gelul over bits en bytes trouwens zeg, en dat op een forum als dit )
jawel 'hoor', anders zou ik het niet zeggen.Op maandag 02 juli 2001 15:20 schreef Dromer het volgende:
[..]
Je haalt met een hub echt geen 8.5 mb over je netwerk hoor..
[edit] plaatje

En dit is met een doodgewone 4 poorts 3COM hub.
Verwijderd
Jawel,Op zondag 29 oktober 2000 15:52 schreef Pc123 het volgende:
is er dan geen tussenstukje ofzo waarmee je 2 gewone UTP kabels samen tot een crossed UTP kabel kan maken?
neem aan de ene kant crosslink , en aan de andere kant een normale UTP kabel. Zet in het midden een UTP verloopstukje (5 gulden bij de electronica winkel , of de PTT winkel),
en je kabel wordt gekruist (je hebt dus een crosslink kabel).
Het blokje zorgt ervoor dat de draadjes gekruist worden.
edit:
Typen lukte niet echt goed meer
Typen lukte niet echt goed meer
Pagina: 1